• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:38:26 följande:
    låt honom pinka överallt. påminn honom var 10e minut att han kanske är kissig. lillebror kissade inne på golvet typ 10ggr om dagen de första 5 dagarna och han satta sig ner på huk och klämde ut barkbåtarna på golvet med men sen klickade det och vips kom han på grejen. allt som allt tog det två veckor att få honom fullständigt torr dag som natt
    och det blev en del belöningar och mutor
  • JsN
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:38:26 följande:
    låt honom pinka överallt. påminn honom var 10e minut att han kanske är kissig. lillebror kissade inne på golvet typ 10ggr om dagen de första 5 dagarna och han satta sig ner på huk och klämde ut barkbåtarna på golvet med men sen klickade det och vips kom han på grejen. allt som allt tog det två veckor att få honom fullständigt torr dag som natt
    Fast det bygger ju också på att de bryr sig... Pytte struntar i om byxorna är kissblöta. *suck* *pust* *stön*  (Min unge har full koll, men hen vill inte)

JAg kan inte påminna, för om hen inte känner något just då så triggar frågan att hen blir kissig så det tar ca 3-10 min efter att man frågat tills hen kissat ner sig. Men det är klart när man tajmar kissnödigheten så funkar det...

Just nu säger pytte att till sommaren ska hen sluta med blöja. (Är hen inte torr när sommarlovet börjar så plockar jag bort blöjan ändå, sen får jag se om det är hot eller mutor som räcker längst)
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:40:28 följande:
    så klart att du har hoppat ja jag sitter här istället för att plugga känns inte lönt inför denna tentan för jag kommer kugga ändå. barnen har varit hemma från dagis i snart 2veckor liksom  mycket man kan plugga då..
    Åfkårs   always hopping likom

Å har dom varit dåliga småttisarna? Såg att lillebror varit lite hängig..

Vann du dalmatin tröjan förresten? {#lang_emotions_dreamer}
    Undrans vad jag får i julklapp i år?
  • Buttelina
    JsN skrev 2010-04-10 18:42:50 följande:
    Fast det bygger ju också på att de bryr sig... Pytte struntar i om byxorna är kissblöta. *suck* *pust* *stön*  (Min unge har full koll, men hen vill inte)JAg kan inte påminna, för om hen inte känner något just då så triggar frågan att hen blir kissig så det tar ca 3-10 min efter att man frågat tills hen kissat ner sig. Men det är klart när man tajmar kissnödigheten så funkar det...Just nu säger pytte att till sommaren ska hen sluta med blöja. (Är hen inte torr när sommarlovet börjar så plockar jag bort blöjan ändå, sen får jag se om det är hot eller mutor som räcker längst)
    ja lillebror brydde sig inte men han tröttnade nog på mitt tjat sen blev han skitstolt över all beröm och belöningarna han fick när han kissade på pottan de första gångerna att han själv VILLE fortsätta.
    isabel slutade med blöja vid 18 månader och lillebror var 2år o en månad tror jag.. funkade på båda mina i alla fall, men så klart är barn olika.
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-10 18:43:10 följande:
    Åfkårs   always hopping likom Å har dom varit dåliga småttisarna? Såg att lillebror varit lite hängig..Vann du dalmatin tröjan förresten?
    ja feber i 9 dagar hade lillebror.. efter 7 dagar visade det sig att det var öroninflammation.

isabel har haft feber och jag med {#lang_emotions_undecided}.

nää jag tyckte den blev för dyr.. vill inte ge över 150 för en som var använd mer än 10ggr (mailade med säljaren)
  • Greksmurfen
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:48:07 följande:
    ja lillebror brydde sig inte men han tröttnade nog på mitt tjat sen blev han skitstolt över all beröm och belöningarna han fick när han kissade på pottan de första gångerna att han själv VILLE fortsätta. isabel slutade med blöja vid 18 månader och lillebror var 2år o en månad tror jag.. funkade på båda mina i alla fall, men så klart är barn olika.
    hmmm oj då... kanske skulle frsöka få maxen tott till sommaren då;)...
     han fyller två sista okt.... men han har ju använt pottan sen han var 7mån :P.... senast idag nr 2=P.. det lasset hade vatt lägage i blöjan kan ja säga ...
    mamma till Maximilian född 081028
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2010-04-10 18:49:39 följande:
    ja feber i 9 dagar hade lillebror.. efter 7 dagar visade det sig att det var öroninflammation. isabel har haft feber och jag med . nää jag tyckte den blev för dyr.. vill inte ge över 150 för en som var använd mer än 10ggr (mailade med säljaren)
    Men då tackars lillebror, öronen som gör sååå ont Hoppas ni får vara frika ett tag nu framöver!!

