• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Tejja

Hej allihop
    Det var ju inte direkt igår jag var här inne och surrade, men nu behöver jag er samlade shoppingexpertis och jag är även beredd på att gå OT och leta bland andra märken oxå! Förvånad 

Jag har fått en önskelista där det står Rosa-randigt nattlinne, storlek 116.
    Har ni shoppinggalningar Flört sett till ett sådant någonstans?

Therese

• Tejja

Hm...dödade jag tråden?
    Eller är det så att alla nu letar igenom alla nätbutiker efter ett rosarandigt nattlinne?

• SOL10

Jisses Anette du måste lagt hur mkt tid som helst på ytterkläderna?? Fick hem helikoptertröjan nu, inte molos bästa men ok:)

• anette 81
    SOL10 skrev 2011-12-17 22:24:34 följande:
    Jisses Anette du måste lagt hur mkt tid som helst på ytterkläderna?? Fick hem helikoptertröjan nu, inte molos bästa men ok:)
    nej jag har inte lagt ut mkt pengar
  • DeniZeus

Hej, 
    jag är ute efter en molooverall till min dotter (en aningen sent) ;) Men funderar över storleken. Hon blir 2år i Mars och använder nu 86 i vanliga kläder. 
    Vad tycker ni att jag ska köpa för storlek? 
    Jag var och klämde på en 92:a häromdagen men jag tyckte den såg stor ut. Är dom stora i storleken?
    Det fanns ingen i storlek 86 så jag hade inget att jämföra med. 

På hemsidan står det att strl 92 är till barn mellan 1,5-2år. Stämmer det?

• Tessie2022
    DeniZeus skrev 2011-12-18 23:09:32 följande:
    Hej, 
    jag är ute efter en molooverall till min dotter (en aningen sent) ;) Men funderar över storleken. Hon blir 2år i Mars och använder nu 86 i vanliga kläder. 
    Jag var och klämde på en 92:a häromdagen men jag tyckte den såg stor ut. Är dom stora i storleken?

Hur stor är din dotter? Åldern säger ju inte så mkt då alla barn är olika stora . Spontant tänker jag 92 om hon har 86 i vanliga kläder nu (om inte det är jätte stort vill säga) men det är jätte olika hur det sitter..  Men som sagt det är lättare att råda om man vet hur stor din dotter är. Tycker själv inte att Molos ytterkläder är speciellt stora i storleken utan mer normala men jag har inte haft babyvarianten i overallen..
  • ami

Våran dotter är rätt liten, precis lika gammal som din. Hon är 80 cm och väger 9 kg. Jag köpte en polaris förra året i stl 92. Hon kan ha den, men förmodligen hade en stl 86 passat bättre. Just nu har hon en småfolk i stl 74/80 som passar perfekt. Molon kommer hon ha lite ändå om det blir snö. Sen tror jag hon kommer kunna ha den nästa vinter med.

• Zvartaliljan
    DeniZeus skrev 2011-12-18 23:09:32 följande:
    Hej, 

min son fyller 2 i december o hans 92 kommer absolut räcka hela vintern, finns mycket växtmån. Han är 88cm lång och har 92 i vanliga kläder.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17