• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-23 19:56:57 följande:
    hej

nej har inte fått henne att prova den, ska testa imorgon 

Hur har det gått? Hunnit testa än fast det är lite "julstressigt" ?
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-26 19:29:11 följande:
    anette81:såg att du lagt ut nyaste Molo overallen till salu,passade inte den heller?
    Har inte provat den men det verkar inte bli någon vinter här. har haft 10 grader + några dagar nu så jag tror att hon får klara sig med pop overallen
  • Joggy

Hur ser färgen Iris ut på Molos ytterkläder? Är den blå eller blå/lila? Svårt att återge Molos färger på foto.

• Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-27 16:12:19 följande:

Hur ser färgen Iris ut på Molos ytterkläder? Är den blå eller blå/lila? Svårt att återge Molos färger på foto.

Mer blå tycker jag.. Var visserligen länge sedan jag såg den men minns att jag tyckte den var för pojkig för flickan min och för tjejig för pojken min .. Tycker Velvet är mkt finare..Denna färgen tyckte jag var lite tråkig.. Men som sagt jag är ganska kräsen .
  • Joggy

Jag kunde köpa en ny overall för halva priset, men tyckte inte att färgen såg så rolig ut på fotot. Men då vet jag att den inte gör det i verkligheten heller! Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon Molo-overall alls för nästa vinter, för storlekarna verkar inte helt bra. Men blev lite frestad. Men har ju precis köpt en fin Rainbow Castor. 

Dock funderat på att köpa Pollux-byxan då den är på rea nu. Vet innerbenslängden, men har du koll på om den är smal i midjan? Tror att innerbenslängd 45 cm ( stl 110, samma som overallen) kan bli lite långt nästa år, men det är ju resår nedtill. Nu har hon 38 cm på sina termosar.

• Saraia

Vilken stl på molo softshell t min minsta ska jag ta-86 har hon börjat m i andra kläder men denna e ju liten i stl: 92 el 98?

Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-27 19:23:57 följande:

Jag kunde köpa en ny overall för halva priset, men tyckte inte att färgen såg så rolig ut på fotot. Men då vet jag att den inte gör det i verkligheten heller! Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon Molo-overall alls för nästa vinter, för storlekarna verkar inte helt bra. Men blev lite frestad. Men har ju precis köpt en fin Rainbow Castor. 

Dock funderat på att köpa Pollux-byxan då den är på rea nu. Vet innerbenslängden, men har du koll på om den är smal i midjan? Tror att innerbenslängd 45 cm ( stl 110, samma som overallen) kan bli lite långt nästa år, men det är ju resår nedtill. Nu har hon 38 cm på sina termosar.

Jag har ju ganska runda/normala barn (mot det rundare hållet men ej jätte runda..) och jag upplever de ganska "normala" i midjan.. Men jag har sett här att någon skrivit att de är små i midjan så jag vet inte säkert.. Är första året jag har dem och de är från förra säsongen.. Har även årets liggande här hemma men de är inte provade - utan är tänkta till nästa vinter .

Hur gammal är din dotter? De växer ju saktare hur ju äldre de blir.. Men har för mig att när jag läste innan så tänkte jag att du nog behöver 110 på byxan..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17