• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-05-14 11:32:22 följande:
    det inte bara minskar, det går över helt =) De slutar vara stenhårda och knöliga också, utan ägnar sig bara åt att bli större och ..större.. och ..större =)Denna gången känner jag inte av brösten alls, men det var ju inte så länge sedan jag slutade amma så de är väl vana eller nåt
    När blev det bättre? KÄnns ju hoppfullt. Svårt att gå promenader och jogga som det är nu.
  • AnnaCL
    NhjärtaD skrev 2010-05-16 21:21:35 följande:
    Vecka 12 imorgon!! har inte mått illa på vecka Men fortf dödstrött....när vänder det, imorgon ele? hehe, de säger du att det brukar bli bättre efter v 12.Sexlusten är verkligen 0, min sambo börjar snart blii desperatHar ni nått råd ang tröttheten? Är verkligen tröttsamt att vara så här trött!!!
    Jag tycker att det funkar att aktivera sig. Jag blir bara tröttare när jag vilar. Efter promenader brukar jag må som bäst.

Mina bröstspänningar har minskat radikalt, är detta ett dåligt tecken?  Hoppas att det inte är tecken på att graviditeten avstannat. Mår fortfarande illa och är trött och tycker mig se en liten liten mage allra längst ner.
  • AnnaCL

Får nog inse att jag fått en liten gravidmage i alla fall. En jobbarkompis frågade faktiskt idag om jag var gravid. Tänkte inte att den skulle komma redan i v 10. LIte roligt är det ändå.

• AnnaCL

Väkomna till er nya. Själv har jag varit på inskrivning hos BM idag. Helt underbar. Inget VUL eller annat mest provtagning, blodtryck och fick tid för RUL 19 juli. I vårt landsting träffar man inte BM något mer innan dess, känns länge. Enligt BMs beräkning är det BF 17 december.
    Det är underbart varmt i Uppsala men jag kan inte låta bli att städa, har gått igenom samtliga garderober och skåp. Skyller på bebisen att jag fått in ett sjukt craving med att få städa.

• AnnaCL
    empans skrev 2010-05-19 17:28:15 följande:
    Kul att vi bor i samma stad, kanske blir en dejt så småningom? Ingen av våra närmsta vänner har börjat med barnverkstaden ännu så jag ser fram emot att kanske träffa några i samma sits via föräldragruppen på vårdcentralen. Vilken vårdcentral tillhör du?
  • AnnaCL
    Karttikeya skrev 2010-05-19 18:47:43 följande:
    Jag och karln hade också tänkt vänta ett tag, men när vi fått lägenhet nära staden där karln fått jobb så sa vi att "händer det så händer det"  Får göra avbrott i studierna, men det är det värt!!Nu längtar jag tills det börjar synas, haha.. Jag vill inte bara se tjock ut.
    Min sambo är student och jag gör AT-tjänst vilket innebär en del avbrott för oss med och inte en höjdare ekonomiskt, men vi prioriterar barn framför det andra just nu. Det kommer att ordna sig ändå{#lang_emotions_laughing}. Vad läser du?
    empans skrev 2010-05-19 17:52:42 följande:
    Går till samariterhemmet. Vårdcentralen jag hör til är fålhagens och de har ingen BVC. Själv då?
    Jag tillhör Flogsta VC. Nära och bra där vi bor och där jag kommer att jobba{#lang_emotions_laughing}
  • AnnaCL
    {#lang_emotions_laughing} NhjärtaD: här kommer ett lass. Jag är helt chockad över mig själv. Skulle egentligen behövt plugga men istället har jag rensat och städat lägenheten. Sjukt svettig har jag varit hela dagen och helt slut. Men det bästa är att mitt illamående håller sig bortanär jag gör annat än ligger ner, det är hurra!
  • AnnaCL
    MalakiW skrev 2010-05-19 23:39:04 följande:
    Vad alla verkar få gå på inskrivning tidigt! Jag ska ju inte gå förrän v15, men har iofs varit på ett hälsosamtal i v7.. Men en dum fråga i sammanhanget: Vad händer egentligen på en inskrivning? Tas det prover och kan man hoppas på ett UL?God natt alla goa tjejer!
    På inskivningen fick vi träffa den BM som ska följa oss. Hon hade ett hälsosamtal kan man väl säga och lämnade en massa information om fosterdiagnostik och vilka livsmedel man får äta. Sedan gjorde hon en fullständig journal med tidigare sjukdomar, allergier, tidigare graviditeter och en massa sånt. Sedan vägde hon mig, tog blodtryck och jag fick lämna blodprover samt urinprov. Sedan fick vi veta tiden för RUL. Jag gillade henne så mycket att jag vill dit oftare{#lang_emotions_laughing}
  • AnnaCL

Jag ska inte heller ropa hurra för att illamåendet gått över. Kräktes på cykelbanan på väg till jobbet, inte kul bland alla andra cyklister på väg till sina jobb. Går in i v 11 idag, hurra för det ialla fall{#lang_emotions_laughing}

• AnnaCL

MalakiW: Idag går mina tankar till dig. Många kramar till dig fina.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)