Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2010-11-15 21:22:59 följande:
    Jag kan se vad jag kan hitta för nåt
    Fundera på plagg och färger och hör av dig bara
    Åh vad schysst! Det blir nog i så fall för 200-300 danska MAX.
    lillronya skrev 2010-11-15 21:25:15 följande:
    Tack!
    Ja jisses vilken vilja det barnet har.
    Och hon lyckas minsann vinna sina fajter med.
    Dagens sista strid här var om hon skulle sova uppe i sin säng eller nere i vår.
    JAg sa säkert hundra gånger att hon skulle somna uppe och sen fick hon gärna komma ner om hon vaknade.
    Hon har envetet hela kvällen vråååålat: - Jag ska sova neeeeere!

Jag höll på en stund med tvätten och vänder ryggen till, när jag vänder mej om igen så sover hon i soffan.
    Attan!

Ja, ja får väl bära upp henne som vanligt...
    Haha, känner igen det där. N är vidrigt envis. Ibland orkar man bara inte. Han vägrade öppna munnen hos tandläkaren, vägrade väga och mäta sig på BVC. Vägrar mycket. Vad gör man liksom? Han är ju inte lätt att bära heller när han stretar emot. 18 pannor och en vilja av stål. Puh!
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2010-11-15 21:26:25 följande:
    OT men gud vad jag känner mig gravid idag! Har ju inte alls gjort det innan, snarare helt glömt bort att jag faktiskt är det Sååå himla mycket molvärk, känns som att livmodern växer helt galet mycket. Precis som mensväk x tusen! Och halsbränna och illamående som bara den dessutom. Ja, en graviddag helt enkelt
    Du är rolig du! Fast halsbränna är verkligen vidrigt. Jag har haft det med bägge barnen och det rätt rejält. Urk!

För mig som inte har någon koll som vanligt,  vad säljs på Katvig? Är det vårens kollektioner eller allt möjligt? Det känns som om ni som åkt förut ofta kommit hem med äldre ränder. *hoppas* Och vad var det i vårens kollektioner? Salgtråd m bilder kanske? Någon? Oskyldig
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2010-11-15 21:32:29 följande:
    ja han skrattar då bara jag säger hans namn Var hos läkaren med Maia idag och han charmade ju varenda en i väntrummet, o när läkaren inte tittade på honom utan på Maia så blev han så arg så han drog någon radda på typ danska o så fort läkaren vände huvudet mot honom så kom världens gapskratt
    Så ja han är en riktig gladskit, men samtidigt världens klängigaste mammagris, jag får INTE försvinna ur sikte och helst ska jag vara max en halvmeter bort   Så dessa två salgdagar han fick vara med pappa var nog bra för honom.

Herregud, bara knappt en månad kvar innan den lille gladskiten fyller 1 år!! Tiden flyger verkligen iväg!!

Hur går allt med lillasyster??
    Vilken liten charmör! Fast det är ju jobbigt om de är för mammiga förstås. Bra då att det är lite salg då och då så pappa och son får lite quality-time. Ja, tiden går urfort. Det var ju igår du satt vid kalendrarna med en mage eller hur?

Med Lea går det bättre och bättre även om hon just nu är inne i någon fas. Lite jobbig vid amning och så. Totalt okoncentrerad. Och klängig också. Men hon charmar redan Andreas så fort tillfälle ges och jag befarar att den ungen aldrig kommer få ett NEJ från honom
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-11-15 21:30:14 följande:
    Pjuh, äntligen är barnen i säng, Meja sov drygt 1 timma på dagen idag men är ändå omöjlig att få i säng kl 19, klockan var nästan 21 innan hon somnade. När slutade era sova på dagen egentligen? Tror Liam var närmare 2 år så det känns ju lite väl tidigt redan.
    Jobbigt när det är sega nattningar. Noel slutade sova på dagis när han var ca 2,5
    solouniko skrev 2010-11-15 21:34:56 följande:
    Ja, hade halsbränna med Milla också som bara den! Men det var också mitt enda bekymmer så det får man ta Fast den här gången kom det mycket tidigare!
    Ja, något ska man ju ha Med Noel kom det tidigt, försvann sedan några veckor för att komma tillbaka mot slutet. Samma sak nu med Lea. Har haft halsbrännan från hell. Vet inte om det är som myten säger att det är så med barn med mycket hår. Här har det stämt i alla fall. jag tror iofs snarare att det har att göra med att mina barn varit stora och tryckt på uppåt
  • Duntoffla
    högbergarna skrev 2010-11-15 21:32:52 följande:
    Ohoo.. Snart kanske jag kan shppa loss som en tok!! Var på Tillväxt Ultra idag ochvi hittade ingen pung. Så kanske kaaanske det är en flicka i magen min! :)

