Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-04-27 15:41:26 följande:
    Hur ofta sover era om dagen? Elliot brukar vara vaken 1-1,5 timme i stöten och sen sova 1-2 timmar. Efter sambon kommer hem brukar han dock inte sova speciellt ofta eller mycket.
    Mileon är vaken minst 2 timmar i stöten om han inte nu får för mycket intryck, då orkar han inte vara vaken så länge utan slocknar tidigare. Sömn dagtid varierar friskt, men oftast 20-30 minuters pass. Och ett lite längre ibland om man har tur på dryga 60 minuter. Sedan är det nattningsprocedur 19, han somnar vid 19.30 och sover till 6-7 på morgonen.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-04-27 21:14:56 följande:
    Tihi... Har du hittat hit också! Fyndade du något på köpis? Vanja sov minst 2 h efter Öppna förskolan! Men sen var det svårare att natta. Hon låtsasgråter och skrattar om vart annat. Fick henne att äta till slut men sen blev det till att diska med henne i bärselen. Brukar funka för att söva henne och sen fick jag ju diskat! Annars hade det nog stått till imorgon. Är lite trötter... Zzz... Imorgon blir det en tur till Uppsala.
    Hej! Ja jag har tjuvläst lite bitvis, hörde ju inte riktigt hit från början men känner mig mer hemma här än i januaritrådarna då Mileon ändå inte ligger så mycket efter än andra decemberbebisar.

Oja, det blev en hel del på Köpis, mest till plutten!

Ha ha, ja det blir mycket intryck för dem så dem knappt vet hur dem ska reagera ibland! Skrattgråta är vanligt här hemma med numer, en annan bara skrattar åt plutten då. Ser så roligt ut!

Hoppas det gick bra idag nere i Uppsala! Du får reka lite om nästa Onsdag, vore roligt o ses igen
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 12:05:57 följande:
    bajsar er små varje dag ?
    Elias bajsar var tredje dag ca helt lagom för honom.
    Han bajsade idag så han kommer att bajsa i morgon igen
    Här bajsas det varannan/var tredje dag, äter ersättning. Lagom mängd varje gång i bra konsistens. Var rädd att han skulle bli förstoppad när han ratade amningen helt och hållet, men tack o lov inga tendenser till det alls.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 21:06:07 följande:
    Det kanske är så då när man ger ersättning att dom bajsar var tredje dag typ
    Men stoppade du bara och hur gick det ville han ha ersättningen bara så där ?
    Jag frågade på BVC hur ofta de "ska" bajsa med endast ersättning, och det är tydligen olika även där. Så länge dem inte uppvisar förstoppning så är det lugnt enligt dem.

Här var det problem i början när Mileon föddes då han kom för tidigt, han sondmatades och vi fick en knagglig start med amningen då han inte fattade galoppen. Men ammade honom "bra" tills han var dryga 2 månader, då fick jag introducera lite ersättning ibland då han aldrig blev nöjd med enbart amning. Var dålig produktion trots ihärdigt ammande o pumpande, till slut ledsnar man helt. Och på det kolik, så jag slutade därikring att pumpa för att stimulera produktionen och på den vägen blev det - mjölken sinade fort och Mileon ratade brösten då han bara låg och blev frustrerad. Han var 3 månader då vi gick över helt o hållet på ersättning. En mycket nöjdare kille. Dock var det ju lite vemodigt att det inte funkade längre, men det var ohållbart för mig att fortsätta kampen. Så här i efterhand är jag nöjd att jag drog gränsen, alla mår bra ändå!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Imorgon ska jag på dejt med en tjej som fick en Douglas född på alla hjärtans dag i år, den "lilla" herren är större än vår Mileon. Helt sjukt!

