Inlägg från: skogsbollen |Visa alla inlägg
  • skogsbollen

December Bebis 2010 :)

Oj, bildtråden hade jag missat :) Ska kolla!

@trav3ella:
    Förra gången jag väntade barn så jobbade jag fram till veckan före BF, men månd-tisd låg jag tokförkyld med feber, onsd började jag repa mig och torsd satte förlossningen igång.
    Så den här gången hade jag nog oxå tänkt mig 3 veckor innan, om man nu inte blir sjukskriven eller inlagd eller vad som. Ovisst allting ju :)

• skogsbollen

@ÄlskarNova:
    Underbart! Grattis!!

• skogsbollen

@Momalicious:
    Coolt :)
    Lycka till ikväll nu. Spännande!

• skogsbollen

@Momalicious:
    Vad härligt! Grattis grattis!! :)

Namnet Olivia tycker jag oxå är kanonfint... helt klart en kandidat om min inneboende är en liten tjej. Alvin, som sonen heter, hade nog fått heta Molly om han varit en hon. På killnamnsfronten ligger Emil ganska bra till. Hur viktigt tycker ni det är att syskonnamn passar bra ihop?
    Alvin & Olivia?
    Alvin & Molly?
    Alvin & Emil?

Hu, svårt det där! 

• skogsbollen

@delifi:
    Lite så tänker jag oxå angående namnval, att om man har nån utmärkande bokstav med i alla barns namn så synkar de ihop, fast sen ibland kan jag tycka det känns oviktig om det synkar eller inte. Men just namn med "L" i låter snälla och mjuka på nåt vis... Är nog därför jag oxå fastnar för just de namnen. Linnéa tycker jag oxå om.
    Molly har blivit lite väl mycket "Molly Sandén" för mig, så det är inte lika hög prio på det den här gången som när vi väntade sonen.
    Lite kul var det när vi väntade honom, för vi hade en namnlista med runt 10 olika pojknamn, men just namnet "Alvin" var inte ens med på listan. Det ploppade bara upp på BB. Så kan det gå Vem vet, vi kanske får en liten Bertil, haha...

• skogsbollen

@Momalicious:
    Vilken liten söt kille. Riktigt coolt med 3D-bilder. Vi fick några stycken på vårt RUL, men då var ju bebisen bara knappt 18 veckor.
    Jag gillar Elliot och Loke.

@mamma smurfen:
    Fina namn allihopa, men jag gillar Alva (säkert bara för att sonen vår heter Alvin). Det låter snällt på nåt vis. Ellie är oxå jättefint. Kandidat hos oss oxå, faktiskt, dvs om det blir en tjej.

Ikväll lade sambon örat mot bebismagen och hörde hjärtslagen. Mys! Vet det funkade bra i slutet av graviditeten när jag var med sonen, men då hade jag moderkakan i framvägg så den dämpade ljuden en del. Nu sitter den i bakvägg, så det är väl därför det är så lätt att höra.

Hu'ja, sammandragningar har jag haft regelbundet sen vecka 14-15 nånting, men inget som gör ont. Magen blir stenhård och spänner ett litet tag... Lite kan det dock ömma, beroende på hur bebisen ligger. 

• skogsbollen

Skriver som Sandragumman. Ungefär så körde vi med sonen oxå, fast vi körte oftast helt utan täcke då han hade varm pyjamas.

• skogsbollen

@AnnaCL:
    Hygienpryttlar som ACO Badolja, ACO tvättkräm och ACO vitt vaselin. Vaselin är kanonbra, i synnerhet i början när bebisen bajsar segt. Att smörja rumpan med vaselin efter varje blöjbyte underlättar nästa basjblöjebyte. Tips vi fick på BB. Ni kommer nog oxå få en massa tips där, just om omvårdnad... å så brukar det ju finnas apotek i närheten :)

• skogsbollen

@Moma:
    Tycker oxå du ska ringa och kolla upp det! Oavsett vad det beror på, så ska man inte behöva må dåligt så. Andfåddhet har jag hört kan bero på dåligt järnvärde oxå.

• skogsbollen

@Emelle:
    Grattis! Vad skönt

Vad tusan hände nu eg(?) Jag har haft lite ont i vänster skinka till och från sen jag blev gravid, men inte så att jag har haft problem med att röra mig på nåt sätt.
    Men NU, när jag suttit stilla här på jobbet sen 8 i morse och skulle gå iväg till lunchrummet för att äta, så kunde jag knappt röra mig. Gör så helvetes ont i skinkan, som en kniv som skär lixom. Vad hände? Falsk ischias kanske? Men, vad gör man åt det? Nån som känner igen sig?
    Tack och lov är det lugnt så länger jag sitter stilla, men funderar just på hur jag ska ta mig hem idag, då killen och sonen inte kan komma och hämta. Lär inte kunna ta mig till bussen ens :(

• skogsbollen

Åh, vad många det är av er som får HP. Inte en chans att man får det när man jobbar som stillasittande kontorsråtta. Hmm, råttor sitter väl inte stilla, egentligen
    Fast, med den här ischias-skinkan som jag har nu, så märker jag att det blir sämre när jag inte rör mig :/

• skogsbollen

@MFJG:
    Hjälp! Att du orkar(?) Jag som tycker det är nog så jobbigt med en 2-åring, men då har jag bara milda känningar av foglossning, eller om det är ischiasnerven som spökar, ibland mycket, ibland inte kännbart alls. Har oxå sammandragningar, men de gör inte ont. Dessutom har jag en sambo som avlastar mycket så jag känner nu att jag absolut inte har rätt att gnälla när jag läser hur tufft du har det just nu.
    Sambon möjlighet att vara hemma mera? Kan ju va svårt, för man måste ju få in pengar oxå såklart :/
    Sonen möjlighet att va på dagis? 

• skogsbollen

Hej tjejer!

Herregud så längesen det var som jag skrev här. Tiden räcker inte riktigt till längre. Det har varit fullt upp med jobb, 2-åringen och såklart bebisen i magen. Full fart där inne. Det är en livlig krabat, som beräknas komma ut om knappt 3 veckor (23:e dec).

Hur är det med alla här? Vad har hänt? Några bebisar? Nu borde vi åka till BB, den ena efter den andra. Så spännande! Kände jag bara måste ta mig tid till att ha lite koll här.

En annan liten fråga: Vad har ni laddat med för kläder till den kommande lill* bebisen? Vinteroverall? Fleeceoverall? Hur tänker ni? Vår son föddes i september och då var det ännu inte så kallt, så här behöver handlas nytt... fast jag vet inte alls vad. Eftersom jag förmodligen kommer vara en hel del ute med bebisens storebror så bör det ju vara bra kläder till den lill* oxå. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)