• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • backi2008

Tessie- provade molo overall på sonen i höstas när vi skulle köpa men årets modell passade inte honom. 110 var lagom i benen men blev för smal/kort i överkroppen. 116 blev för stort/ jätte långa ben, när vi provade i aug. Han fick en pop 116 istället. Hade molo förra året och den var super men vågar inte chansa till nästa år

• Guld gossarnas Super Mamma

Min snart 4 åring( blir 4år i februari) är 98 cm 15kg och han har Molo i 110,hade passat fint med en i 104 med,men då det endast var 3-4 cm som skiljde dessa två storlekar så blev det i 110,han har även en Reima i 104,Molon lär ju passa även till att börja med nästa vinter.  =)

sista fotot tyvärr utan blixt,men sonen vägrade låta sig fotas mer.  
    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • anette 81
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 22:45:40 följande:
    Min snart 4 åring( blir 4år i februari) är 98 cm 15kg och han har Molo i 110,hade passat fint med en i 104 med,men då det endast var 3-4 cm som skiljde dessa två storlekar så blev det i 110,han har även en Reima i 104,Molon lär ju passa även till att börja med nästa vinter.  =)

sista fotot tyvärr utan blixt,men sonen vägrade låta sig fotas mer.  
    får hoppas 110 räcker åt dottern då
  • Joggy

Hej!

Vi funderade på att köpa en Molo Polaris inför nästa år. Enligt Lucky Little Me (mkt trevliga) så mäter stl 104, 53 cm från axel till gren och stl 110 57 cm . Jag tyckte att det var ganska kort överkropp. Dotterns PoP overall i stl 92 mäter t.ex. 52 cm från axel till gren (fast nästa år har hon väl iofs inte blöja längre). Men vi valde då att köpa jackan Molo Castor ist (blev i slutändan en dyrare historia då jag inte frågade efter måtten förrän efter jag beställt). Kan tillägga att en kompis mätte sin Polaris i stl 104 från årets kollektion och fick måttet till 56 från axel till gren. Så lite längre. Hon kanske drog lite mer i den.  

På babyshop finns det ju också en del mått uppskrivna på Molo Polaris. Tycker det är lite konstigt att t.ex. stl 98 och 104 är lika vida över bröstkorgen (37 cm). Man väger ju mer ju längre man blir. 

Bra att veta att storlekarna var annorlunda förra året. Får kanske kolla tradera eller blocket framöver.  

• Joggy

Detta kanske kan intressera ngn. Om ngn ska köpa termobyxan Molo Pollux på rea så är innerbenslängden på de 40 cm i stl 104 och 44 cm i stl 110. Fått måtten från 2 olika butiker. Orion ska ha samma benlängd. Vet ej midjemåtten dock.

• Guld gossarnas Super Mamma

joggy: Exakt så är det ju mellan storlekarna,så man ska inte stirra sig ´´blind´´ på att man i ett annat märke har i en mindre storlek och i Molo får gå upp,dom är rätt små och korta i modelleeeen overallerna mot för ca 2-3 år sen då de var stora.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Joggy

Supermamman, nu när många handlar så mycket barnkläder på nätet önskar man att barnbutikerna kunde bli lite bättre på att kommentera storlek, mått och dylikt redan på hemsidan. Vissa gör det i viss utsträckning som te.x. Oii Design och Sigge & Juno. När det är erbjudanden och rea hinner man ju dock inte alltid maila och kolla storlekar. Sen är det synd att det skiljer så mycket mellan olika märken i storlek, men det är ju svårare att påverka.

• Loppan boppan
    Babyshop där står det mått på overallerna. Kanon tycker jag
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 21:51:23 följande:
    Jag hämtade overallen idag, får se om dottern vill prova imorgon. Lovar o ta kort då

Hur har det gått? Har du provat overallen och hur satt den ?
  • anette 81
    Tessie2022 skrev 2011-12-23 17:52:36 följande:

Hur har det gått? Har du provat overallen och hur satt den ?
    hej

nej har inte fått henne att prova den, ska testa imorgon 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17