• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • SOL10
    Liafia skrev 2012-02-29 22:12:01 följande:
    Fråga till er rutinerade. Vilken är bästa webshoppen för att köpa Molo? Affären där jag vanligen handlar hade inte tagit in allt jag vill ha.

Finns massor luckylittleme babyshop mfl bara googla!
  • maggan75
    Quiet thoughts skrev 2012-02-26 18:43:24 följande:
    Hej alla. Mer än tusen år sen jag var här inne. De gamla kändisarna känner förhoppningsvis igen mig, veteranerna alltså som varit här i 4-5 år och mer

Nån som tänkt köpa denna söting? Blev rädd för priset men den är så söt tycker jag.... (finsk sida)
    www.lastentaikamaa.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?Ob...
    Gud så söt .. behöver en bebis ju

Är er lilla snart 1 år ?? gisses vad  tiden går har följt din blogg
  • Joggy

Såg att Ej Sikke Lejs softshelljackor kommit nu till danska webshoppar. De ser fina ut på bilderna. Finns i turkos, grön, ljuslila och mörkrosa. Är det någon som vet om någon svensk webshop säljer ESL:s ytterkläder? Någon som sett den rosa IRL? http://hoppeloppe.dk/shop/pink-softshell-fra-39418p.html Vi hade egentligen tänkt köpa PoP:s mörklila "softis" , men vår dotter gillade inte färgen när vi kom till affären. Det är så krångligt att få på ytterkläder så bättre att hon får välja. Hon har bra ytterkläder till våren, men tänkte det kunde vara fint med en softshell också.

• Joggy

Koola Knut har 25% rabatt på Ej Sikke Lej, inkl vårnyheter. Såg även att Pleasemum har 25-50% rabatt på all Katvig. Tycker det ofta är erbjudanden nu, kanske tufft i barnklädesbranschen.

• Joggy

På Molo Swedens facebook-sida pågår en diskussion om årets Molo-overaller. Det är flera som klagar på att de inte håller tätt och att stjärnreflexerna lossnar etc. Några av dessa har haft Molo i flera år tidigare och varit jättenöjda, men upplever alltså att kvaliteten försämras avsevärt i år. De har dessutom haft problem med att reklamera då Molo inte tror på de. Själv har jag köpt både overall och jacka inför nästa år. Kolllade lite på danska facebooksidan också, men inte så nogrannt men såg att en kund fått problem med att den neonrosa overallen färgat förskolegolvet rosa! Jag vet ett fall där den oranga overallen färgat av sig vid utelek. Trist. Ni som haft Molo polaris eller frost i år, har ni haft liknande problem med kvaliteten?

• Joggy

Så här ser Molos vinterjackor ut till hösten (andra bilden), http://bubblelondon.blogspot.se/search?q=molo De kommer i några fler färger. De verkar ha ändrat modellen på funktionsjackan ganska mycket. Deras ytterkläder har ju sett likadana ut under flera år så de kanske vill förnya sig.

Hoppas de har förbättat kvaliteten då en del verkar besvikna med årets (mitt inlägg ovan).   

• lillronya
    Joggy skrev 2012-03-19 16:28:44 följande:
    På Molo Swedens facebook-sida pågår en diskussion om årets Molo-overaller. Det är flera som klagar på att de inte håller tätt och att stjärnreflexerna lossnar etc. Några av dessa har haft Molo i flera år tidigare och varit jättenöjda, men upplever alltså att kvaliteten försämras avsevärt i år. De har dessutom haft problem med att reklamera då Molo inte tror på de. Själv har jag köpt både overall och jacka inför nästa år. Kolllade lite på danska facebooksidan också, men inte så nogrannt men såg att en kund fått problem med att den neonrosa overallen färgat förskolegolvet rosa! Jag vet ett fall där den oranga overallen färgat av sig vid utelek. Trist. Ni som haft Molo polaris eller frost i år, har ni haft liknande problem med kvaliteten?
    Läste också diskussionen och "känner" flera av de som haft problem.
    Har dock inte själv haft det med vår overall från i år. Och inte med någon annan heller.
    Har haft molo i flera år.
    Dock verkar det ju varit en sämre säsong nu än tidigare.

Det här med färgerna har de gått ut med och talat om hur man ska sköta overallen för att det inte ska bli så.
    Nu kommer jag inte ihåg hur..
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • fru jönsson

Slänger in en storleksfråga här ang. Molo vinterkläder, separat jacka och byxa...

Skall jag köpa 110 eller 116 till min kille som fyller fem nästa vinter?

♥ Mamma till Benjamin -08 och Victoria -09 ♥
  • ami

Vår 107 cm gosse har vinterjacka, termobyxor och vinteroverall i stl 116. Han har haft det i vinter, men det är stort. Kommer säkerligen att passa nästa vinter med. Speciellt overallen är stor. Den är precis lika stor som Isbjörns vinteroverall som är i stl 110, om det säger dig något.

• Joggy

Lillronya, får hoppas att vi har samma tur.

Fru Jönsson, det beror nog på hur stor/lång du tror din grabb kommer att vara ungefär. I bildtråden finns ett foto på Tessie2022 son (en liten bit tillbaks i tråden). Han har en Molo Castor i stl 110 och är 105 cm lång. Jackan ser ut att sitta perfekt. 

Här finns en finsk sida med måtten på den mörkgråa jackan:
    http://www.karpaloshop.fi/molo-kids-castor-jacket-thunder-p-453.html
    Vi
    har dock Castor i färgen rainbow (stl 110) och den är bara ca 40,5 cm i bröstvidd. Övriga mått är samma. Kanske är de enfärgade jackorna bredare eller så blir jackorna lite olika stora när de sys upp.   

Måtten på byxorna: //www.karpaloshop.fi/molo-kids-pollux-pants-black-p-456.html

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17