• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Be Lu

Hej, jag skulle så otroligt gärna vilja ha tag på en Molo Flowerfield klänning st 92, är det någon som möjligtvis kan hjälpa mig med det, hoppas hoppas!

• Tessie2022

Joggy skrev 2012-01-01 17:07:40 följande:

Tessie, funderar på om jag ska köpa den rosa jackan med inför nästa år. Kan köpa den för halva priset. Dottern gillar inte overall, försökt med PoP-overallen i helgen men hon vill ha tvådelat tydligen. Vet inte varför. Så "termosar" använder hon varje dag till skillnad från dina barn. Men tror kanske 104 räcker då den är längre i modellen. 110 i castor som jag köpt kommer bli lite lite stor till nästa höst. Men hur är den rosa färgen i verkligheten? Är den väldigt självlysande? Verkar svår att fånga på bild.

Förresten köpt en lila fleecejacka från Ej Sikke Lej (på rea) som var underbar. Ganska bred i modellen tyckte jag. Perfekt när man är lite rund om magen.   

Förlåt har helt glömt bort att svara .. Men Panther är väldigt "skrikigt rosa". Jag tycker den är jätte fin! Barnet lyser verkligen upp och syns överallt . Så gillar du "skrikiga" färger så säger jag köp - annars avstå :-P.. Jag tycker inte denna är speciellt stor i storleken.. Den är lite längre i modellen och så men inte speciellt stor.. Lägger in en bild på dottern i storlek 98. Hon var här 93 cm lång och vägde ca 16,3 kg.. Jag trodde inte den skulle räcka hela vintern men det gjorde den precis (kortet taget i mitten av oktober..)..
  • Joggy

Så fin din dotter är. Och vilken vacker lila färg på jackan. Hade nästan bestämt mig för att köpa hem en 104, men blev lite osäker på både färg och storlek så får väl avvakta och köpa en begagnad nästa år ist. Tror att henne Castor i stl 110 kan bli lite stor nästa vinter.  

Om din dotter gillar rosa kan jag tipsa om Molo Ulan Pinky (höstens ljusrosa lurvfleece med oranga sömmar). Dottern fick den i juklapp och älskar den, framförallt färgerna. (fast lite stor än). Tyckte den var finare i verkligheten än på bild. Tror den finns kvar på några webshoppar.   

• FamilyGay

Ytterligare en storleksfråga. Dottern fyller två i april och jag vill köpa en tröja eller klänning i balloonmönstret åt henne att ha i vår. Hon har 92 nu men kan ha endel i 98 också. Ska jag ta en 92-98 eller 98-104? Hon verkligen älskar ballonger så kanske den större storleken då hon kan ha den längre, men vill att hon ska kunna börja använda snart. Vilken ska jag ta?

• Joggy

Nelly har börjat sälja Molo och där finns storleksangivelser till Rayna top med "ballongmönstret". De mäter alla plaggen. Mkt bra.

Min dotter har klänningen Caeley (fast med andra tryck) i stl 92-98. Den är ganska lång i modellen och lite smal. Hon är väl 92-93 cm och väger ca 15 kg. Har köpt en kortämad klänning i stl 98-104 till sommaren.

Little Sunflowers.com (en butik i England) har bra priser på Molo (kronan är stark mot pundet) och om man anmäler sig till deras nyhetsbrev får man 15% rabatt. De har nog alla varianter av just det här trycket, klänning, kjol, leggings och tröja m.m. De svarar snabbt på mail.

• Be Lu
    Be Lu skrev 2012-01-06 09:43:18 följande:
    Hej, jag skulle så otroligt gärna vilja ha tag på en Molo Flowerfield klänning st 92, är det någon som möjligtvis kan hjälpa mig med det, hoppas hoppas!

Har fått tag på en nu, stort tack!!
  • Be Lu

Hej,

jag skulle vilja ha tag på en klänning i mönstret Poppy, någon som sett? Jag har bara hitta linne och rånarluva i Poppy 

• Loppan boppan
    Be Lu skrev 2012-01-11 12:47:54 följande:
    Hej,

jag skulle vilja ha tag på en klänning i mönstret Poppy, någon som sett? Jag har bara hitta linne och rånarluva i Poppy 

Kommer först i februari iaf kaninerna som klänning. Poppy kan komma senare ändå
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17