• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Aprikos
    anette 81 skrev 2012-02-13 22:05:49 följande:

sidan verkar inte funka

sök på House of kids via sökfunktionen så komemr det upp!

• Joggy

Den nya molokollektionen har kommit till de flesta webbbutiker nu, även de svenska.

• Joggy

Jag har kört på moloplagg ett tag nu, och jag tycker att tröjorna/klänningarn med tryck tappar ganska mycket färg efter tvätt. Jämfört med de plagg från Småfolk (2 tröjor), Katvig (leggings o tröja) och Maxomorra (2 klänningar) som jag t.ex. köpte ungefär samtidigt. Molo är ju bättre än de flesta av Lindex och H&M:s plagg (som tappar efter första tvätten), men ändå inte så bra som jag hoppats. Har ni samma erfarenhet? Eller har ni några tvättips? De flesta moloplaggen jag köpt till dottern är lite mörkare och jag tycker t.ex. det svarta blir mörkgrått. Upplevs de ljusare trycken mindre tvättblekta?

• Plly
    Joggy skrev 2012-02-18 12:16:23 följande:
    Jag har kört på moloplagg ett tag nu, och jag tycker att tröjorna/klänningarn med tryck tappar ganska mycket färg efter tvätt. Jämfört med de plagg från Småfolk (2 tröjor), Katvig (leggings o tröja) och Maxomorra (2 klänningar) som jag t.ex. köpte ungefär samtidigt. Molo är ju bättre än de flesta av Lindex och H&M:s plagg (som tappar efter första tvätten), men ändå inte så bra som jag hoppats. Har ni samma erfarenhet? Eller har ni några tvättips? De flesta moloplaggen jag köpt till dottern är lite mörkare och jag tycker t.ex. det svarta blir mörkgrått. Upplevs de ljusare trycken mindre tvättblekta?
    Hej!
    Jo jag tycker att de ljusare trycken upplevs som mindre bleka än de mörka efter ett tag. Jag undviker mycket mörka kläder/svarta tryck på just Molo, fast det verkar bero lite på hur man tvättar oxå. Jag tvättar alltid ut och in samt med flytande tvättmedel och lite sköljmedel, torktumlar aldrig, och dom håller färgen bättre än vissa jag känner som kör pulvertvättmedel samt INGET sköljmedel...
  • Be Lu

Åh, älskar nya Poppy printet från Molo, vill köpa typ allt i det, hur ska man kunna välja :)

• Joggy

Pily, tack för tipset om sköljmedel. Ska se om jag kan hitta parfymfritt sådant.

• högbergarna

HJÄLP!! Letar som en galning efter Molos linne med Helikoptrar på i stl 116. Min 4 åring önskar sig ett i födelsedagspresent! Eller är de små i stl? Han har 116 i andra kläder nu.. överdelar alltså.. Hittar den inte i rätt stl. :(

• Zvartaliljan

Jag köpte 122/128 i linne från vårkollektionen till min dotter som är 118cm och 21kg, det var jättestort, 110/116 sitter finare på henne. Nu iaf, sen vet man ju inte hur mycket hon växer till sommaren.

• högbergarna

Å tack! Sonen väger knappa 17 kilo. beställde ett 116 iallafall.. Tror det blir bra.
    Tack!! Alltså man blir helt snurrig när man letar runt bland alla shoppar! Nu så.. hoppas jag det hinner komma fram i veckan. Han fyller på lördag! :)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17