Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-06-16 08:25:28 följande:
    Har ni sovmorgon idag eller njuter ni bara av det fina vädret?

Här var vi uppe tidigt och var ute på snabb promenix redan kl 7. Härligt!
    Nu sjunger barnen singstar, vovsingen sover här vid mina fötter och jag kan bara slappa.
    Här sov jag till 8 idag
    Ska strax hämta August på kortis och köra honom till dagis, sen får vi se vad vi hittar på.
    Känns som det blir något ute i alla fall
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2010-06-16 15:10:38 följande:
    Vad tvättar ni REGNBÅGE med? den vanliga
    Tvättar separat första gången, sen med ljus tvätt
  • Busbellan
    h80 skrev 2010-06-16 16:15:12 följande:
    men ååååå, fick paketet från batinki idag, men en klänning saknas Rynkar på näsan
    Vilken saknas?
    jag har inte fått mitt paket än
    betsällde bara en klänning
  • Busbellan
    h80 skrev 2010-06-16 16:48:32 följande:
    prästkrageklänningen, beställde 2, en till dottern o en som skulle bli en present. men fick bara 1. Lite surt, jag har ju betalt för 2
    Finns det nån kvar på sidan i så fall kan de säkert skicka en till dig
  • Busbellan
    Kristyr skrev 2010-06-16 20:15:32 följande:

Ni som har koll! Typ "billig" bra present till en 10 årig? tjej?

Min kusin fyller på söndag och ska dit och har inte köpt nått än....

Öronhängen kanske om hon har hål i öronen.
    Läppglans eller nagellack.
    det finns även såna där små smycken som man kan sätta på naglarna som bara sätts fast med genomskinligt nagellack, det har jag gett bort nån gång, har varit populärt
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-06-16 20:44:10 följande:
    Busbellan: Åhhhhhh vad fint det var med fjärilslinnet till de där byxorna. Kanske ett måste. Men de där rutiga byxorna från ott, är det molos? De får gärna flytta hit
    Tack Klart det är ett måste!

De blårutiga är Molo ja, nej de får nog stanna du ser väl hur fina de är ihop med ej sikke lej klänningen
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-06-16 21:09:07 följande:
    Ja jättefina. Men skulle vara så fina till Sveas rutiga molo klänning. Vet du om de säljs någonstans?
    Ingen aning, men om du hittar dem så tänk på att de är ganska smala, inte alls så breda som babybyxorna. De är snarare babyleggings, sitter nog tight på, men den modellen gillar jag, kanske äntligen nåt som sitter åt på Ella också
  • Busbellan

Smilla:
    Åh så fin dunsklänningen är!! Hur har jag kunnat missa den

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-06-16 21:34:02 följande:
    Busbellan: Hur har det gått med Ellas myggbett? Äter hon allergimedicin mot sina? Sveas läkare har nu satt henne på allergimedicin hela sommaren. Håller bara på att testa ut en som funkar för henne.
    Vi fick allergimedicin utskrivet, men hon ska inte gå på det hela tiden, men få det vid behov.
    Hon har faktiskt inte fått ett enda myggbett sen det vid ögat, har nog varit för dåligt väder för myggen här
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-06-16 22:15:41 följande:
    Men gick det ner snabbt efter ni fick medicin? Svea har fortfarande bruna märken efter sina myggbett, ser ut som om hon har en blåtira där, o då är det ju snart en månad sedan. Vilken medicin har ni?
    Mawe123 skrev 2010-06-16 22:06:22 följande:
    Vi har fått Aerius mot betten, hade tavegyl förra sommaren, ni då?
    Samma som Svea har då. Hon hade först Zyrtec, men den blev hon på bedrövligt humör på. Denna reagerar hon med diare men skall ge den några dagar till. Går ni på den hela tiden eller bara vid behov?
    Svullnaden försvann på 2-3 dagar, sen såg det ut som en båtira nån dag till, men det försvann fort.
    Vad konstigt att det inte försvinner på Svea

Hon har fått clarityn utskrivet. Kändes lite som läkaren bara tog nåt som han hittade i flytande form
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17