Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig
ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles fö
rkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
Usch, vad tungt! :( Håller utkik efter dig i andra trådar. Lycka till!
mama kattis skrev 2010-05-12 09:31:46 följande:
Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig...Ha det gott allihop!
Här har du en till med magont. Brukar vakna vid 4-tiden av krampliknande och brännande värk. Vill minnas att det var samma vid min första grav, i början. Tror det är dels magen, dels växtvärk. Livmodern växer ju så det knakar och det lixom drar och sliter därinne.
Vad gäller magen så är min enormt långsam. Vad som hjälpte min mage under förra grav var Duphalac. Receptfritt och ofarligt för gravida. Inte heller är det vanebildande. Det kan ge lite jobbiga biverkningar i början, typ bubbelmage och magknip, men det går över.