• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 12:59:40 följande:
    fick betala 980kr

Då fick du betala ungefär lika som jag betalade då.. Jag vågade helt enkelt inte vänta längre men har sett nu att jag kunde kanske haft is i magen lite längre .. Men som sagt inte lätt att veta då de flesta populära färgena tar slut fort..
  • Guld gossarnas Super Mamma

anette81: ska bli kul och se vad du tycker om den färgen och storleken sen då.
    Jag klickar nog hem en overall ifrån Ajabaja jag  

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:09:50 följande:
    anette81: ska bli kul och se vad du tycker om den färgen och storleken sen då.
    Jag klickar nog hem en overall ifrån Ajabaja jag  
    fanns ingen färg där somjag ville ha. ja jag hoppas jag blir nöjd
  • anette 81
    Tessie2022 skrev 2011-12-21 13:07:28 följande:
    Då fick du betala ungefär lika som jag betalade då.. Jag vågade helt enkelt inte vänta längre men har sett nu att jag kunde kanske haft is i magen lite längre .. Men som sagt inte lätt att veta då de flesta populära färgena tar slut fort..
    jag har letat efter den lila, o nu när det var lite rabatt så slog jag till
  • Guld gossarnas Super Mamma

anette81: Att du inte köpte i st 116 med en gång...då hade du ju haft overall att börja med även nästa vinter tror jag och då sluppit jagat efter en som nu tänkte jag.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 13:18:14 följande:
    jag har letat efter den lila, o nu när det var lite rabatt så slog jag till

Älskar oxå den lila då den är både praktisk och snygg! Har köpt både en Velvet och en Phanter till dottern till nästa vinter !

Om du har möjlighet så får du gärna ta kort på din dotter i den när den kommit hem så man kan jämföra storleken.. Våra döttrar är ju nästan lika stora så då är det kanske lättare för mig att se om de jag köpt kommer passa eller ej .. Funderar på att prova dem på sonen då dottern ligger ca 1 år efter honom men har inte orkat om jag ska vara ärlig Tungan ute. Sonen brukar heller inte uppskatta att prova dotterns rosa och lila kläder Tungan ute - men vi gör det när inte pappa är hemma för annars hade det blivit ramaskrik Flört!  
  • Tessie2022
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:37:09 följande:
    Tessie: Du köpte i 122 väl? Nyfiken ju!  Skrattande

Japp, det gjorde jag ! Minns nämnligen att 110 var för liten för "LitenBlommas"  (har för mig hon heter så här - glömsk nu när hon mest hänger på fb ) äldsta dotter i år då hon först köpte en sån men fick sälja den igen.. Min dotter är ju ungefär lika stor om inte större så med min beräkning så ska 122 passa dottern nästa år men jag kan ju ha fel . Sonen har jag köpt 128 till..

Däremot är jag sugen på jackan ovan men den hittar jag inte i storlek 122 någonstans och undrar om dottern ändå kan ha en 116 i den .. Ska ju vara mer finjacka så jag behöver ju inte klä på henne en massa under - men vill ändå inte att den är "förliten" för henne..  
  • Joggy

Tessie2002, ett tips är att ringa till butiken och be de mäta. Jag har lärt mig en läxa efter "Molo Rainbow" incidenten och ska göra det i fortsättn. Ska man mäta för framtida användn så får man väl försöka uppskatta hur mkt extra som behövs. Kanonfin jacka!

• anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:20:26 följande:
    anette81: Att du inte köpte i st 116 med en gång...då hade du ju haft overall att börja med även nästa vinter tror jag och då sluppit jagat efter en som nu tänkte jag.
    fanns bara 110
    Tessie2022 skrev 2011-12-21 13:23:27 följande:

Älskar oxå den lila då den är både praktisk och snygg! Har köpt både en Velvet och en Phanter till dottern till nästa vinter !

Om du har möjlighet så får du gärna ta kort på din dotter i den när den kommit hem så man kan jämföra storleken.. Våra döttrar är ju nästan lika stora så då är det kanske lättare för mig att se om de jag köpt kommer passa eller ej .. Funderar på att prova dem på sonen då dottern ligger ca 1 år efter honom men har inte orkat om jag ska vara ärlig Tungan ute. Sonen brukar heller inte uppskatta att prova dotterns rosa och lila kläder Tungan ute - men vi gör det när inte pappa är hemma för annars hade det blivit ramaskrik Flört!  
    Jag hämtade overallen idag, får se om dottern vill prova imorgon. Lovar o ta kort då

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17