Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2010-05-31 18:04:51 följande:
    Fina barn i bildis bland alla molosar Smilla: du tror inte hon blivit "biten"??
    Ja det kan ju vara så, men ser inget bett i det röda. I så fall blev hon biten på natten, för jag tyckte att det var lite rött redan när hon steg upp i morse, sedan har det bara blivit värre o värre. Nu kan hon knappt öppna ögat. Blir väll hälsocentralen i morgon.
  • SmillaMilla
    StaffenAssar skrev 2010-05-31 19:20:24 följande:
    Hej! Jag smygläser denna tråd ibland, och tänkte bara säga att min son är allergisk mot myggbett och innan det blir riktigt illa ser det ut som på din tjej i bildis. Man kan då inte se något bett heller, utan helt plötsligt har det svullnat upp. Så kanske är det något sådant. Jag trodde först inte att det var mygg eftersom han tålde myggbett den sommaren när han var ett halvår, men sedan nästa sommar bröt det ut och det är tydligen vanligt. Tydligen är det som värst mellan 2-4 år och sedan börjar det växa bort.
    Ja men det är ju sant, hon reagerar ganska kraftigt på myggbet, de blir stora som fem kronor. Men vad kan man sätta på? Känns som man vill smörja in det så att svullnaden lägger sig lite.
  • SmillaMilla
    LJ2 skrev 2010-05-31 19:23:39 följande:
    kan allt gå mer fel då? nu tog batteriet med slut i kameran.. *SUCK* o så mår man själv helt piss, barn som e dåliga, o barn som vägrar lyssna.. o så själv med allt *suck* jaja.. bara hämta nya batteri.. *o hänga tvätt sen med, blä..*
    Men din stackare! KRAM
    Smultronhjärta skrev 2010-05-31 19:24:39 följande:
    Sådär..nu har jag landat igen efter att ha åkt en herrans massa bil även denna dag! Väl hemma så tycker Lova att man ska vädra rumpan och även bajsa på golvet-2 cm från mattan..Max har efter förra veckans äventyr börjat tala om för alla att om inte mamma är hemma så är hon och handlar
    Ha ha ja så säger Svea också. Varje dag jag förde henne till parken så sa hon att Svea skulle vara i parken o ha roligt, mamma skulle handla.
  • SmillaMilla
    StaffenAssar skrev 2010-05-31 19:41:00 följande:
    Tack för ditt svar!

Ja Svea får ju stora myggbett, även förra sommaren. Skall se hur det ser ut i morgon. Men nu har hon redan vaknat flera gånger o fått panik över att ögat är igensvällt. Får se hur det blir i natt, får väll åka till akuten i värsta fall
  • SmillaMilla
    Mawe123 skrev 2010-05-31 20:09:13 följande:
    Vad heter den andra medicinen ni fått utskriven. Vi har fått tavegyl och en till mot myggbetts allergin, men har bara hämtat ut och använt tavegylen än. Vilken tycker du fungerar bäst? Jag brukar smörja in dem med alsolgel för att försöka torka ut dem också. Jag var nyss inne och nattade sonen som inte tål myggor och där var en envis mygga i hans rum.. Men just nu är det, det lilla problemet.. storebror ramlade med cykeln igår och ligger nu på lassarettet med brusten mjälte
    Nej men ush! Hur mår storebror??????

KRAM {#lang_emotions_heart}
  • SmillaMilla
    Tjollabolla skrev 2010-05-31 20:49:53 följande:
    Jag har betalt, hoppas du ser det imorgon förmiddag! Stormis: Jag kommer bara till nån Adam? Vill med läsa
    Ingen fara, har redan skrivit upp dig.

Kopiera hela länken så kommer du rätt.
  • SmillaMilla
    Tjollabolla skrev 2010-05-31 20:47:01 följande:
    Alltså Himmel tjejer! Jag har haft världens cirkus här hemma ikväll! En tjej skulle komma o köpa vagnen, hon skulle vara här kl.17. Klockan 18 ringde jag o frågade vart dom tog vägen. Då var dom på väg. Efter åtskilliga samtal och vägguidningar senare så kom dom äntligen fram, klockan 20.15!!! Dom hade kört sen kl. 16! Det är 10 mil hit från Malmö, men dom har farit över halva skåne. Landkrona, Ystad, Hässleholm och jag stoppade dom precis över telefonen från att köra till OSBY! Detta med en bebis på 3 dagar med sig. Dom kommer in, bebisen är hungrig, mamman börjar amma honom. Sen började han skrika, då säger mamman: Ahh, min syster får amma honom jag kan inte. Det är så bra att hon har en bebis med! Jag höll banne mig på att tappa hakan. Tillsist, efter att dom försökt pruta trots att jag skrev att det var prutat och klart, så köpte dom vagnen och körde. Efter att Rikard skrivit ner en LÅÅÅÅNG vägbeskrivning hem till dom Å då är det ändå raka vägen till Malmö från Kristianstad!
    ha ha vissa är ju underbara.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17