• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-03-18 08:43:08 följande:
    Gaaah så fin den är! Vet inte om jag vågar råda om storlek, men jag vet att den inte är lika liten som dom vanliga softshellen. Skulle nog tagit 128,men kolla med Liljan för hon har väl dom tror jag!
    Jaaaa, den är underbar. Har för mig att jag har sett den i någon mer färg när jag var på mässan, men minnet är ju så dåligt

Ska försöka få fatt på Liljan då. Jag vill ju inte att den ska bli för stor heller. Alltid den här storleksproblematiken  

Ang fotograferingen så tror jag att aqua/blue kan fungera till colibri. Det är ju "mjuka" färger i båda.  
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2011-03-18 09:44:21 följande:
    Visst är det! Fast än så länge är det faktiskt bara den vit/lila han vägrat, den är ju väldigt ljus och "flickig" så förhoppningsvis går han med på andra lila kläder, han är ju så himla fin i lila med!
    Visst är det hopplöst när det blir så. Philip har aldrig varit något bekymmer med färger, vi har kört rosa pikéer etc, men Gustav (fyller 3 år) blev helt tokig när jag skulle ta på honom katvigs orange/fuchsia leggings tillsammans med Plastisocks orange tröja med vita flygplan och rosa kantband. När han till slut lugnade sig och kunde svara på varför han blev arg så säger han - det är rosa, jag gillar inte rosa. Vilken unge Att de kan ha så starka åsikter om något när de är så små
  • Helle

Jag försöker bestämma vad jag ska skaffa för jacka till store sonen. Obestämd

RååSa BuBBlan skrev 2011-03-19 20:19:30 följande:
    Idag har jag hoppat på ÖoB   shampoo och skräp för 1000.- fyller nu vårt städskåp Tungan ute Gud vilken astråkig hopping det va, men tonåringarna dricker shampoo eller nåt
    Usch ja, sån shopping är inte kul. Men nu har ni nog så det räcker ett tag
  • Helle
    lillronya skrev 2011-03-19 20:27:18 följande:
    Svårt med jackor!
    Är det nån typ av skaljacka du ska ha?
    Ja, tror han behöver det till dagis. Vi har en softshell som fungerar men en skaljacka behöver man väl också. Sen har vi lite fleecejackor och regnkläder och så, men just en skaljacka tror jag vi ska satsa på. Funderar lite på molos, men skulle vilja hitta nåt alternativ. 

Kanske får ta mig till stadium el nåt nästa vecka och kika lite. 
  • Helle
    lillronya skrev 2011-03-19 20:34:00 följande:
    Fix har ju fina också.
    Jag har köpt Fix skalbyxor, men skulle vilja ha en lite "roligare" jacka. Hittar jag dock ingen så ska jag överväga en sån. Tack för tipset!
    Lillebror ska ha en grön från Småfolk och då känns det som storebror också borde få nån kul  
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2011-03-19 20:43:04 följande:
    Kappahl har härliga vårjackor. Har aldrig testat dem innan. Men hade 5000 i vattenpelare så helt ok.
    www.kappahl.com/products/barn/Barn/FLICKOR-86...
    Mmm, den turkosa var jättefin

Dagis är stängt på måndag så vi får nog kika runt lite då känner jag. inte för att barnen brukar vara superpigga på det, men ibland har nöden ingen lag ...  
  • Helle
    lillronya skrev 2011-03-19 20:45:05 följande:
    Det är så trist för ju större barnen blir desto mindre blir utbudet med bra OCH roliga kläder.
    Jackor är supersvårt!
    Nu är väl inte din stora kille så stor än, men ändå...
    Nä, han är ju bara fem (snart), men i och med att han är så lång för sin ålder så är det snart slut med de märken som bar gör kläder till 128 Han är ju ca 120 lång nu. 
  • Helle
    Ocikatten skrev 2011-03-19 20:53:43 följande:
    Vi kör med Po.P i år igen, Henric får ärva en grön och Marcus fick den blårutiga från rean. Har varit nöjda med dem! Kunde dock inte låta bli att beställa en Molo-kopia från Ge-kås av snälla Smultron så den har storebror som avbytarjacka!
    Vi har haft PoP många år, men med tanke på deras pris så känner jag att jag lika gärna kunde hitta nån annan kul i samma prisklass
  • Helle
    Busbellan skrev 2011-03-19 21:06:49 följande:

Får man be om lite OT hjälp här

Har gjort förstoringar på A och E i svartvitt, ska ha en på N också men kan inte riktigt bestämma mig för vilken bild så jag behöver lite åsikter. Luter åt en, men är inte säker än så vilken tycker ni jag ska förstora?

Bry er inte så mycket om skärpan här för den är bra på båda bilderna i vanlig storlek, men fl förstör lite av det som vanligt

Jättefina bilder på en söt tjej Jag skulle valt bild nr 2. Hon ser lite mer avspänd och avslappnad ut där och genuint glad.Solig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17