Aha.. Synd, fina fina tröjan. Vad lutade den på?
    Undrans vad jag får i julklapp i år?
  • JsN
    Greksmurfen skrev 2010-04-10 18:52:58 följande:
    hmmm oj då... kanske skulle frsöka få maxen tott till sommaren då;)... han fyller två sista okt.... men han har ju använt pottan sen han var 7mån :P.... senast idag nr 2=P.. det lasset hade vatt lägage i blöjan kan ja säga ...
    Pytte har också alltid suttit på pottan och vet precis vad man gör där. Hen från 21-30 månader hade vi inte en enda bajsblöja (hemma, på dagis bajsade hen lika ofta i blöjan som på pottan) och några veckor före hen fyllde två var hen i princip torr. Men tydligen inte tillräckligt torr att gå tillbaka till dagis så det gick åt fanders. Sedan ett par månader bajsar hen i blöjan hemma också.

Sen går det jättebra vissa dagar när vi är lediga och hen själv har valt att ha småbyxor istället för blöja. Då går vi på toaletten. (Eller om man åker tåg eller är iväg och berättar att det blir svårt att byta bajsblöjor, då säger hen till...) Så hen vet och kan, men har kommit på att det är något hen själv bestämmer över. Det är väl bara att vänta ut, eller bestämma att blöjorna är slut (så det blir väl att ta både natt och dag samtidigt...)
  • Mawe123

Gläds lite åt att det är fler än vi som kämpar i uppförsbacke {#lang_emotions_dreamer}

Tänk så skönt det blir sen att slippa kånka hem paketen med blöjor från ICA.

Jag ska beställa stora ark med fina klistermärken nu och försöka muta mig till lite pottsittning {#lang_emotions_wink} blir det då något resultat så spelar pottan en trudelutt och sonen får välja ett klistermärke att klsitra på sitt bord i sitt rum. Hoppas det ska göra att han förstår att detta är faktiskt ett ganska lockande alternativ till blöjpinkning och framförallt, bajsning -usch för bajsiga blöjor.

William 000213, Lowe 070712
  • Greksmurfen
    JsN skrev 2010-04-10 19:01:12 följande:
    Pytte har också alltid suttit på pottan och vet precis vad man gör där. Hen från 21-30 månader hade vi inte en enda bajsblöja (hemma, på dagis bajsade hen lika ofta i blöjan som på pottan) och några veckor före hen fyllde två var hen i princip torr. Men tydligen inte tillräckligt torr att gå tillbaka till dagis så det gick åt fanders. Sedan ett par månader bajsar hen i blöjan hemma också. Sen går det jättebra vissa dagar när vi är lediga och hen själv har valt att ha småbyxor istället för blöja. Då går vi på toaletten. (Eller om man åker tåg eller är iväg och berättar att det blir svårt att byta bajsblöjor, då säger hen till...) Så hen vet och kan, men har kommit på att det är något hen själv bestämmer över. Det är väl bara att vänta ut, eller bestämma att blöjorna är slut (så det blir väl att ta både natt och dag samtidigt...)
    jo dagis kan verkligen sabba =S... maxen bajsade typ bara på pottan å gör så när vi är hemma, men det blir mkt mkt sällan p ådagsi trots att vi sagt till=(... de anser vella att han e för liten =(...lite synd tycker ja..

bra att hon förstår =), duktig pytte=)... e ju ett steg i rätt riktning
    Mawe123 skrev 2010-04-10 19:17:49 följande:
    Gläds lite åt att det är fler än vi som kämpar i uppförsbacke Tänk så skönt det blir sen att slippa kånka hem paketen med blöjor från ICA. Jag ska beställa stora ark med fina klistermärken nu och försöka muta mig till lite pottsittning  blir det då något resultat så spelar pottan en trudelutt och sonen får välja ett klistermärke att klsitra på sitt bord i sitt rum. Hoppas det ska göra att han förstår att detta är faktiskt ett ganska lockande alternativ till blöjpinkning och framförallt, bajsning -usch för bajsiga blöjor.
    håller med dej usch för bajsaiga blöjor =S, å speciellt läckande sådana =P.. haha
    mamma till Maximilian född 081028
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17