• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Lisabecka

Någon som har länken till nova star tråden ? please : )

Eller någon som kan råda mig om storlek ? (förlåt för ot ) Vad skall man välja för storlek på deras slim jeans till en tjej som har 122/128 vanligtvis på byxor ? Om någon desutom råkar ha en bild med dessa på skulle jag bli väldigt glad! 

• Enensammamma
    Enensammamma skrev 2011-08-09 16:27:17 följande:
    Hejsan! Vet att jag inte hänger i tråden men ja, jag köper mkt danskt iaf Nu har Molos underbara overaller kommit och jag undrar. Är molos mössa bra? Sitter den åt ordentligt? Alltså går det att dra åt ordentligt när den fästs med kardborre? Värt att köpa?

Puff
  • Busbellan
    Lisabecka skrev 2011-08-10 15:50:32 följande:
    Någon som har länken till nova star tråden ? please : )

Eller någon som kan råda mig om storlek ? (förlåt för ot ) Vad skall man välja för storlek på deras slim jeans till en tjej som har 122/128 vanligtvis på byxor ? Om någon desutom råkar ha en bild med dessa på skulle jag bli väldigt glad! 
    Tror inte höstens modell är riktigt den samma som vårens, tror de är lite smalare nu i höst så bild kanske inte hjälper så mycket
    Min son som är drygt 120 cm lång har 120 i ns byxor, de kommer räcka länge till
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Lisabecka
    Busbellan skrev 2011-08-10 19:57:26 följande:
    Tror inte höstens modell är riktigt den samma som vårens, tror de är lite smalare nu i höst så bild kanske inte hjälper så mycket
    Min son som är drygt 120 cm lång har 120 i ns byxor, de kommer räcka länge till
    Tack! Då borde 120 bli bra här också : )
  • trolltriss

Jag har lagt ut min samling med neongröna overaller från MOLO, har sett att det kommer en ny neongrön overall och hoppas verkligen att det kan höjja statusen på mina,,,,,,,,,,,,,, älskar färgen!

• ewis1

Sitter just nu på hotellet i Frederikshavn och är lite shoppingsugen. Finns det några bra affärer med fina barnkläder här? Är det någon som vet?

• Grönagroda

Hej alla klädtokiga!
    Har länge vart tokig i me&i men har nu börjat kika mer åt småfolk, älskar mönsterna men tycker också att de har en lite "lösare" passform. Min lille kille är inte direkt tunn också bra storlek de har som jag inte sett att någon annan har 92/98. 
    Är det någon som har tips på internet sidor med STORT utbud? Kollade på småfolks hemsida och det fanns ju hur mycket fina tröjor som helst. Men på de internet shoppar man får upp när man googlar finns inga jätteutbud direkt. 
    Undrar också över deras tvättråd, jag har tidigare och har även nu en del småfolk tröjor och har alltid tvättat dem ut och in men däremot i 40 grader. Såg idag på någon internet butik att alla tvättråd på tröjor var 30 grader, inte lätt att bli av med fläckar då eller? Någon som alltid tvättar 30 eller brukar ni också köra 40? Är det för färgens skull eller möjligen passformen som man bör tvätta 30, känns ju lite klent på barnplagg :-/
    Tack för att ni upplyser mig!  

• Grönagroda
    Grönagroda skrev 2011-08-10 22:24:39 följande:
    Hej alla klädtokiga!
    Har länge vart tokig i me&i men har nu börjat kika mer åt småfolk, älskar mönsterna men tycker också att de har en lite "lösare" passform. Min lille kille är inte direkt tunn också bra storlek de har som jag inte sett att någon annan har 92/98. 
    Är det någon som har tips på internet sidor med STORT utbud? Kollade på småfolks hemsida och det fanns ju hur mycket fina tröjor som helst. Men på de internet shoppar man får upp när man googlar finns inga jätteutbud direkt. 
    Undrar också över deras tvättråd, jag har tidigare och har även nu en del småfolk tröjor och har alltid tvättat dem ut och in men däremot i 40 grader. Såg idag på någon internet butik att alla tvättråd på tröjor var 30 grader, inte lätt att bli av med fläckar då eller? Någon som alltid tvättar 30 eller brukar ni också köra 40? Är det för färgens skull eller möjligen passformen som man bör tvätta 30, känns ju lite klent på barnplagg :-/
    Oj, såg nu länkarna där uppe. Kikar igenom.
  • Kristyr
    Grönagroda skrev 2011-08-10 22:24:39 följande:
    Hej alla klädtokiga!
    jag tvättar alltid 40 grader.

småtting har småfolk. luckylitteme och pleasemum är några som har endel småfolk.. som jag kan komma på så här nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17