Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon!

Det snöar igen. Har tänkt att åka och träna men just nu känner jag mest för att vara hemma. Får se hur det blir.

Tjolla- Åh, fina kossor! Rosa eller grönt kantband? Lea har kossorna på sig idag. Har en suit som är beggad samt att jag hittade nya brallor på vårsalgen. Hjärta

Lillronya- Kul med husfix!

Bubblan- Håller tummarna för att råttorna nu är i råtthimlen

• Duntoffla
    Helle skrev 2010-11-18 08:33:26 följande:
    God morgon

Länge sen jag bidrog med några bilder, så nu fick jag för mig att lägga in några Samt för att tacka för tipsen på kamera. Är såå nöjd Det blev till sist en Canon EOS 550D.

Ser att alla som varit på salg gjort många fina fynd. Kalasfina barn också Solig 
    Fina bilder på fina killar!

Kul med ny kamera! Jag skulle också vilja ha en nyare samt lära mig hur man tar bra bilder.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-11-18 08:39:23 följande:
    Ja det är roligt när det blir fint!
    Helst skulle man vilja göra allt NU! Men det får bli lite i taget.
    Ja, visst är det så. Vi ska fixa i ordning vårt gästrum som ska bli kombinerat kontor/gästrum så att Lea kan få gamla kontoret som rum. Som tur är har svärfar själv sagt att han vill komma ner och hjälpa till med att fixa i huset (vi måste foga om kaminen, sätta någon tröskel här, fixa en list där osv) och han kommer på Lucia och stannar en vecka. Tror iofs att största anledningen är att han saknar sina barnbarn.

Har flera husprojekt på gång och bara planering är rätt kul. I de flesta fall handlar det om att köpa nya saker/möbler och det kostar ju lite så man får ta det pö om pö.

Funderar på vad 17 jag ska ha för tapeter i Leas rum.

Bubblan- hittade du inte någon fin prickig tapet till Idas rum?

Vi har kikat på några från Midbec men jag är så osäker på vad jag vill ha. Hittade en fin ljusrosa med vita prickar men vet inte om det blir för "flickigt"Obestämd
    Helle skrev 2010-11-18 08:42:00 följande:
    Tack Kyss 

För mig var det liksom behövligt med en ny kamera då den andra gått sönder (el ja objektivet i a f). Sen är det ju det där med att ta bra bilder, det är ju inte helt lätt. Men det underlättar när kameran tar hur många bilder i sekunden som helst. Då får man en bättre chans till en bra bild.

Jag skulle vilja gå en kurs i ljussättning bl a. Det tycker jag är svårt.  
    Ja, det underlättar ju med en snabb kamera men framför allt bra objektiv (enligt sambon ) Vår är inte dålig utan det är nog mer den som står bakom Har en kompis som är superduktig hobbyfotograf. Får nog gå i kurs hos henne.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-18 08:41:55 följande:
    Här snöar det åxå, uscha!!

Ja nu får dom fasiken ha giftat ihjäl sig dom jäklarna
    Noel blev överlycklig. "Det snöar mamma. Åh, vad vackert med vinter"
  • Duntoffla
    Helle skrev 2010-11-18 08:59:53 följande:
    Japp, det stämmer att det är objektiven som "gör bilden". Jag undersökte en hel del innan jag bestämde mig. "Husen" är ganska likvärdiga (i a f bland de som jag valde på - sen finns ju alltid dyrare ), men det finns bra och bättre objektiv. 

Men naturligtvis är det så att inte ens de gör underverk när man själv inte är något under. 

Gullungen  
    Vi hade "spikar" på grinden igår, enligt Gustav (går att se här smatting.blgospot.com)
    Jag kommer bara till någon undersökning när jag ska till din blogg
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-11-18 09:20:36 följande:
    Jag är ganska tålig.
    Duntoffla skrev 2010-11-18 08:53:07 följande:
    Ja, visst är det så. Vi ska fixa i ordning vårt gästrum som ska bli kombinerat kontor/gästrum så att Lea kan få gamla kontoret som rum. Som tur är har svärfar själv sagt att han vill komma ner och hjälpa till med att fixa i huset (vi måste foga om kaminen, sätta någon tröskel här, fixa en list där osv) och han kommer på Lucia och stannar en vecka. Tror iofs att största anledningen är att han saknar sina barnbarn.

Har flera husprojekt på gång och bara planering är rätt kul. I de flesta fall handlar det om att köpa nya saker/möbler och det kostar ju lite så man får ta det pö om pö.

Funderar på vad 17 jag ska ha för tapeter i Leas rum.

Bubblan- hittade du inte någon fin prickig tapet till Idas rum?

Vi har kikat på några från Midbec men jag är så osäker på vad jag vill ha. Hittade en fin ljusrosa med vita prickar men vet inte om det blir för "flickigt"Obestämd

Ja, det underlättar ju med en snabb kamera men framför allt bra objektiv (enligt sambon ) Vår är inte dålig utan det är nog mer den som står bakom Har en kompis som är superduktig hobbyfotograf. Får nog gå i kurs hos henne.

Noel blev överlycklig. "Det snöar mamma. Åh, vad vackert med vinter"
    Nu surar jag!
    Tydligen kom något annat i vägen för min dörrinsättning.
    Det är pappa dom ska hjälpa oss och han fick tydligen förhinder nu i sista stund.
    Men det struntar jag i!
    Ska gå på väggarna här iaf idag, så får den sista väggen göras i efterhand.
    Otålig?
     Typiskt!

Otålig känner jag igen, det är mitt förnamn
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-18 09:27:00 följande:
    sorry.. tog emot anicimex bara..Jooooo, pip:s röda med rosa prickar, sååååååå fin!!!  Har inte kunnat köpa den än dock Men NÅN dag ska den upp!!

Bubblis bara fryyyyser av allt kallt säger hon, hon vill ha sommar
    PIP?
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-18 09:46:49 följande:
    Å jag är tokig i rött

Hela Bubblis rum ska gå i rött, lila, rosa, orange, gul och grön, mustiga knalliga färger ska det bli

Tycker den nedre av bilderna va jättefin
    Jag älskar rött men det är upppiggande färg och inte så bra ur sova-synpunkt. men å andra sidan är väl inte turkost det heller.Obestämd

vi har varit mest inne på den du menar, den är snyggare i verkligheten. Det blir på två väggar och inte i hela rummet. Det går ju bort en del också men snedtak, fönster, dörr osv
    Kristyr skrev 2010-11-18 09:47:41 följande:
    åhh en snoris hemma idag

Men iof bättre med snor än annat.

Men ååååååååh vad jag längtar efter julkalendrar nu. Hoppas de är lite bättre i år...
    Snor är att föredra framför annat. här är det också snorigt.

Snart kalenderdags! hoppas på finfina saker. tyvärr är det alltid svårt med de större storlekarna
  • Duntoffla
    MejaKiZnic skrev 2010-11-18 10:00:47 följande:
    Vad kul med lite inspiration Drömmer bland tapeternas värld, ska snart flytta så letar också efter något till dotterns rum. Sugen på att göra Molo´s signatura på hennes vägg, är man galen Förvånad annars blir det vintage blek rosa och en prinsessa på väggen
    Ja, det finns ju verkligen mängder med tapeter. Så svårt att välja.
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-11-18 10:24:45 följande:
    Men då är det ju fördel att man har både smått och mellanstort(litet), finns det kanske lite mer att välja på
    Smått brukar det vara bra på men just Noels storlek  brukar det inte vara ngn uppsjö av tycker jag

dags att ta tag i dagen här

cu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17