Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-11-16 06:57:41 följande:
    Uhh nu blir jag ju tveksam till Katvig, minns ju hur uselt ni sa att.det var i våras... Jag vill ju ha suits i 80, det är kanske bara att lägga ner?! Om man nu behöver suits när jag igår lyckades räkna dom till 26 i garderoben... Som passar
    *asg* "Bara" 26? Men herregud, då behöver du ju minst 15 till

Har du kollat vad du ska ha av mig? Gillar inte att vara skyldig
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 10:54:42 följande:
    Ja grymt äckligt!! Hade det varit en liten skogsmus så fine, men en råtta, nä fy bövelen
    Duntoffla skrev 2010-11-16 10:18:08 följande:
    Vår kissemiss hade inte skött sitt jobb så vi hade en rätt söt liten mus under kylskåpet för någon månad sen. Sambon köpte råttfällor på Jula eller Biltema. Dagen efter var musen i mushimlen Köp en eller flera såna och sätt ut. Du kan ju be någon granne "tömma" dem sen
    Vi har haft 3 fällor ute i flera dagar, varenda morgon är fällan tömd på maten men den har inte löst ut, köpte en fälla som är som en bur, å samma där, dom tar maten men kommer ur fällan

Råttgift har vi haft ute sen fredags och han äter allt varje natt, men dör gör han INTE!!

Anticimex kommer hit på Torsdag, men det känns lääänge tills dess, jag vill inte campa med råttorna.. *ryser*

Nä, lägenhet i stan känns som ett bra alternativ just nu!!
    Ah, knepigt! De fällor sambon köpte halshögg nästan musen så de var toppen effektiva.

Skönt att Anticimex kommer snart i alla fall. Det är inte så trevligt att ha råttor inne direkt Obestämd
  • Duntoffla
    högbergarna skrev 2010-11-16 11:08:32 följande:
    En pojke! Ursöt o mysig. Men det är ju så svårt att hitta kläder!!!
    Jag förstår. Jag har också en pojke sedan innan. Det finns mycket mer att välja mellan för tjejer.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 11:11:23 följande:
    Jag skulle gärna halshugga dessa!! Sen när fanskapet står på köksbänken o bara tittar på mig på morron liksom.. Nä fy tusan rent ut sagt!!
    Köp såna då. Jag ska kolla med sambon för musstackarn hade inte en chans
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 11:13:13 följande:
    Å Tofflan va sööööt hon är i pippibodyn Hjärta Gullis!!
    Tack!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-11-16 12:26:36 följande:
    Tofflan
    Ååååh va fin hon var i pippi bodyn, den är helt underbar med gula kantband ju, ångrar så att jag inte köpte den, stod och höll i både body, vanlig suit och den där andra, hade varit söta på dockan om inte annat
    Tack! Va? Köpte du dem inte? Sååå fina. Du hade kunnat sålt dem på T om inte annat
    solouniko skrev 2010-11-16 12:42:49 följande:
    Ja, dom är verkligen underbara Milla har den klänningen idag, men tääänk om den också skulle ha de fina gula kantbanden. Orange är också fint, men de gula är så mycket gladare tycker jag
    Håller med, orange är fin men gult snäppet vassare
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 14:16:26 följande:
    Nu va mina hoppingsynder på fejjan betalda och jag har 149.- på kontot

Har aldrig varit så här fattig nånsin!! Huset har ätit sönder vår ekonomi som råttorna ätit sönder våra pet flaskor Obestämd
    Usch! NI har verkligen haft otur med det där huset *kram* Hjärta
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-11-16 14:50:36 följande:
    Neeeh, dumma mejSkrikandes Kan tänka mej att man kunde fått en slant för dom på T. Eller gett bort i presenter, har flera kompisar som snart ska få bebisar ju. Såhär i efterhand är det myyyycket jag ångrar att jag rensade bort, te.x lurvjackor, lila softshell jacka och en massa fina klänningar i 68, köpte ju bara älgarna, trodde den skulle vara för liten men den satt ju perfekt.
    Fast man kan ju iofs inte köpa allt heller. Det finns ju mycket på salgerna. Men billiga presenter är ju bra.
    H I L L A skrev 2010-11-16 14:52:17 följande:
    Var nyss ute vid lådan, men seeega postis har inte varit här än Skrikandes Han måste ha en sten under gaspedalen

Dunis -- Sååå söt hon är Lea Åhhh, såå bebissugen Tungan ute
     Här har inte Posten heller varit. *Trögisar*

Tack! Ni får väl försöka baka en till?
    Tjollabolla skrev 2010-11-16 14:54:06 följande:
    Tofflan, glömde säga att jag postade igår så du borde få paket idag!
    Åh, trevligt Ocikatten hade skickat det som hon köpte till mig igår också. Hoppas på fiina paket idag.

Men du, jag måste ju betala porto också. Vad blev det? *sätter in pronto*
  • Duntoffla

Ni som håller på med FB. Är det krångligt att sälja där? Kör ni typ som TS med sluttider? Har en del som ska hitta andra hem men vet inte var jag ska göra av det. Tradera är ju enkelt.

• Duntoffla
    Duntoffla skrev 2010-11-16 14:59:57 följande:
    Ni som håller på med FB. Är det krångligt att sälja där? Kör ni typ som TS med sluttider? Har en del som ska hitta andra hem men vet inte var jag ska göra av det. Tradera är ju enkelt.
    OBS! INgen annons utan bara en stilla undran om FB är smidigt...
  • Duntoffla
    H I L L A skrev 2010-11-16 15:02:13 följande:
    Nja, inte riktigt än i så fall

Ja jäkla postis till å vara dryg! Annat var det förr när vi fick posten kl 9.30, lagom till frukosten *perfa*
    Kan ni tänka er fler i alla fall? Nu är jag nöjd

Oj, vad tidigt! Så tidigt har nog aldrig posten kommit hit. Den brukar komma runt 15. Men jag tar det på väg ner till dagis. Lådan är vid stora vägen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17