Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-25 11:04:50 följande:
    Heeej tråden!

Vilken natt.. Emil har pga sin förkylning sovit dåligt, typ 30 minuter i streck, stackarn :( Till råga på allt har hans storasyster också blivit förkyld, så hon kom hostandes in till oss stup i kvarten. WIIIE!
    Emil har en hosta, och vi var på BVC igår och hon tyckte att vi skulle hålla lite koll, så det inte är nått RSvirus :( Men han e pigg och äter iaf, det känns som en bra riktlinje :)

Han blev två månader i onsdags, vikt och längd :
    ca 4.7 kg och 57.5 cm lång!
    Ja det med förkylning är inte kul, Nemi var det nu i 2 veckor...nu är det nästan över...hon hade lite lite hosta med...
    Ja den riktlinjen följde jag med, hon åt nästan mer tycker jag, iaf oftare, men de säger juh att de blir mer törstiga när de är förkylda...
    sweet86 skrev 2011-02-25 13:43:43 följande:
    Liam är vid 9 veckors ålder 60 cm lång och väger 6295g... Mammas tjockis
    Oj kul med en lite"tjockis"
    Jag har en liten tjeja...stora dottern var det med...sonen var en liten "tjockis"
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Har varit lite nojjig över lillans vikt, men kikade på de äldre barnens bvc kort, hon ligger bra till, nu har jag fattat det
    Hon har iofs  vägt mest & ligger mittemellan sina syskon...så sonen har gått upp mest...såg att mellan 3 & 4 månader så hade han nästan gått upp 1 kg!!! Men tror han började med ersättning lite då...men iaf! hahahha....
    Storasyster vägde bara 5090 när hon var 3 månader..men hon vägde bara 3020 när hon föddes....
    man ska inte jämföra barn, men kul & kolla Är inte samma pappa denna gången heller...
    Nemi är iaf längst av syskonen, men var oxå längst när hon föddes...

jaja slut tjatat från mej nu, blogga lite snabbt sen är det helg!!!! (har det varit hela dagen för oss, men pappa kommer juh hem snart)

• Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-02-25 16:47:52 följande:
    Köpt ett babygym idag, inte provat än för vi sussar än. Ett rätt skrälligt och plastigt, men jag tänker att de gillar dem bättre än en vacker mysmadrass där det bara dinglar några mjukdjur?
    ja det tror jag på oxå, vi lånade ett sånt med sonen, nu lånade vi ett sånt mjukt & hon är inte så intresserad utav det medans sonen tyckte bra om sitt!
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-02-25 19:48:19 följande:
    Jag skulle sätta in en spiral igår, men det gick inte!! :( fick iaf mini-piller utskrivet, måste jag vänta på mensen innan jag börjar eller kan jag börja knapra typ imorgon ?
    Jag tror mer på att vänta på mens...fast de e klart att de finns dem som får mini piller innan de fått mens så kanske inteObestämd står det inte i innehållsförteckningen, ele den lappen man får i...vad heter det?? Tungan ute
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer!!

Jobbigt med förkylningar, vi hade med en omgång som höll i sej rätt länge...

Vi har med fått kläm på lite kväll rutiner, men fortf inte så mycket ensam tid för nu somnar hon mellan 21 & 22, vi brukar göra oss iordning för sängen vid 22, men huvudsaken är att man börjar komma in lite iaf...
    Är hon arg så kan man inte lägga ner henne utan man måste få henne lugn & lite halvsovande i famnen, sen kan man lägga henne & dra med fingrarna över pannan lite så sover hon gott sen
    Likadant dagarna, man måste lägga henne rätt snabbt när hon börjar bli trött annars blir hon lätt övertrött & då är det lite svårare...hon sover helst i vagnen på dagarna...

Vår lilla tjej är rätt svår road ännu...
    Har köpt en massa saker till henne nu som vi ska testa, en bumbostol & ett annat babygym, ett man kan ställa upp, plastigt...tror hon kommer tycka det är roligare än det mjuka vi har...får se...sen tycker hon säkert inte om att ligga där för så fort hon ligger där hökar sej syskonen över henne, stackarn...de tycker om henne så mycket men förstår inte riktigt att de skrämmer henne lite när de är så på.

nehe nu är det snart dax att ta oss nånstans...antingen till kusinen ele bibblan...

• Trollungarnasmamma

Känner igen det ni skriver, nu har Nemi blivit lite lugnare & mer harmonisk, hon blev 3 månader i söndags...

Här är en till  som pratar & jollrar & testar rösten
    Har även upptäckt händerna för ett tag sen & stoppar in dem i munnen, hon har börjat gripa lite efter leksakerna som hänger i lekbågen på babysittern

Ligga ner e inte så kul, vill helst sitta

• Trollungarnasmamma
    Jenni78 skrev 2011-03-02 11:10:59 följande:
    Ja, det är bara svårare att komma igen när hon dippat, men jag ska sluta nojja mig...
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

Hur går det för er andra med vikten?

Nemi dippar lite med, men nu sist gick det upp lite mer & hon har självmant börjat äta oftare.

Men jämförde lite med hennes syskon på BVC korten & det är inte så farligt som jag trott, hon ligger som sin syster & hon är nätt fortf. Jag nojjade mej innan, men har nu slappnat av endel

Min vikt går saaaakta neråt, ca 500g i veckan...ibörjan var jag super duktig att inte äta nått godis på veckorna men på helgerna...nu har det blivit sämre, mest för min sambo tycker vi ska "fika" på kvällenTungan ute han hjälper mej inte direkt...
    Lång promenader blir det 1-3 gånger i veckan....

jag vet  inte riktigt min slutvikt men runt 80 kan jag tänka mej & nu väger jag 63.

