• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

minamor skrev 2010-08-07 12:32:47 följande:
    hej hej

ser att ni pratar lurvar o tänkte då passa på att fråga om ni tror att 116 blir tokstort på 1 m lång tjej, o 15 kg lätt.? 110 sitter bra, men har inte tvättat den än o är osäker på hur mycket den krymper i tvätt.

tack!
    min son e typ 104 nu, o han har en 110 som börjar bli liten, o en 122.. den e liite stor, men kommer va bra i höst sen =) han väger ca 16..
    har dock ingen från de nya än.. bara gamla kollektioner..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    minamor skrev 2010-08-07 12:39:31 följande:
    härliga bilder,  tycker 122 sitter bra :)
    tack =) en liten buse bara som bara spelar pajas när kameran numera kommer fram

ja, den kommer bli bra nu i höst.. ska testa 110 sen med, o får se om den får stanna eller inte..
    vet dock inte hur de nya är? vilken stl man ska ha där?? om 122 e lika liten i stl, eller om 116 kanske räcker?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    minamor skrev 2010-08-07 12:51:11 följande:
    ja det är ju svårt då det verkar skilja i stl från olika år. Jag funderar på färgerna också.. gillar den gul/rosa, men en sådan har hon i stl 110 från ett tidigare år.. den får nog säljas.. gillar även den grå o den lila.. behöver ju även overaller, men kanske inte så praktiskt med en gul/rosa till en 13 månaders, blir nog rätt smutsig på en gång :(
    svårt det där..
    jag har kollat massa på den gula till lillan, sålde ju en lorvoverall nu, så en lurvjacka till gör inget då
    har en lila med, den mörka med gröna kanter.. ska prova den.. hon har ju växt massor över sommaren, men den e 92, o tro den ska passa i höst?
    vill nog ha grå eller nåt till sonen med tro jag =) inte bestämt mig, en blå har han ju.. o grön nyss haft/har... hmm.. så svårt!! lila e med fin.. =)
    får kanske fråga han..
    hmm.. nä, skulle nog inte tagit gul till en så liten.. iofs, åker dom vagn mycket så e de bra o ha i åkpåsen med ju, sova middag i.. men inte o leka i..
    överdragskläder / overall över funkade fint i våras.. lurven o sen skaloverall så va hon torr o varm =))
    svårt de där..!!!  =)

åh, vill testa de nu på dom!! men lillan sover, o sonen o pappa cyklar..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-08-07 12:55:32 följande:
    Jag är lite fascinerad över att alla barn som är ungefär lika långa som Ella kan ha så stora lurvar och det ser inte det minsta stort ut heller på de jag sett på bild
    Ella skulle nog drunkna i en 110, på henne sitter 98 alldeles perfekt nu och hon är ju med nästan en meter lång
    jag vet inte hur andra e.. men mina barn har ganska långa överkroppar vet jag . =)
    lillan har 92 på sin, hon e 90 lång.. inte testat den på bra länge = sommar ju
    men ska nu när de nya kommit in =)
    vill ha nya !! =) så fin ju den gula
    e svårt, just för att alla barn e så olika o kroppsformen med ju.. =) de som sitter bra på min sitter kanske inte bra på systers dotter lixom.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    minamor skrev 2010-08-07 13:04:19 följande:
    hon har ju 2 st lurvoveraller ,men i stl 74 o 80 o de har hon inte använt sedan sent i våras så kanske behöver gå upp till stl 86 nu.. måste prova.. hon är ju inte lång alls, ca 71 cm skulle jag tro,. hon går rätt mycket så får nog hålla mig till de mörkare färgerna.. en gul rosa jacka har hon däremot från tidigare år..

ja den gråa var jättefin.. har en varsin skaljacka till dem, men de åker båda 2 då de knappast blivit använda alls.. man köper på sig för mycket ibland :) men finns ju så mycket fint..
    köper på sig för mycket IBLAND?? *hahaha*
    jo du. det håller jag med om
    Busbellan skrev 2010-08-07 13:07:34 följande:
    Måste bara visa.

Detta är en 104, ser ju jättebred ut

Denna i 116 satt ju mycket bättre, ja där fick jag för att jag absolut inte trodde det funkade med större Kan nog sälja vår lila lurv i 98 då och använda denna
    ja oj vilken skillnad! den lila satt ju jättebra tyckte jag..
    den andra såg lite stor ut ja =) knepigt..

kanske e skillnad på luva o inte? vår lila har inte luva..
    hmm.. ingen har det tro jag..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-08-07 13:12:47 följande:
    Måste maila B&R lite snabbt och se om jag kan ändra i min beställning
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-07 13:16:49 följande:
    Å jag fingrar på våra lurvisar här hemma, vill inte skiljas från nån av dem Obestämd älskar ALLA!!! Men kan man ha 9 lurvisar åt ett barn?
    9 ??? oj.. mina har 2-3 var..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-08-07 13:17:03 följande:
    Funderar med allvarligt på att sälja av alla lurvar utan luva, alltså hur sen ska man vara med att fatta att det var olika passform på dem också
    haha.. de gamla bet de nya ..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17