• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • FamilyGay
    Joggy skrev 2012-01-08 22:25:28 följande:

Nelly har börjat sälja Molo och där finns storleksangivelser till Rayna top med "ballongmönstret". De mäter alla plaggen. Mkt bra.

Min dotter har klänningen Caeley (fast med andra tryck) i stl 92-98. Den är ganska lång i modellen och lite smal. Hon är väl 92-93 cm och väger ca 15 kg. Har köpt en kortämad klänning i stl 98-104 till sommaren.

Little Sunflowers.com (en butik i England) har bra priser på Molo (kronan är stark mot pundet) och om man anmäler sig till deras nyhetsbrev får man 15% rabatt. De har nog alla varianter av just det här trycket, klänning, kjol, leggings och tröja m.m. De svarar snabbt på mail.

Tack, vilken klänning har du köpt till sommaren? Tittar på Camellia och undrar ifall hon skulle drunkna i en 98-104. Köpte en kort klänning förra året (kanske  Cathleen modellen) i 92 och den är så stor att hon får ha den nu i vår och sommar i stället. Om denna är såpass stor tror jag 92-98 blir bättre.
  • Miew
    Lucky skrev 2012-01-13 07:43:14 följande:
    Nån som vet nån webshop där det finns unicorn-tröja i stl 128? Spelar ingen roll vilken modell(om det finns olika)??
    Vet att spillevinkeln hade en kvar, jag tog den inte då jag ville ha en i 122 då dottern precis börjat med 122 så 128 skulle bli sjukt stort.
    Ring henne, hon är supertrevlig
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • Plly

Äsch var jag tvungen att kolla denna tråd igen? Såg koden till babyshop och var tvungen att handla lite... blir dyrt det här!

• Joggy

Såg att Ej Sikke Lej hade lagt ut bilder på några av vårens plagg på sin hemsida, under kollektioner. Softshelljackorna ser jättefina ut och bra att de ändrat dragkedjan på stl över 98 så den är mitten istället för på sidan som i höstas. Har ingen erfarenhet av Ej Sikke Lejs ytterkläder. Ngn som har koll på kvaliteten och hur de är i storlek?

Dottern skulle nog gilla den ljuslila jackan med mörklila dragkedja, men det kommer ju många fina vårjackor (bl.a.en mörklila och grön softshell från PoP) så blir svårt att välja. Molos softshelljackor är visst lika tajta i år. Annars finns nu jackan Heaven i en jättefin mörkrosa färg kallad Pitaya, samma färg som lurvfleecen finns i. 

• Joggy

BeLu, ingen koll på just den modellen, men maila gärna LLM och fråga om längden. De svarar alltid jättesnabbt och tar måtten.  

Molnen, måtten på linnena från Molo finns på Nelly om du klickar på storleksguide bredvid plaggen. De verkar tajta men långa. Jag ställde en fråga om det tidigare i tråden och fick veta att de är smala.

• Plly
    Be Lu skrev 2012-01-16 12:38:18 följande:
    Hej, någon som haft denna modell, är det som en vanlig t-shirt eller lite längre som en tunika?
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=7972...

Lite dyrt för en t-shirt tycker jag men mer ok som tunika, hade helst sett den lång som klänning :)  
    Jag har en med tatueringsmönster i samma modell...110 och den är som en tunika på min dotter som är runt 85 cm...smal modell tycker jag! 
  • LJ2
    Be Lu skrev 2012-01-16 12:38:18 följande:
    Hej, någon som haft denna modell, är det som en vanlig t-shirt eller lite längre som en tunika?
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=7972...

Lite dyrt för en t-shirt tycker jag men mer ok som tunika, hade helst sett den lång som klänning :)  
    jag har den.. det är en tshirt, lite tajtare bara.. =) o finare irl än på bild! =) dock lite liten i stl.. tog 116 till sottern som har 110 på de mesta molo annars, kan ha en del 104 än med..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17