Imon ska jag på efterkontrollen...blir nog mini piller för min del...

Idag fick jag min förlossnings journal...fan vad duktig jag var hihihi...gick rätt fort ändå, jag var öppen 2-3 cm 07.15 & hon föddes 10.09. kändes inte som det

nehe nu ska jag mysa lite med min sambo sen sängen...
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-03-01 22:08:18 följande:
    Märker det på olivia oxå, blir hon övertrött så blir hon lessen och jobbig att få att somna på dagarna men på kvällarna så går det jättebra. Tror det beror på oxå att det är tyst och inga brosor som springer omkring och skriker å tjoar.

Hon får inte ligga i fred på golvet heller, kan bli lite jobbigt eftersom man vill kunna lägga ner henne och göra andra saker men ist måste man stå vakt så inte William lägger sig på henne, han försöker göra det så försiktigt han kan man fattar inte hur tung han är. Han har ju sett oss gosa med henne och vill oxå det.
    Ne det med syskon som stör finns här med, ibland tom när hon ska äta blir hon trött på dem...stackarn...gärna ska de börja bråka utanför hennes dörr!!

ja jag tycker det är synd att hon inte får ligga där ifred....bli juh inte mycket att hon "tränar" på det hon ska då heller, ele lär sej att det inte är så farligt att ligga själv....
    Likadant med Elliot med, han vill så väl men det blir så fel...
  • Trollungarnasmamma

Hej alla!!

Ja här är det inte Nemi som tar så mycket på mina krafter, hon är mycket mer lugn & harmonisk nu...vi har lärt oss hennes rutiner nu & det klaffar bra, utan det är hennes stora syskon som båda är i någon fas i livet som inte är så roliga alltid, så jag är helt slut på kvällarna nu..trodde först att det var mitt Hb värde som var kasst men det var super bra så det är helt enkelt småbarns förälders trötthet!

Nemi sover i sin vagn mestadels, men när vi ska sova lyfter jag över henne i sin säng...är hon nöjd med det så får hon göra det. Hon somnar mycket lättare nu med, behöver oftast inte gå med henne i famnen innan utan somnar själv ele med lite gung med vagnen...

Hon helammar, nån gång har jag gett ersättning när jag tyckt att hon inte blivit mätt, men inte mycket..men däremot vill hon helst bara äta på vänstra sidan...skulle hon själv få välja skulle hon bara äta från det bröstet...

Jag trivs rätt bra med att gå hemma, har inte gjort annat på flera år känns det som Jag kommer nog iaf vara hemma detta året, sen får vi se om hon ska få börja på förskola i jan nästa år ele om vi har råd att sambon går hemma....

Nu har jag klippt mej, en ordentlig förändring, folk känner inte igen mej hel blond bus frisyr...som September ungefär! Herregud så ovant, vet inte om jag är nöjd ele inte, var brunhårig innan...blond är den färgen som tar längst tid att vänja sej vid sa frissan.

Idag har jag även solat solarium, ska gadda mej imon & då får man inte göra det på ca 2 veckor...
    Total makeover denna veckan, shoppat med juh

Ja tiden går fort....Nemi är 3 månader & 1 vecka imon...helt sjukt...ska lägga in lite nya bilder i helgen från månaden som gått tänkte jag....

Nu sover Nemi för natten & de andra två är hos sin bio pappa så nu ska vi ha fredagsmys! Lär juh decka i soffan tyvärr!!!

• Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-03-04 22:31:06 följande:
    September har ju assnygg frisyr, modigt av dig NhjärtaD! Ska börja jobba lite i augusti, 25% och sen heltid efter jul då sambon blir hemma till augusti. Antar att det är en milsvid skillnad att ha småbarn när man får bebis! För mig är det ju första så jag känner mig som att jag har en lååång semester
    Tack!!
    Ja jag har mest fått bra reaktioner, sambon var inte riktigt nöjd med att jag blev blond & dottern tyckte inte alls jag var fin hihihi, men de vänjer väl sej, jag med

Ja jag kanske jobbar lite i sommar, får se vad vi bestämmer...vill men ändå inte

Ja jag ångrar lite att jag inte njöt mer av att vara hemma med första då det är riktig skillnad! Men lätt att vara efterklok
    delifi2 skrev 2011-03-04 23:52:51 följande:
    Vi kommer försöka få in henne på dagis i Januari, jag har helt enketl inte råd att vara hemma mer, måste ta ut 7 dagar i veckan nu. Men samtidigt vet jag att hon kommer trivas där eftersom hon redan nu gillar att titta på alla barnen när vi hämtar William. Men ska ta ut lite semesterveckor, har över 8 veckors semester att ta ut nu. Har ju varit hemma i 2 år nu och när jag börjar jobba igen har jag varit hemma nästan 3 år, så jag vill verkligen börja jobba igen.

Jag är inne på att köpa en lekhage till henne för hon får aldrig vara ifred, i hennes sänge så står bägga brosorna och kollar på henne och petar på henne och ska stoppa in nappen osv osv. Idag tänkte WIlliam mata henne med äpple och en tom gaffel, för några dagar sen stoppa han in en brödbit i hennes mun. Hna vill så väl och han är så mån om henne men vet inte rikigt hur han ska göra
    Ja det är nästan så att jag med skulle behöva ta ut så många dagar i veckan så jag förstår...

Ja det var en bra idé, kanske man skulle göra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)