Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Jenni78: tror dem inte har det på alla stationer längre, därav denna väntan. Måste få tummen ur o ordna så man ändå har det, hur länge är passet giltig för de små? vet du? (eller någon annan?)

Skulle gärna åka till något varmt ställe, behöver inte vara så långt bort heller - gärna all ainclusive för att mjukstarta o resa utomlands med Mileon. Äta ute kan man ju göra ändå om man känner för det

Låter trevligt, klart vi ska hälsa på er! Och ni får även komma hit om ni vill det, det är inte "renoveringstökigt" på första plan, det syns mest utomhus, källaren och övervåningen. Måste få till bygglovet så vi kan sätta fart med storbygget, sedan är det ingen höjdare o bjuda hem folk på ett tag, ha ha!

Nu får vi se... jag har kasst minne och telefonen är i vagnen utomhus, men kan kolla upp hur det ser ut nästa vecka. Gästbokar dig senare idag när jag kommit hem från långprommisen!

Ha en skön valborg allihopa, här blir det lite mys hemma med några vänner, grilla och sådär. Lugnt med andra ord, ska upp tidigt imorgon för att åka långväga på dop - får se om lilleman uppför sig i kyrkan
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-05-04 15:21:33 följande:
    Tjoho! Vi ska flytta hem! Jag glad. Skrattande
    Det förstår jag! Glädjer även mig, men samtidigt lite tråkigt ju! Ha ha ha!

Angelique77: välkommen! har också en son som föddes för tidigt, även han 3 dec. Rom! Trivs du?
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-05-04 20:43:39 följande:
    Ja, det är kul. Samtidigt lite vemodigt. Trist när man börjar lära känna trevligt folk som du! Men, vi åker ju upp hit då och då ändå. Glad
    Ja det är ju så typiskt ju, men som sagt - härligt att kunna flytta tillbaka till sina hemtrakter igen! Vi får se till o ses ändå
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Stronza simpatica skrev 2011-05-05 00:26:43 följande:
    Toksnipan: jo jag vet såg det i en annan tråd vi båda är med i. Kollade faktist din blogg efter oliver fötts eftersom jag vart förundrad över att vi nästan fött lika tidigt, men såg att våra situationer vart helt olika. Din bebis ville ut själv naturlig väg och vägde redan mkt trots tidig medans min fick akutsnittas efter 8 dgr som jag vart inlagd och han vägde bara 1760gr. :)
    Idag väger han dock 5620 gr och är 58 lång.

Hur mkt väger alla era bebisar nu?

Det är ca 20gr på dagarna just nu, vilket är ovanligt svalt denna årstid men jag är tacksam då min mammaledighet tog slut nu på olivers 5-månaders dag.:(
    Jaha där ser man Ja, det kan vara så olika. Är tacksam att han var så stor som han var ändå, men fick ju beta av andra problem efter han kommit istället.

Nu var det över en månad sedan vi vägde o mätte så har inte den blekaste vad han har för mått. Senast låg han på 62 cm lång och vägde 6,3 kg. Så kanske 65-66 cm nu och vikt? 7,5kg kanske?
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-05-06 12:08:23 följande:
    Vad roligt!

Kom igen nu! Fler quizare! Skrattande
    redan quizzat med "dåligt" resultat!

Härligt med helg! Inget bvc idag då sköterskan var sjuk, så sprutan blir nästa vecka - illa då Milon reagerade så starkt på förra så då blir det samma igen antar jag.. mitt i veckan med massa grejer inbokade, typiskt!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon vänder sig enbart i sängen, lägger man han någon annanstans skriker han bara för han inte kommer runt. Förstår inte hur man vet hur man ska göra på ett ställe och inte på något annat? Det är ju ingen lutning i hans säng heller som ger skjuts.

Han greppade vändningen på sin lekmatta (mage till rygg, sedan rygg till mage) men vägrar rulla över, man verkligen ser hur frustrerad han blir när han ledsnat på maglläge alt. ryggläge.

Har försökt inspirerat honom men han blir nästan argare om man hjälper han, tokbebis!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här bor man redan lagomt på landet på liten släktgård. Dock mycket renovering men när det är gjort så kommer man trivas! Hästar på gården igen blir det när barnen blivit lite större Hihi, M ligger o låtsasgnäller o när jag tittar på honom så skrattar han. Snart dags för första vilan tror jag

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ja nog får man mycket gjort (iallafall när de små sover) - det är sällan sovmorgon här hemma sedan M kommit in i nya rutiner. 7 ska han upp oavsett, då har vi oftast legat vaken 30-60 minuter innan. Men idag tog pappan honom och då brukar han somna om med han i vår säng. Så han vaknade vid 5 för en slurk mat och stökade lite med pappan och sov sen till 8. SOVMORGON

Ha det så mysigt i stugan nu Jenni78! Här ska jag springa med snabeldraken innan lunchbesök kommer.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Mysigt med bröllopsfixande! Det är en speciell o underbar dag ni har framför er! Här firar vi 4-årig bröllopsdag i augusti, det går galet fort

Var o vägde skrutten idag, han har äntligen knappat in och ligger på normalkurvan. Vägde 2270g och 48 cm när vi åkte hem från neonatalen (drygt 2 veckor gammal) och nu 5 månader och 1 vecka gammal är han 7620g och 66 cm.  Nästa sprutor blir när han är 6 månader, trodde vi skulle ta dem nu men de tyckte vi ska ta dem i samband med läkarkollen. Sedan ska vi åter till sjukgymnasten och hoppas det låter bättre på alla plan som hon ansåg Mileon var för svag/för sen med.

Vi har det väldigt lätt med just sömnen nattetid med lilleman numer efter koliken gett sig av, då vaknade han hela tiden och skrek men nu sover han jättebra - dagtid är en annan femma dock, då är han en powernappare! Så man får inte så mycket gjort dagtid.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-05-11 10:26:23 följande:
    Bajs också! Eller inte. Vanja har inte bajsat ordentligt på en vecka. Har trugat i henne lite messmör nu efter BVC-tantens rekommendationer. Katrinplommon är tydligen vidrigt, så det går inte ner ett kryddmått ens. Går över till hemmagjord gröt igen. Den där köpegröten verkar ju bli som cement i hennes små tarmar. Hon verkar må bra i alla fall. Just nu äter hon på mjukisråttans svans. Hjärta
    Något som får fart på tarmarna är lite rapsolja, brukar göra susen! Messmör funkar ju också, men tar oftast längre tid innan det börjar göra nytta. Lactulos på apoteket har vi hemma med, utifall att. Mileon har ju lite problemmage o haft tjorvigt med bajset. Numer bajsar han varje dag men anar att de blir väl tjorv igen ju mer mat han kommer äta framöver.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)