Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Uschja, det händer olyckor fort när de väl sker! Man kan inte vara överallt och på sin vakt jämt - så nån gång slår dem ju sig på något vis. Huvva! Här har de inte hänt så farliga saker ännu, men de kommer väl det med. Så otäckt när de sker bara, det tar tid att varva ner.
    Här har vi trapp och grind uppsatt uppe, men ännu inte nere - men måste snart få upp den där med då han börjat ta sig dit och reser sig mot första trappsteget.

Ser att ni snackar blöjstorlek med, Mileon kör vi 4 till 4+ på, Pampers. Både Active Fit och Easy Up dagtid och så Baby dry (nattetid).

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-10-10 22:05:08 följande:
    Själv tror jag att lagom är bäst! Flört Barn behöver social träning och behöver precis som alla andra människor komma ut, träffa andra och stimuleras men kan bli stressade av för många aktiviteter och till och med överstimulerade i vissa fall. Barn måste också lära sig att ta det lugnt och göra "ingenting".
    Plus

(ja det fanns ingen tummen upp, så det får vara en sådan här)
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Jag finns i Gävle.

Så roligt att så pass många väntar syskon i tråden redan! Grattis till er! {#emotions_dlg.flower} Ingen nämnd, ingen glömd. Mitt minne är urkasst så vågar inte ens försöka

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-10-11 22:07:39 följande:
    Jag är tacksam att V sover bra på nätterna förutom en och annan matpaus... Men hon kan inte somna själv. Lägger jag henne ställer hon sig upp och så fortsätter vi tills hon gråter hysteriskt. Hur fn gör man? Jag orkar inte bära henne snart. 
    Testa något mellanting så att hon inte vänjer sig att bli buren? Lägg dig med henne intill i eran säng alt. en säng i hennes rum (om hon har ett) - flytta över henne tidigare och tidigare allt eftersom över till hennes spjälsäng. Första dagarna att hon kanske somnar intill och ni bär över henne, sedan att hon nästan håller på och somnar, och så när hon väl kommer till ro osv.  Kanske funkar?
    Finns ju andra metoder också, men det känns väldigt drastiskt att ta till när dem är i separationsfasen också..

Mileon somnar själv, bara nu under separationsfasen då han blivit jätteledsen av att se mig gå ut ur rummet - så nu har jag suttit kvar tills han kommit till ro och nästan sover. Han somnar mellan 19-19.30 och vaknar vid 06.00-07.30. Då är det morgon!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-10-11 22:28:12 följande:
    Ja, jag har provat att lägga henne intill. Samma sak där. Hon ska upp! Lägger henne när hon nästan somnat. Samma sak då. Jag är kvar i rummet. Det gick ganska bra för några dagar sen då tumlade hon runt och somnade faktiskt. Jag kan ju inte amma till sömns alla gånger och tänker inte amma henne så länge till heller. Jag vill inte att hon ska somna ledsen. Rynkar på näsan
    Ja det är svårt det där, har tyvärr inte så mycket tips - dock påpeka att det oftast inte är ledsen LEDSEN utan protest. Dem är ju van med en sak och ska vänjas med en annan. Hos mig biter inte gråtet så mycket på mig, och det märks på honom - inte mycket knot - om det nu inte verkligen ÄR något som felar.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Momalicious skrev 2011-10-12 18:44:40 följande:
    Jag klarar inte alls av när Elliot skriker, oavsett anledning. Får ont i magen och blir ledsen själv typ. Fast när han skriker för att han är arg bara är det inte lika jobbigt, men ändå inte lätt. Min sambo är däremot tåligare.
    Här är det tvärtom. Mileon kör järnet med pappa sin
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Stronza simpatica skrev 2011-10-13 12:30:09 följande:
    Det är väl ok att ge sitt barn vanlig gouda ost va? Gav han det i pastan och han deckare efter 5 min, antar att han var trött men nojar mig nu:)!
    ingen fara! Mileon äter en hel del produkter i maten som de inte "bör" för i sig av större mängder. Sunt förnuft helt enkelt. Ost älskar han och får det emellanåt. Tänker mer på saltet, man får vara lite restriktiv. Snart kan man även lätta på det med.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ger också stekt mat, men försöker inte ge det så ofta. Det enda jag är noga med är onödigt salt.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon har sovit hela nätter sedan han var kanske 4-5 månader. Läggdags vid 19-19.30 och sen vaknar han allt emellan 06-07.30.

Dock varit lite spöknätter också när tänderna kommit eller om det varit för mycket intryck. Men han somnar om fort när man bäddar om honom.

Numer sover han sällan mer än en gång/dagtid. Då är det en vila alltifrån 45 minuter till 2 timmar och sker efter lunchen.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Skönt att höra Angelique! Håller tummarna att inte värdena stiger för drastiskt, de kommer det nog göra senare i graviditeten - men toppen så länge man slipper ökningar!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-10-22 22:27:27 följande:
    Jag tyckte värkarna och krystvärkarna var lika jävliga. Eller under krystvärkarna var jag nog lite rädd för att spricka ner till Skåne. Skrattande Så det var väl extra obehagligt på så sätt. Fick lustgas tills krystvärkarna kom. Då tog de min nyfunna kompis! Jag fick lite panik då. Jag höll på att åla mig ur gynstolen vid varje värk. Men tack och lov gick leveransen fort. Var öppen 8 cm när vi kom in. Kommer inte ihåg exakt när nu men tror det var ca 12.30. 15.19 föddes V.
    Sjukt det där, tänk att vi låg och krystade samtidigt i olika rum i den där korridoren...
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Inte sunt för fem öre, kolla upp dig hos läkare varför du mår dåligt när du äter istället.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-24 09:55:24 följande:
    Kna du äta kl 07.00 på morgoen ?
    Näh det kan jag verkligen inte.
    Om jag ska äta så äter jag kl 12 tiden om jag inte klarar mig till 18.00  
    Ja det kan jag, jag äter något litet då och sedan en större frukost vid 8-9. Har alltid haft svårt att äta frukost tidigt, men äter gör jag ändå.

Låter verkligen inte nyttigt att äta så oregelbundet/sällan som du gör iallafall.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)