Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2011-08-29 21:52:49 följande:
    Vi blandade ut Flytande Ipren med en dutt Yoghurt, då slank det ner lätt. Hon har inte varit bra på att dricka vatten så vi har gett henne ersättning de dagar hon hade mest feber och inte fick i sig så mycket annat. Men inte lätt om han har ont i munnen.
    Ja här har det gått ner mest välling idag, lite mat på dagen men inte mycket. Man får ta det som går i helt enkelt, även testat med lite svag saft för han totalvägrade vatten. Vad gör man inte? Munnen ömmar massor tydligen och han vill inte gärna gapa, förstås! Får truga i honom ipren snart, kanske får pröva med nåt som mildrar smaken - tack för tipset

Tur dem inte svälter helt o hållet iallafall Dem är ju inte lika aktiva heller så det går inte åt lika mycket energi då.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    AnnaCL skrev 2011-08-29 22:09:09 följande:
    Precis! Vi frångick våra principer och gav Sempers fruktdryck blandat med lite vatten, det slank också ner.  Vad gör man inte?:)
    Ja man gör vad som, jag är inte så förtjust o ge honom en "massa" socker men det lilla han fått nu med feber dör han inte av. De sa även på rådgivningen att vi skulle muta med svag saft alt. utspädda juicer för att få i han vätska överhuvudtaget.

Tur de inte har feber jämt

Nej dags för sängen så kanske man hinner somna innan han kör igång igen, lillplutt!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    ludicrous skrev 2011-08-30 07:48:05 följande:
    Toksnippa
    Emil hade en sån dag med hög feber i början på sommaren. Han åt inte eller drack, hade närmare 40 grader. Vi tog en liten spruta med vatten och sprutade in i kinden/ halsen på honom så han fick i sig.
    Tack för tipset, han dricker relativt bra dagtid, men mot eftermiddagen/kvällen ratar han allt. Har skedat i honom lite inatt. Lika varm idag, men flyt. ipren hjälper o få ner tempen något så nu varvar vi. Eländiga tänder!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

200 ml vatten och 5 skopor pulver blir ungefär 230 ml färdigblandat, sedan blir det en ytterligare vällingflaska på morgonen - detta för han är dålig på att få i sig vätska under dagen. Annars har vi kört grötfrukost på 1½ portion + fruktmos (egengjord).

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

ja jisses, kladdet får man överleva! Tycker det är roligt o betrakta Mileon som utforskar med maten på eget bevåg - pruttar, nyser och hostar ut den. Skulle inte bestraffa det på något vis, det är deras sätt nu att upptäcka världen - prova på alla möjliga vis.

Är det något som kan vara farligt så markerar jag enbart med ett ajabaja och avleder därefter. Än är dem ju så små.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Mama Jessie skrev 2011-09-03 17:50:51 följande:
    Jag har beställt en ny vagn Skrattande

Emmaljunga scooter s

Hoppas jag blir nöjd!
    Ska bli skönt med en smidigare vagn än city crossen som börjar bli tung ;). Men jag får den inte förrän om 2 månader
    Ja den är snygg, funderar själv på att köpa en sådan
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    LokesMammi skrev 2011-09-19 15:00:43 följande:
    Loke har feber. Halv nio imorse hade han 38.4. Vid lunch låg tempen på 38.0. Nyss låg den på 39.2. Ringde 1177. Det var ingen fara enl henne. :/
    Mileon har haft ända upp till (vad jag vet uppmätt) 41.6, dem små liven klarar mycket hög feber jämförelsevis mot oss vuxna.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Höstkläder har vi i form av fleeceställ, och sedan skaljacka på det. Två olika tjocka sorters vantar och mössor. Sockor på fötterna. Har även fodrade kängor också men tveksamt om dem kommer användas så mycket.

Vintern har vi också klar, Didriksonoverall med tillhörande mössa och vantar i två uppsättningar. Dock ingen extra overall då M inte ska börja på dagis under vintern - så tror vi inte behöver fler än en och fleceställ om han nu sover ute dagtid med åkpåse.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ja så länge dem inte är påverkade och inte alltför hög feber så ska man helst inte peta i dem febernedsättande, utan låta kroppen få jobba undan det.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

har ni testat Inotyol mot röda rumpor? Nu har inte Mileon haft så jätte irriterad rumpa, men de tillfällen han varit lite röd så har vi smörjt in honom och nästa blöjbyte så är det röda puts väck. Finns på apoteket.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)