Oj är det salg på katvig nu??
    Vad har du sedan innan?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-11-15 21:50:15 följande:
    Ja fy, speciellt när man ska natta båda barnen själv och samtidigt också.
    Mmm, tycker nog 1 år är lite väl tidigt att sluta sova på dagen.
    Ja, ensam-nattningar är ingen höjdare. I alla fall inte om de sker samtigt. Nä, 1 år är nog lite väl tidigt   Men sömn föder sömn heter det ju, hon kanske behöver sova mer på dagen?
    Busbellan skrev 2010-11-15 21:51:29 följande:

Tjejer, ni som har koll på det mesta

Hur uppmärksam bör man vara när barnen slagit i huvudet. Nora har idag varit fruktansvärt öm i nackan efter hennes närkontakt med väggen igår

men eftersom det är ömt, inte värk så borde det väl vara musklerna det sitter i va?

jag menar jag trodde inte man behövde oroa sig särskilt mycket efter en huvudsmäll om barnet inte varken varit avsvimmad eller mått illa.

Märks det att inget av barnen någonsin slagit sig i huvudet så jag har inte behövt fundera

Noel har bara slagit i huvudet hårt en gång och då började han spy några timmar senare (dock var det troligen magsjuka) och vi åkte in och fick ligga på observation. Men då spydde han som sagt.

Hade det varit en trafikolycka och ni blivit påköra bakifrån kunde det ju vara whiplash och då är det bra att röntga för säkerhets skull men smäll rakt framfrån kanske inte ger samma slags skada? Jag tror inte att det är någon fara om hon "bara" är öm.  Men är du osäker så ring in och hör med dem.
  • Duntoffla
    THEA och Grodan skrev 2010-11-15 21:56:42 följande:
    I Våras var det konstigt nog massor av jusst vårens 2010 ränder trots att dom fortfarande fanns i butikerna....tidigare salger har det varit vårsalg=ränder från våren året innan, höstsalg=ränder från hösten året innan.
    Ok, Miniapple då? Mycket sånt?
    THEA och Grodan skrev 2010-11-15 21:57:31 följande:
    Och lite gamla ränder, men dom 2 senaste salgerna har det inte varit några gamla ränder att tala om, möjligen i ministorlekarna..
    Mini är bra om det menas typ 68/74?
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-11-15 22:02:47 följande:
    Vet inte riktigt på vilket håll hon fick smällen, hästen svängde ju och hon for med huvudet före in i väggen istället
    Hon fick ju ite ont, men jag måste säga att det såg ganska kull ut ändå
    Smällen som hörs på det vi filamde avslöjar dock att det var en rätt rejäl smäll
    Det är säkert ingen fara, det blir ju lite ömt av en sån smäll. *från en som också åkt av hästar några gånger* Men går det inte över på några dagar bör ni kanske kolla upp det.
    THEA och Grodan skrev 2010-11-15 22:04:48 följande:
    En del miniapple, som sagt i våras fanns vårens miniapple. Min salgshopping Katvig i våras finns på FB
    Men åh, fejjan är jag kass på. Går in och försöker hitta då *FB-motståndare*
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-11-15 22:13:29 följande:
    jag har ju ridit i många år själv men faktiskt aldrig lyckats skada mig ordentligt.
    Det värsta var nog en förmodad spricka i bröstbenet, men det får väl ses som ganska lindrigt
    Aj, det lät inte så skönt det heller!

Nä, nu är det dags att umgås lite med sambon. Han tycker nog jag är skittråkig just nu.

God natt!
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 09:22:21 följande:
    Ja jag mår sååååå dåligt!! Kan inte ta i NÅT här hemma, spritar allt flera ggr om dan *ryyyyys*

Vi funderade på att låna en katt av nån, typ kattvakt.. men ingen ska resa nånstans just nu
    Buttelina skrev 2010-11-16 08:52:43 följande:
    skaffa en liten kissemisse
    Vi vill inte ha nån kissemisse söta e dom men det känns som det räcker med en kanin här faktiskt..
    Vår kissemiss hade inte skött sitt jobb så vi hade en rätt söt liten mus under kylskåpet för någon månad sen. Sambon köpte råttfällor på Jula eller Biltema. Dagen efter var musen i mushimlen Köp en eller flera såna och sätt ut. Du kan ju be någon granne "tömma" dem sen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17