Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Vi slängde våran första flaska idag, tror vi bara glömt en eller två gånger totalt sen vi började. Har väl fått in rutinen med dropparna, blir väl så då vi hade så mycket droppar att ge honom i början av sitt liv. (mediciner, minifom, sempers magdroppar, lactulos osv)

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Hård i magen märker man, då har de verkligen problem och kunna bajsa. Vissa kan inte bajsa alls utan måste få hjälp på traven. Det är magknip, skrik, gnäll osv.
    Mileon bajsar fast avföring utan större problem, han får ju trycka på mer - men han störs inte av det. Så länge vi underhåller med päron/katrinplommonpuré och undviker alltför mycket "stoppande" föda så funkar det fint.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Bumbon har varit guld värt för oss, köpte den när han var ca 3 månader och han kan fortfarande använda den - men det är väl med nöd o näppe förstås då det ska lirkas upp. Den ska väl läggas undan snart då jag hellre vill att han ska sitta ordentligt i matstol - han är nämligen dålig på att sitta upp, men blivit bättre o bättre ju mindre bumbo vi använt.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

lider inte utav pms i samband med mens, bara chokladsug - vilket jag alltid varit, både innan o efter Mileon kom.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon ligger efter med, men får inte glömma o korrigera hans ålder (minus 6 veckor). Man ska inte jämföra, alla barn är ju olika

M trycker gärna i sig en hel portion gröt och en liten burk fruktpuré till kvällsmål, en timme senare drar han i sig en flaska på 2 dl vatten. Han sover hela natten på det. Gröt o frukt går ner, men mat - nej nej nej! vi har haft en paus på nästan en vecka nu och ska väl snart introducera så smått igen, måtte de gå bättre nu annars blir de o vänta igen.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här är rutinerna jättebra redan sedan han var 4 månader. Vid 19 är det läggdags, han får en flaska innan han läggs i sin säng och han myser lite innan han somnar. Vaknar en sväng vid 06 men somnar oftast om självmant, han ligger mest och bökar - har provat att tagit upp honom för mat men det vill han inte ha, och är fortfarande trött/grinig. Så han somnar om och vaknar solstråle vid 07.30-08.00.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    linasmama skrev 2011-06-23 08:40:16 följande:
    Åhh tjejer! Jag plussade igår

Vi skulle börja försöka i Juli hade vi bestämt men nu vart jag gravid innan. Lite tråkigt att inte ens få försöka, det är ju ganska kul och spännande, men nu är det som det är Enligt mina beräkningar är BF 20 feb, alltså v. 5+3 idag.. 

Hur ska jag orka?! Obestämd 
    grattis!! önskar man hade så lätt o bli med barn
    Orkar gör du nog, man är så illa tvungen! Grattis igen och hoppas du får må bra nu!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon äter ungefär 1-1½ dl mat / måltid plus några matskedar fruktpuré, gröt äter han gärna 1½ portion om han får och fruktpuré på det (några matskedar)

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Lider med er som har jobbiga nätter, här är det enstaka nätter per månad, knappt det. Och vid utvecklingsfaser är det oroligt på natten. Annars har jag en kille som somnar 19.00-19.30 och sover till 05-06, ligger vaken och snackar men somnar om till 07.00-07.30 då är det morgon i vårat hus.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon äter det mesta numer, haft två bakslag då vi pausat och börjat om från början. Nu *ta i trä* så äter han det han erbjuds. Har lärt mig att han tycker om när det smakar mer, har innan tydligen varit feg med kryddningen åt honom.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)