Och idag fick jag äntligen träffa en mamma och hennes son Albin som är född samma dag som Mileon (3/12) på samma sjukhus, vi gick helt om varandra konstigt nog. Och lustigt då vi bor två stenkast ifrån varandra och inte haft en aning om varandras graviditeter. Ha ha! Denne "lilla" Albin väger mastiga 11 kg!! En riktig goding och gigant i jämförelse med Mileon, ha ha!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 22:00:28 följande:
    Tack ja alla bajsar olika

Va trågigt och vilken upplevelse ni fått vara med om hur tidigt föddes ej underverk ?
    Skönt att det gick bättre och att han blev gladare och mättare er pojk.

haha eller hur jag var själv med om samma sak men då 2005 en tjej o jag vi gick båda gravida men gick förbi varandra varje gång
    Sen hamnade vi på samma förlossning bb och samma dag värkar + vatten avgång.
    Sen föddes får ebba 7 juni och hennes pojk david 8 juni båda var lika långa och stora till topp o då
    Det sjukaste va att dom är HALVSYSKON samma pappa
    Ja det vart en knagglig start med både det ena och det andra, min mamma dog 4 dagar efter Mileon föddes. Hon åkte in till sjukhuset samma dag jag flyttades in på förlossningssal. Tidig vattenavgång i v. 35. Så 5 veckor för tidigt kom han.

Sjukt det där egentligen, världen är liiiiiiiiten!! Ha ha! Än "värre" att de har samma pappa! Ja, vad säger man?! Man kan bara skratta åt det hela
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    2 barns mamma84: Fina du, tack! Ja det blev riktigt hårt att balansera med stor sorg och stor glädje samtidigt. Älskade mamma lämnade oss efter en lång tids kamp mot cancern, så det var väldigt blandade känslor. Hon hann iallafall "träffa" Mileon, då neo-personal följde med ner till hennes rum så fick jag lägga Mileon på hennes arm. En dag efter det somnade hon in. Så det känns jätteskönt, tror det fanns någon mening i att han kom för tidigt..

Har väl inte haft något val att fortsätta, men det har varit skittufft att mitt i allt även hitta sin egna roll som mamma.

Vilken en... ja, han kan väl leva sitt liv - tur ni går vidare och lever väl! Man gör sina tabbar i kärlekens (eller... ja, vissa gånger lustarnas) rus. Man är inte mer än människa!  Kram till dig!

persikans: ja jag menar det! ha ha! Vet inte alls vad Mileon väger nu, var mer än en månad sedan sist men tippar på kring 7½ kg så 11 kg var en hel del mer på någon i samma ålder. Hur ligger Anton på kurvan?
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    2 barns mamma84: Så är det, och tack för dina fina ord. Du gör mig otroligt rörd! Min mamma/hans mormor kommer alltid leva med oss!

Vad gör man inte för sina barn egentligen? Man bara tuffar på vidare för deras bästa, och i slutändan rätar det ju ut sig även för en annan.

persikans: det var det jag misstänkte att han gjorde, har ju ingen koll ungefär hur pass "normalt" är då Mileon fortfarande ligger lite efter än genomsnittet. Han vägde 2396 g och rasade ner till 2100 g - så han hamnade lite på efterkälken Men ändå var han rätt "stor" så på TUL vi fick göra när vattnet hade gått så kändes det ändå lugnt.

Jenni78: åh då håller jag tummarna för J! Spännande!  
    Ja gör så när du hinner, annars är ni välkomna hem hit om ni vill.
    Ja värmen är underbar, varit enlång vinter! Och pass, så snart ska ni iväg på äventyr. Är sugen på att packa ihop oss med, ta en sista minuten kanske men passet måste ordnas först. Visst är det bara gävle man kan göra det nu på? Förr kunde man ju göra det på vilken station som helst.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Momalicious skrev 2011-04-29 10:13:52 följande:
    Toksnippa: fy vad jobbigt att ta det samtidigt! Men vad underbart att hon ändå hann träffa er lilla grabb! Måste betyda mycket. Kram
    Verkligen, det har varit en tuff start som mamma själv. Både mista sin egna mamma och finna sin egna mammaroll. Är så tacksam för all hjälp o stöd från alla håll. Och det var en jättefin gest att dem kunde ordna så Mileon kunde få lämna neonatalen en kort stund för just detta, det var något personalen själva frågade om vi önskade när de fick veta att min mamma låg på dödsbädd. Kram tillbaka!!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Jobbigt att vara sjuk eller ha sjuka barn när vädret är så fint, krya på er!!!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)