• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Loppan boppan
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 09:46:21 följande:
    Hej, vad är speciellt med danska barnkläder?
    Snygga =)
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Madeleine Louise
    Loppan boppan skrev 2012-09-19 17:56:33 följande:
    Snygga =)
    På vilket sätt är de snyggare än svenska eller spanska barnkläder t.ex?
    Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • Zvartaliljan

Det är väl en smakfråga vad man tycker är fint, så finns ju absolut inget svar på din fråga generellt sett. Jag köper danska och svenska märkeskläder för JAG tycker om färgerna o de roliga mönstren och framförallt att kvalitén slår Lindex o hm m.fl med hästlängder.

• Amalia079

Jag tycker inte Molo har någon nämnvärt bättre kvalité än tex pop men det har klart roligare motiv. Jag har dock blivit lite besviken ett par gånger då tröjorna blivit noppriga.

Katvig är super i kvalité. Inga noppror och pyjamaserna håller för måååånga tvättar.

New Generals är ganska nytt och spännandet tycker jag och har en helt fantastisk kvalité. Deras leggings är dessutom sjukt snygga med fickor bak som gör att de blir mer än bara leggings. Man behöver inte ha tunika över rumpan i dom utan de är snygga ändå och håller i storleken länge eftersom de har långa fotmuddar. Min tjej har haft sina i två år nu!!

Popupshop har jag inte provat men är sjukt sugen på ET tröjan som kommit precis i höst. Coola kläder helt enkelt.

Okker Gokker tycker jag är lite  för bohemskt för min smak....

Småfolk är fint men lite för dyrt tycker jag då man kan köpa svenska Duns betydligt billigare och har minst lika fina tryck :)

Noa Noa är så ljuvligt och det är svårt att hitta motsvarighet i sverige med de detaljrika kläderna och underbara färgerna. Kanske Livly eller Lobilo då...?

Ska man jämföra kvalité med Lindex och HM så finns det ju mycket svenska märken att välja på också som har egen stil och roliga färger. 

Kolla in nätbutikerna, där kan man hitta mycket. littlebloom.se är min favoritbutik som har samlat lite kuliga både svenska och danska märken.

• imsel

Tänkte köpa en vinteroverall från småfolk till sonen, den nya med gröna och blåa äpplen alltså.

Har dock 2 frågor..
    Vilken storlek ska jag ta till min 3-åring som är ganska normalbyggd, ca 1m och 17kg.
    Hade tänkt ta 104/110. Han har 104 i de flesta andra kläder.

Och den viktigaste frågan Flört 
    Finns det nån rabattkod till nån av nätsidorna den säljs på?
    De jag hittat är:

Pleasemum
    Tigermilo
    Smartkid
    LuckyLittleMe

Nån kod på nån av dom sidorna?
    Eller nån annan rabatt man kan använda på overallen.               

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Nähepp Flört

Kommer med en annan fråga istället Tungan ute
    Om någon vet vars det kan finnas danska barnkläder i Luleå?  
    Åker dit om 2 veckor.
    Helst vill jag ha småfolk, men även andra färgglada barnkläder är intressant förstås.
    vet att hafva kan ha lite. men kollade deras webshop men det fanns typ 3 tröjor och inget annat..

Och det måste promt inte vara danskt, men annat än h&m och lindex iaf.    

april 09 kom min bebbe
  • mammaLS
    imsel skrev 2012-09-29 00:03:46 följande:
    Nähepp Flört

Kommer med en annan fråga istället Tungan ute
    Om någon vet vars det kan finnas danska barnkläder i Luleå?  
    Åker dit om 2 veckor.
    Helst vill jag ha småfolk, men även andra färgglada barnkläder är intressant förstås.
    vet att hafva kan ha lite. men kollade deras webshop men det fanns typ 3 tröjor och inget annat..

Och det måste promt inte vara danskt, men annat än h&m och lindex iaf.    
    Babyshop har en kod gotasom12  om dom säljer småfolks ytterkläder vet jag inte.

Hafva kan nog ha lite mer i shopen tror jag, hon har en del andra märken oxå.
    Sen har du Doffi som säljer  bla. molo och mitt favorit märke Nova star. Vi har oxå polarn o pyret.

Hoppas du får det trevligt i Luleå och hittar de du söker:   
  • imsel

Köpte äntligen den fina småfolkoverallen med blåa och gröna äpplen Skrattande
    Meen, den är alldeles för stor..
    Både på längden och bredden..

Men jag vet inte hur stor skillnad det är på storlekarna, och jag vet att jag sett mått på någon av sidorna den finns på, men nu hittar jag inte Rynkar på näsan

Någon som vet vars det står mått på dom olika storlekarna, eller någon som har en i 98-104 som hade kunnat mäta lite åt mig?
    Vill mest ha mått nacke-gren, samt kanske bredd.       

april 09 kom min bebbe
  • Smultronhjärta

Småfolks overaller med dubbla dragkedjor är breda i modellen, både sonen och dottern har haft dessa äppeloveraller i flera år utan att vi har upplevt de som för breda dock. 

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17