December Bebis 2010 :)
Om en timma närmare bestämt!!
SPÄNNANDE!
Lycka till idag på er!

Hej på er!
Nu har vi gjort UL och allt såg fint ut. Allt fanns på plats och vår barnmorska var en sådan människa som jobbar med rätt yrke, det är härligt. Vi fick jättfinabilder med oss hem som vi ska skicka till familjerna. Den vinkade och viftade och drack en massa fostervatten. Känns mer verkligt nu med graviditeten. Jag blev flyttad 3 dagar bakåt och nytt datum är 20/12. Blir det en julbebis måntro?
Och grattis emelle!

Kunde inte låta bli att göra det där minitestet om könet på barnet. 3 på pojke och 15 på flicka, lite spännande ändå:)
SJälv har jag gått upp cirka 2 kilo. Min mamma gick upp 25 kilo eller liknande så jag hoppas kunna hålla den siffran nere lite:)

Många fina namnförslag. 
Våra namn är Alvar och Elsa, vi känner oss ganska överens men man vet ju aldrig vad den ser ut att heta innan den har tittat ut:)

Emelle: jag tycker att han blev jättefin men tror jag kan ana hur du känner. Jag grät typ en vecka när min sambo kapade det långa håret. Men nu tycker jag att han är hur fin som helst.
Jag har försökt att bli lite snygg, klätt upp mig inför utgång och dans. Men jäklar det är inte lätt. Det putar, det skaver och det är inte helt solklart att man är gravid i vissa kläder, utan bara lite större. 

Jag är så lycklig för mina mamma-tights som jag köpte på PoP i helgen. Har haft världens rand på magen efter samtliga tights senaste tiden men dessa var en befrielse. Heltäckande och sköna. Har gett mig den på att inte behöva köpa så mycket mammakläder, har mycket klänningar sedan förut och de kan man ju ha längre. Men det där bältet är inte så dumt ser det ut som:)

Hej på er! Jag har läst tråden men inte skrivit på hundra år. Är nu i v 24. JAg tänkte fråga er om råd angående föräldrapenning som jag för övrigt har dålig koll på.
Kommer ni att ta ut den innan barnets födelse och i sådana fall hur lång tid innan? HUr gör man om man försöker att jobba så länge som möjligt. Jag tänkte då det står på deras hemsida att man måste anmäla det senast dagen man vill börja ta föräldraledighet, innabär detta så hårt att man måste anmäla detta dagen man ligger på BB och barnet skall födas? Oj vad tjorvig jag är men detta är en djungel för mig.
Hoppas ni har det fint alla.

Hej på er alla. Jag kan ju inte påstå att jag är den mest aktiva här men jag läser det mesta som skrivs. Nu skulle jag behöva lite råd i barnvagnsdjungeln. Jag vet att det skrivits om detta tidigare men jag vet inte riktigt när. Vad ska ni har för barnvagn? Vi funderar över mountainbuggy, Emmaljunga edge duo, kronan eller brio happy kombi. Någon som har några för eller nackdelar att dela med er av? För oss är det första barnet så vi har noll koll.
Vi bor i uppsala nu men kommer att flytta västerbotten nästa år så den kommer både att köras i stadsmiljö och i snö. 
Kram på er.

Hej på er!
V 25+1 idag för min del. Så många fina magar det är i bildtråden. Kameran är bortrest tillsammans med sambon så jag ska uppdatera senare i veckan. Har inte lagt upp en bild sedan v 15 eller nåt liknande. 
Jag vägde mig för första gången idag sedan inskrivningen. Hur mycket har ni gått upp i liknande vecka? Jag har ingen riktig koll på vad man brukar ha gått upp.
Såg att någon frågade om jobb. Jag har bestämt mig för att försöka jobba till och med 17 december och BF 20 december. Med lite strödagar med semester två veckorna innan så att jag får 3 dagars arbetsvecka de två sista veckorna. Jag håller tummarna att det ska fungera. Mitt jobb är sådär mitt emellan. Inga tunga lyft men gå och stå och böja sig och sånt.