linasmama skrev 2011-02-01 09:40:09 följande:
Är det någon mer som har bebisar som har jätte svårt att komma till ro? Det är nästan omöjigt att få Sixten att somna om han inte gör det när han ammar eller om man går ut och går.. Känns som vi provat allt, de fungerar bara att gå runt och bära honom, ibland duger det med sele eller sjal men oftast inte. Det blir ganska jobbigt att bära runt på en klump på 7,3 kg..
Ja Nemi hade/har en period om kvällarna då hon har svårt att komma till ro...inget hjälper nästan, en stund men sen börja hon igen, men de sista kvällarna har varit bättre *peppar peppar*
Har hittat hennes älsklings filt som hon vill ha...
3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 13:33:57 följande:
Så nu e jag hem kommen från mammagruppen

4 st med mig o elias

och fan vad trevligt vi hade

kl 10.00 möttes vi hos en tjej och hennes 1:a barn en pojk och var hemma hos henne och pratade och barnmorskan var där med
Sen lämnade barnmorskan oss tjejer med våra killar och vi satt där hemma hos henne och snackade och åt och drack te och saft och matade ammade våra små och bytte blöja osv

ja ni vet vad man gör i en mamma grupp haha bara har trevligt
Den 14 Feb är vi hos mig alla 4 st och bebisarna och äter och har trevligt kl 11.00
Nästa gång hemma hos någon annan hihi vi åker hem till varandra sen när vi gjortdet åker vi på babysim mabymasase och fikar och bio ja vagns promenade osv till det gått ca 5 månader för varje bebis
Sen kan vi ses fast vi intehar mammagrupp med

Ja sånt är roligt om man kommer överens bra
Här får vi bara en mammagrupp med första...
Men vi går på babymassage nu & där är vi en grupp som vi får se vad det leder till!
Känner att jag egentligen inte har tid, men skönt att komma iväg lite ändå...
Nemi tyckte om massagen, men det var juh mitt i hennes sovperiod så hon blev trött snabbt så hon gosade in sej i mammas sjal & somnade...
Här hemma är det inte så glatt längre, vi kanske måste flytta till en billigare lägenhet & därmed byta dagis igen...de bytte i somras....flytta går väl an, men jag mår skit dåligt över att de ska byta dagis igen....
Detta är en lång historia, men jag lastar sambon för detta rätt mycket, för det var han som sa att vi skulle klara oss att bo här & han lovade att det inte skulle bli så här, som det nu blivit...
usch ja...
NU vaknade min förkylda son så ska springa in till honom...