• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • theeres

Någon som vet hur Molo lurvfleece jackorna är i storlek? Kan man gå upp en storlek eller blir det stort? Har en kille som snart är 3 år och ganska stor. Vill att den ska funka senare under nästa år, funderar om 104 blir för litet för fort, eller om 110 blir galet stort???

• backi2008

Theeres- jag köpte 104 i våras till sonen som då fyllde 3. Han är oxå stor för åldern. Den blev tyvärr för liten allt för snabbt eftersom de är lite väl korta fram till. Har nu köpt 116 att ha i vår och nu är han 106 cm och 20,5 kg. Om han är stor för åldern och inte en tunnis kan du ta 110 så får du växtmån.

• DeniZeus

Tessie- Sant men det är det som gör det så svårt.. Jag får inte mäta henne :D Vi köpte tröjor i strl86 på hm i helgen och dom är typ 1cm för långa i ärmarna. Hon har en overall i 80 från Pop som vi köpte förra året. Den är bra i ärmar o ben i stående ställning men lite för liten när hon sitter ner ( provade den idag och när hon satt blev det en glipa i nacken) En aningen flummigt men ni kanske får lite hum om vilken strl vi ska satsa på? :) Jag blev rätt förvånad över hur stor 92 såg ut på galgen men den kanske bara ser stor ut?

• DeniZeus

En fråga till: Är det stor skillnad på babyoverallerna och dom med en dragkedja? Syftar på Molos. Den overallen jag såg var med en dragkedja och nu såg jag på hemsidan att det fanns en baby oxå. Dom kanske är mindre? Hjälp någon :)

• DeniZeus

Tack för era tidigare svar föresten :) Ami och liljan: tror ni en 86 bör räcka då? Låter som ni tycker att strl 92 är stort? Har ni babyoverallerna?

• ami

Vi har inte babymodellen. Gissar att stl 86 kommer passa din fröken.

• Liafia

Slänger in ännu en Molofråga här. Köpte en klänning igår till min lilla. Hon är 6 veckor och rätt stor. Köpte för att ha i vår, just bu har hon ju 56. Köpte 62 men börjar vela om jag skulle tagit 68 istället. Hur är dom i storlek? Klänningen ligger i fint julklappspaket så vill ju helst inte behövs plocka upp i i onödan.

• anette 81

Nu har jag beställt en lila molo overall, blev inte så mycket rabatt på den. men så trött på den begagnade pop overallen jag köpte på tradera. den blir verkligen dyngsur i benen. 

• Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 08:18:55 följande:
    Nu har jag beställt en lila molo overall, blev inte så mycket rabatt på den. men så trött på den begagnade pop overallen jag köpte på tradera. den blir verkligen dyngsur i benen. 

Hur mkt rabatt fick du då ? Tror du blir nöjd med den i alla fall  - dock tråkigt att inte POP overallen håller måttet .. Måste erkänna att jag är feg att köpa begagnad just pga att jag inte litar på att förra ägaren tvättat kläderna rätt.. Känns lite tryggare på FB då det är flera där man vet "vet hur man tvättar funktionskläder"..

Förra året köpte jag  Viking goretexkängor i nyskick som läckte massa vatten trots att jag "impregnerat" (goretex spray) om dem...  Gör inte om det ..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17