Joggy skrev 2011-12-27 19:23:57 följande:
Jag kunde köpa en ny overall för halva priset, men tyckte inte att färgen såg så rolig ut på fotot. Men då vet jag att den inte gör det i verkligheten heller! Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon Molo-overall alls för nästa vinter, för storlekarna verkar inte helt bra. Men blev lite frestad. Men har ju precis köpt en fin Rainbow Castor.
Dock funderat på att köpa Pollux-byxan då den är på rea nu. Vet innerbenslängden, men har du koll på om den är smal i midjan? Tror att innerbenslängd 45 cm ( stl 110, samma som overallen) kan bli lite långt nästa år, men det är ju resår nedtill. Nu har hon 38 cm på sina termosar.
Jag har ju ganska runda/normala barn (mot det rundare hållet men ej jätte runda..) och jag upplever de ganska "normala" i midjan.. Men jag har sett här att någon skrivit att de är små i midjan så jag vet inte säkert.. Är första året jag har dem och de är från förra säsongen.. Har även årets liggande här hemma men de är inte provade - utan är tänkta till nästa vinter

.
Hur gammal är din dotter? De växer ju saktare hur ju äldre de blir.. Men har för mig att när jag läste innan så tänkte jag att du nog behöver 110 på byxan..