Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

AochJsMamma skrev 2010-06-03 09:20:27 följande:
    samma här..hel mysko..allt är liksom till vänster o så flyter en massa text ihop???
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
    Nu verkar  det dock ha ordnat upp sej, iaf för mej.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    AochJsMamma skrev 2010-06-03 09:22:07 följande:
    igår köpte jag en fin på POP, jeans/denim på ena sidan o röd på andra, vändbar. Superfin!!! Alex har oxå normalt till lite stort huvud, han blir 2 i slutet av aug o har 52/54 på den, den är dock lite stor. Så tror allt att LIam kan ha samma stl!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
    Det låter fint, perfekt när den är vändbar ju
    Fast Liam är ju 3½ år, hittade precis en 52/54 från förra sommaren och den var för liten nu, men sen skiljer det ju iof på märken, som alltid
    Äh, får helt enkelt se, är den helt åt pipsvängen för stor så  får jag lägga ut den igen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    FL Lisa skrev 2010-06-03 09:40:07 följande:
    om det är villervallas du pratar om fortfarande så hade Alvin (som blir 3 i september) 52/54 på förra sommarens modell...dom är för små nu så vi var förbi affären och skulle köpa nya. Vi kom hem med storlek 52/54 igen...dom var mycket större i år...i alla fall den röda som vi köpte.
    jag HATAR att kräkas
    Jupp det är VV:s
    Ojdå...ja då blir nog 56/58 för stort till Liam om dom är större nu, det var just den röda jag köpte
    Äh, får nog snart lägga ner kläd shoppingen, inte första gången jag köper fel storlekar , köpte ju ett par Molo byxor i 56 till Meja som har 68/74
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    FL Lisa skrev 2010-06-03 09:52:04 följande:
    haha...du får ha 56:orna som knickers
    men jag håller med..det är klurigt med storlekar. På det sättet är det bättre med fysiska butiker man kan gå in i och klämma och känna på sakerna innan man köper. Extra klurigt blir det ju när inte ens de olika märkena kan hålla sig till samma storlerkar...typ alla ändrar ju från säsong till säsong och så skiljer det från plagg till plagg. Man kan ju bli knäpp för mindre.
    jag HATAR att kräkas
    Ja jag testade det med valde sen att sälja dom vidare Mejas vader var lite för tjocka så fötterna blev alldeles blå

Det är lite klurigt med storlekar, och speciellt som du säger när märkerna ändrar storlekar, likadant med VV shortsen ju.
    Mja, ska det köpas fler solhattar så får det bli i irl butik så vi kan prova först
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    H I L L A skrev 2010-06-03 11:37:01 följande:
    Hur är Villervalla shortsen i stl ?
    Beställde på rean igår, 92 till min lilla Hilda.
    Är de tokiga i stl på nåt vis ?
    Nu tycker jag att VV shortsen är ganska normala i storlek. Förra sommarens var småååå, Liam hade 110 i sina, nu har han 98 och 104 som är hans vanliga storlekar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Bubblan

Håller alla tummar jag kan för att det inte ska vara nåt.
    MEN, blödningar är vanligt och behöver inte betyda nåt dumt.
    Jag fick en ganska så rejäl blödning och rejält ont i magen när Meja var i magen, trodde det var tvärkört, blev såklart super orolig men allt var fin fint med henne.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2010-06-03 19:59:43 följande:
    Smilla:
    Vad skönt att svullnaden gick ner så fort på Svea
    och fin kombo i bt, tack för det tipset!
    Ängeln:
    Såå söta barn, klänningen Meja har är sååå underbar, VARFÖR finns den inte i större *surar*
    Mamma till Nora, August och Ella
    Ja det är helt klart den finaste klänningen i Mejas garderob Men så liten, ångrar att jag inte köpte 80 istället, denna är ju mer som en tunika redan nu.
    Det är verkligen synd att den inte finns i större, knäppa Småfolk
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-06-03 20:36:19 följande:
    Ängeln> Finaste klänningen! Vår 56a är ganska stor än.. Men den är säkert snart lite så som hon växer... Men på en 54 lång är den stor..
    Hi hi, alltså en 56:a måste ju vara yttepytte liten ju
    På en pyttis så är ju allt stort, typ
    Men vilken skillnad det kan vara, Meja har klänningar i storlek 62 som är typ 1 dm längre.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    solouniko skrev 2010-06-03 20:47:04 följande:
    Kramar till bubbelmamman, hoppas allt är okej Hjärta

Ängeln, fiiina klänningen! Men oj vad liten Har varit sugen på den men 80 kanske blir litet på Milla.. Hur lång är Meja nu?
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
    Läser ikapp lite

Jaaaa, den är tok liten. Åh jag vet inte riktigt, sist var hon 68 cm men det var i slutet av april, kan tänka mej att hon är nånstans mellan 70-74  cm nu.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17