Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-11-16 20:49:23 följande:
    oj stora donnan ;)....melina är 4mån den 19onde så hon ej u lite älndre;)....... ska på invägning på fre=) var sist 4960gå 58,5cm=) så gissar på 5700g å 61-62 cm nu =)......växer så det knakar;)........... hmm ja vet inte hur man ska göra med alla kläder=P hon har inte hunnit anvönda alla 62or åän juh =P
    Japp, men så vägde hon också 4115 g när hon föddes

62:orna i body börjar sitta tight på henne, i alla fall på längden. Molosuits funkar fortfarande.
    Zvartaliljan skrev 2010-11-16 20:52:30 följande:
    Jo jag älskar de färgerna, har overall som väntar i 86 också, samma storlek i jackan men lite lättare o använda jacka även om den är lite stor. Har en jacka till Maia i 104 som verkligen är på gränsen nu Har bara inte kunnat skiljas från den fast hon har 116 i alla andra lurvar nu. Tror nog att den jackan blir ett av väldigt få plagg som sparas till lillebror!
    Ja, jackor är lite enklare. Tog idag fram en ärtgrön med stjärnfoder till Lea som jag köpte på en salg. Annars har jag även kvar den grå med gult i luvan kvar från Noel. En del plagg får ärvas men de flesta har jag sålt redan.
  • Duntoffla

Apropå leksaker, vet någon vad klossarna/bitarna i plast heter som är kanske ca 2 cm i tjocklek och har piggar på sig åt alla håll. Man kan sätta ihop dem lätt och bygga flygplan, hus etc med dem. De fanns redan på min tid.
    Kass förklaring men jag kan verkligen inte komma på namnet och nu letar jag såna till Noel (om det finns vill säga)

• Duntoffla
    Lalalong skrev 2010-11-16 22:31:07 följande:
    Här hade man inte mycket för att man kom hem med massa fina leggings Obestämd. Har kämpat för min sak sen i torsdags men jag får inse nu att det är inte lönt. Klara är en bestämd ung dam!!
    Jag är i alla fall glad att hon ville ha dom som jag själv tyckte var allra finast (Ja, utom Aquaflower... dom är ju så underbara, men nix!!).

Har i alla fall lagt dom som blev över på FB så är det någon som är sugen på lite leggings så... Drömmer
    Trist att bäraren inte vill ha dem men vad gör man? Jag fick sälja Noels fina regnbågsöverdragsbyxor då han vägrade använda dem.
    h80 skrev 2010-11-16 22:31:15 följande:
    ååhh, jag vet precis vilka du menar........men vad 17 heter det??   tror vi kallade dom för noppor
    Gör du? Trots min förklaring Fast det låter precis som de jag menar. Har fått för mig att de heter något på K eller C...
  • Duntoffla

Haha...skönt att flera verkar veta vilka jag menar. Jag måste komma ihåg att fråga på dagis. undrar om de går at få tag på? Noel gillar dem jättemycket och de känns som en bra julklapp bla.

• Duntoffla
    Stormis skrev 2010-11-16 22:27:27 följande:
    Men hjälp, jag har ju avslut de kommande kvällarna. Om folk inte kan söka, det påverkar ju mina bud!!!!
    Ja, det suger ju om det ska fortsätta så där. Hoppas bara de gör en snabb uppgradering eller något.
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-11-16 22:36:11 följande:
    Ang. de där leksakerna så har jag försökt få tag på dom i över ett år.......finns inte i leksaksaffärer. Det finns en nyare variant med mycket större piggar, inte alls lika bra.
    Pratade med personalen på öppna förskolan (de har dom där) o de finns tydligen att beställa från nått ställe som bara säljer till förskolor
    Åh vad synd! Minns som sagt de från min dagmamma och nu finns de på Noels dagis. (han har min gamla dagmamma som fröken nu så hon har säkert tagit med dem dit)
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-11-16 22:41:38 följande:
    jag hade också sånna som liten, men känner du nån som jobbar på dagis så kanske de kan beställa till dig
    Ja, min faster jobbar på N´s avdelning och även min gamla dagmamma som jag hade som liten. Kan höra med dem om det går på ngt vis
  • Duntoffla
    h80 skrev 2010-11-16 22:56:51 följande:
    jag vet faktiskt inte, har inte sett den när jag har letat förut
    Såg nu att privatpersoner kan handla där också så nu har jag reggat mig. Annars hade jag tagit det på sambon företag TACK!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17