• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Hej på er! Har inte skrivit på länge, men följer er ändå. Här är det glatt, sambon friade häromdagen så nu planeras det höstbröllop för hela slanten. V 12 imorgon också vilket känns som ett litet steg på vägen{#lang_emotions_laughing}.
    Känns som om alla gjort VUL här inne, eller är det någon mer än jag som inte gjort det? SKulle också gärna vilja titta på bebisen men eftersom jag inte har någon anledning så blir det svårt.
    Hoppas ni har det fint, och vilka fantastiska magar ni har!

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-05-27 20:03:38 följande:
    Nu när jag läst ikapp lite så måste jag få tjoa lite! Idag är nämligen världens mest fantastiska dag. Är KLAR med skolan nu! Gymnasiet i alla fall. Sen är det bara SSK och BM utbildning kvar, men inte än på ett litet tag ;) Är fruktansvärt stolt över mig själv. Går ut med bra betyg i allt och det känns ännu bättre att man har ett bra snitt sen. Firade med att köpa en iphone till mig själv! ;) Gud vad härligt. Vet inte vad jag ska göra hela helgen nu.. Inte varit ledig på flera år. Helt sjuk känsla! Jag har en fråga. Eller två snarare! Är det någon mer än jag som inte har molvärk? Jag har inte haft på nästan en vecka och blir helt nojjig att bebis är död nu.  :( Andra frågan lyder: Har ALLA här inne gjort VUL eller UL eller KUB eller NUPP? Jag känner mig helt galen att jag ska behöva vänta till v 18-19 för att få reda på om allt står rätt till. Varför ligger inte RUL tidigare? Och om det finns nån själ som inte kommer göra någon "kontroll därinne" innan RUL, hur klarar ni av det? Jag vill se NU NU NU!
    Jag har inte heller gjort något UL eller VUL och får nog vackert vänta till RULet. Har inte ens vågat fråga då jag fattar att jag inte har någon orsak. Känns inte som om jag vill ta upp tid för någon som verkligen behöver det istället bara för att jag är nyfiken. Men det är svårt att hålla sig!
  • AnnaCL
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 13:52:30 följande:
    Ne de vet inte vad de kan vara e bara så rädd de e tumör el nåe...får alltid för mig de värsta! Kanske e så simpelt som bihålorna,vem vet! Men ändå otäckt!!Magnetröntgen hette de ja skulle på,hur funkar de??Vad e du sjuk då vännen??? kram kram
    Magnetkamera är inte röntgen vilket innebär att man inte utsätts för räntgenstrålar utan avbildning med hjälp av magnetfält. Detta är den bästa undersökningen i många avseenden, dels då det ej ger någon strålning och dessutom ger den bästa bildupplösningen. Tar längre tid än en röntgenundersökning, låter högre och man ligger i en liten tunnel under undersökningen. Det kommer att gå bra ska du se.
    Kramar!
  • AnnaCL

Har inte hunnit läsa ikapp, får ta igen det senare. Vecka 13 för mig idag, hurra!
    Och hoppas att ni alla fina kvinnor får en härlig helg!

• AnnaCL

HEj på er alla fina blivande mammor. Tänkte höra med er om ni har mycket molvärk? Är i v 13+5 och tycker att det har blivit värre och värre, men inga blödningar. Man blir ju lite nojig när man känner mensvärksliknande ont. Ringde och rådgjorde med gyn och de tyckte att jag skulle höra av mig igen om det fortsatte på samma sätt som idag. Försöker att intala mig att det ändå inte är något jag kan göra förutom att bara ta det lugnt. '
    Hoppas ni mår bra!

• AnnaCL

Hej på er. Känner mig lättad och glad, Har varit på kvinnokliniken idag och de gjorde ett UL som visade en fin liten bebis med hjärtslag och som såg ut att må bra. De daterade den precis till samma datum som vi beräknat med 13+6. Det var UVI som spökade och jag äter nu antibiotika, vilket känns som en lättnad i sammanhanget. Så fint att få tjuvkika lite på den lilla personer där inuti. Det känns lättare att vänta till RULet nu.

• AnnaCL
    Minifer skrev 2010-06-17 22:08:49 följande:
    ensamamma: usch och fy vad jobbigt du har det =( Hopppas det blir bättre otroligt snart!

AnnaCL: skulle svara på ditt tidigare inlägg innan, men hann inte för vi var tvugna att sticka. Jag har typ samma problem, ska ringa BM imorgon =/  Har fått som mensvärk i omgångar men fattar inte varför jag helt plötsligt skulle få växtvärk, så är rädd för uvi eller ifektion eller något =/
    Jo man blir lite skraj när man inte känner igen kroppen. Jag sa som det var när jag ringde och det känns skönt när man blir tagen på allvar. För mig var det en trolig urinvägsinfektion men inte helt säkert men hon vågade inte avstå antibiotikan. Jag är bara så glad att bebisen mår bra. Lycka till, det är säkert inget farligt.
  • AnnaCL
    MajMamman08 skrev 2010-07-01 22:42:46 följande:
    Har ni vågar köpt något litet till bebisen än? det har inte jag,förra gången jag köpte en sak så slutade de ju i Mf,så denna gången har jag inte vågat köpa något,men är så sugen!! men nu borde man väl kunna köpa en filt el nåe
    Jag tycker det, det är roligt att försöka glädjas åt det som händer. Vi har köpt en kofta, ett par brallor och ett par sockar. Kändes mysigt :)
  • AnnaCL
    Emelle skrev 2010-07-07 10:16:52 följande:
    Godmorgon. Sitter och väntar på att sambon ska vanka så vi kan åka till IKEA.

Jag har kommit in i en ny oroa sig period. Har inte kännt mer buffar från bebis och trots att jag vet att det är normalt så börjar jag bli så nervös...FY! Känner mig så pigg och mår inte dåligt heller. Tycker det är så jobbigt att man inte kan slappna av ju!

Mysigt med alla nya UL. Fina bebisar och lada mammor. Kan inte vänta nog tills vårt den 19:e!
    Samma här, tyckte att jag kände något men inget efter det. Har också RUl den 19:e, längtar och fasar på samma gång:)
  • AnnaCL
    Bippa skrev 2010-07-18 20:54:18 följande:
    RUL i morgon. längtar så. hoppas allt är bra med lilla bebben. trokigt att min man inte kan vara med bara. Får se till att få fina bilder med hem. Hoppas man kan få reda på Kön.

någon mer som ska på UL imorrn?
    Kul, jag har också RUL imorrn! Tycker att jag känner bebisen ofta nu men eftersom det är första så vet jag inte riktigt hur det ska kännas. Håller tummarna för morgondagen!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)