Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-14 14:20:21 följande:
    FAN! Kan små bebisar verkligen vara mammiga? Emil är 7 veckor och jag e låst! Sambon kan försöka med allt om Emil e ledsen, så fort han kommer till mig tystnar han och somnar. Idag var Emil helt övertrött och sambon skulle söva honom o jag skulle handla, omöjligt... Emil vråla, så skulle jag bara ta honom medan sambon tog på sig en tröja, vips så sov pojken... Vaknade såklart direkt när sambon tog honom och det tog nästan en timme innan han skrek sig själv till sömns ( jag var inte hemma.) men sen vaknade han efter typ 15 min och somnade gott om i min famn nu...
    Ja det kan de tyvärr vara
    Mysigt ibland men självklart jobbigt & speciellt för din sambo.
    Nemi hade kvällar innan då D inte alls kunde söva henne, bara skrek hos honom...han blev jätte lessen...

Nemis förkylning har varit bättre ihelgen, men idag är det sämre igen...jätte täppt, lite hosta med...låter rätt gulligt när hon hostar iofs

Hela fm var bökig, somnade vaknade, somnade vaknade...tillslut la jag henne i soffan som hon brukar vilja på kvällarna & där sov hon vidare...verkar vara nya favvo platsen...

Testade även att ge henne en annan filt igår än den hon brukar...hahaha gick inte....hittade en som liknar den i materialet, gick lite bättre en kort stund...så nu måste vi åka till Ullared ele nån annan & köpa fler Denna är vit med så jag skulle jätte gärna vilja tvätta den!

Ikväll ska vi sitta & kika lite på vigselringar passar bra på alla Hjärta  dag
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Mej kan det hjälpa med att se en kärleks film ele så, man minns hur det var att vara nykär
    Jag såg Catch and relase igår & då ville jag hoppa på sambon, meeeen tröttheten var ivägen, men jag låg länge & velade

Annars är jag rätt dålig på sånt, min sex lust är inte heller på topp, var inte det under graviditeten heller...

• Trollungarnasmamma

Ja har med ofta det problemet att jag vill mysa, Men då tror D att jag vill ha sex, ibland så blir jag sugen efter ett tag Men ibland vill jag stanna där. Jo han får väl jobba lite för det

• Trollungarnasmamma

Haligh: vad jobbigt och stackare. Sånt vill man juhr verkligen slippa Man tror jag de ska kunna sin sak,just där nere med.

• Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-02-14 17:50:52 följande:
    Åh, så underbart Hjärta

Man kanske skulle sprätta den lilla champagneflaskan som jag somnade ifrån på nyårsafton

Iiii ja det kan du väl göra

ludicrous skrev 2011-02-14 21:35:36 följande:
    MFJG - det var länge sen vi hörde av dig! :)

Jag tillhör det folkslag som inte tycker man kan skämma bort små bebisar. Kanske med saker, men det fattar dom ju inte ändå :P men man kan inte skämma bort dom med kärlek och närhet. Det är vad de behöver, då ska de få det. Är det så att en bebis sover bäst på mamma, då behöver den närheten. De kommer inte sova där för alltid. Jag kan inte tänka mig att Antonio kommer krypa upp och sova på dig när han e 25 ;)

Känner likadant, därför börjar jag koppla av ang städning osv om jag inte får det gjort för att Nemi är bökig, hon behöver mej så då ska hon få det...
    däremot är jag nästan lite lessen att hon inte kan somna på bröstet ele i famnen utan att man ska vara uppe & gå....

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-02-14 22:26:00 följande:
    NhjärtaD,kan du inte lägga dig när hon somnat?
    Om inte annat så tänker hon nog bara på att va snäll så mamma får motion ;)
    På nätterna går det bra, det är kvällarna som är mest gående, & ibland på dagarna, spec  nu när hon är förkyld...
    ele vad menade du med att jag skulle lägga mej?
    Lallan skrev 2011-02-15 09:42:24 följande:
    Apropå hemmet så spelar det ingen roll hur mycket jag försöker, det ser ut som ett bombnedslag och jag hinner aldrig få det bätttre innan dom andra två dragit fram något mer. Försöker få dom att hjälpa till med sådant som dom kan och tycker är kul men funkar inget vidare. Har just nu dåligt samvete då det känns som att man inte hinner med något av barnen på riktigt.
    Så känns det här med, men börjar mer & mer ta det som det kommer, har trots allt 3 små barn, folk som tror man hinner ha skinande rent & iordning plockat jämt behöver inte komma hit Meeeen det är inte särskilt lätt för en som är pedantisk som jag!!
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-02-16 06:50:45 följande:
    NhjärtaD, att du lägger dig med henne på dig :)

Det blev matning varannan timme i natt med..wiiie.

Ne så somnar hon inte längre

• Trollungarnasmamma

Håller med om att det går alldeles för snabbt, vill ibland dra klockan tillbaka till BB
    Men samtidigt känns det så härligt att se dem utvecklas & få personligheter...Nemi är ganska så kräsen av sej, men väldigt glad & sprallig när hon vill , ganska ofta men korta stunder
    Skrattar med sina stora mörkblå ögon ofta.

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-16 21:27:06 följande:
    Idag firade vi 10 veckor med ambulans med röd ljus med elias men nu är vi hemma och allt gick bra
    nämen{#emotions_dlg.surprised}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)