Det blir spännande med RUL, fast jag tyckte det var mer spännande under förra (och första) graviditeten, men då var RUL oxå den första gången som vi fick se den lill* bebisen därinne. Nu har jag redan "hunnit med" 3 ultraljud (2 vaginala och ett KUB) så det är inte riktigt samma spänning. Men spännande blir det likväl, samt lite nervöst. Minns jag var jättenojjig för att de skulle hitta nåt konstigt första RUL:et, och den här gången är jag nästan ännu oroligare för det, trots att jag borde vara lugnare efter alla fina UL som gjorts redan.
Den här graviditeten valde jag att _inte_ gå på MVC, utan på en privat klinik. Det kostar förvisso 900 kr (totalt), men det är det värt. Alla pratar så gott om den BM de har där och jag kan bara hålla med... hon är outstanding. Dessutom så erbjuds man läkarundersökning med VUL redan i v.10-12, vilket jag tyckte kändes kanon.
Vi tänker inte ta reda på kön. Nyfikna är vi, absolut, men vi vill hålla på spänningen tills h*n behagar titta ut. Fast jag har en stark känsla av att det är en liten Molly (eller Moa, eller Amanda...), en tjej med andra ord :)
En liten skojig grej bara:
Häromkvällen, när jag och vår 21-månaders tog ett dopp i badkaret, så konstaterade han efter noggrant undersökande att "mamma ha ingen snopp".... När jag hämtade honom på dagis igår så var det det första han sa, dvs "mamma ha ingen snopp", så just den frasen hade nog de flesta på dagis hört vid det laget