Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Oooo nu får Nemi vakna, mitt vänstra bröst är sprängfullt!!!
    Hon har nog ätit mest från högra inatt....

NU ska jag göra lunch till mannen & mej...sen om en timme går vi till dagis!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-31 13:27:19 följande:
    Känner mig som en klassisk hemmafru när jag sitter iklädd mjukisdress och tittar på Oprah :p ska försöka lägga ner lilla kelgrisen och få på mig kläder och mat i magen.

Njut med första barnet, inte alls samma med andra, tredje osv, då finns massa måsten under dagen innan de andra kommer hem....
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-31 18:30:48 följande:
    Haha, ja jag kan tänka mig det! Längtar efter fler barn men det får vänta några år, har bestämt att jag ska bli färdig ssk innan vi skaffar nästa och jag har inte ens börjat plugga än haha ;)
    hahahha härligt
    Men det kan vara bra att vänta med Då är han så stor att han kanske inte behöver all din uppmärksamhet så du kan hinna mysa med nya bebisen iaf här skriiiiiiker alla efter uppmärksamhet!!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-31 22:32:40 följande:
    har skummat igenom lite bara.

Skulle inte heller låta Olivia låta ligga å skrika för att lufta lungorna, mammahjärtat går ju sönder då ju.
    Men som ni andra säger är man på toa så skyndar man sig så fort man kan så att man kan ta upp sitt lill hjärta. När jag jobbade på BB så sa vi till våra mammor att när bebisar gråter så är det något de vill, de kan ju lixom inte prata än så det är deras enda sätt att kommunicera med oss.

Har ni fått några rutiner än?
    Olivia ändrar sina rutiner från dag till dag känns et som, fast ibland kan hon ha kvar domtyp 1 vecka sen så ändrar hon sig igen, man vet aldrig med henne.

Igår var jag å min äldsta dotter på "hälsa& skönhets-mässan" fick en manikyr och blev sminkad, det var så skönt att bara komma iväg. Oliva skötte sig fint tills jag fick manikyr, då blev hon hungrig och gallskrek, typiskt lixom. Men det var en kvinna där som oxå jobbade där som tog upp henne och matade henne, så himla snällt tyckte jag.
    Tyckervi har fått rutiner på morgonen & dagen, men inte på kvällen...ibland somnar hon 21, ele när vi ska sova, ibland är hon super arg, ibland glad...försöker göra likadant varje kväll, men funkar inte ännu...

Vad skönt med lite ompyssling & "upppassning" Är speciellt du värd!!
    mamma smurfen skrev 2011-02-01 08:23:58 följande:
    Här har vi fått någon form av ordning i kaoset*ler*

Ellie sover hela natten numera, från 23 till 7,
    då vaknar hon och vill ha mat å ny blöja.
    Sedan somnar hon om, å sover till 10..mer mat, och 1 till 3 timmars vaken tid.
    Somnar om efter lite mat, å sover en stund, vaknar igen vid 17,
    då sambon kommer hem, får mer mat, å är vaken fram till 22, då är det nattning, å så somna igen vid 23....

Vet inte VAD jag gjort som förtjänat en sådan "snäll" tös, men antar att hon tar igen det senare i livet*S*
    hahahha ja i tonåren
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-02-01 09:40:09 följande:
    Är det någon mer som har bebisar som har jätte svårt att komma till ro? Det är nästan omöjigt att få Sixten att somna om han inte gör det när han ammar eller om man går ut och går.. Känns som vi provat allt, de fungerar bara att gå runt och bära honom, ibland duger det med sele eller sjal men oftast inte. Det blir ganska jobbigt att bära runt på en klump på 7,3 kg..
    Ja Nemi hade/har en period om kvällarna då hon har svårt att komma till ro...inget hjälper nästan, en stund men sen börja hon igen, men de sista kvällarna har varit bättre *peppar peppar*
    Har hittat hennes älsklings filt som hon vill ha...
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 13:33:57 följande:
    Så nu e jag hem kommen från mammagruppen 4 st med mig o elias och fan vad trevligt vi hade kl 10.00 möttes vi hos en tjej och hennes 1:a barn en pojk och var hemma hos henne och pratade och barnmorskan var där med
    Sen lämnade barnmorskan oss tjejer med våra killar och vi satt där hemma hos henne och snackade och åt och drack te och saft och matade ammade våra små och bytte blöja osv ja ni vet vad man gör i en mamma grupp haha bara har trevligt
    Den 14 Feb är vi hos mig alla 4 st och bebisarna och äter och har trevligt kl 11.00
    Nästa gång hemma hos någon annan hihi vi åker hem till varandra sen när vi gjortdet åker vi på babysim mabymasase och fikar och bio ja vagns promenade osv till det gått ca 5 månader för varje bebis
    Sen kan vi ses fast vi intehar mammagrupp med
    Ja sånt är roligt om man kommer överens bra

Här får vi bara en mammagrupp med första...

Men vi går på babymassage nu & där är vi en grupp som vi får se vad det leder till!
    Känner att jag egentligen inte har tid, men skönt att komma iväg lite ändå...

Nemi tyckte om massagen, men det var juh mitt i hennes sovperiod så hon blev trött snabbt så hon gosade in sej i mammas sjal & somnade...

Här hemma är det inte så glatt längre, vi kanske måste flytta till en billigare lägenhet & därmed byta dagis igen...de bytte i somras....flytta går väl an, men jag mår skit dåligt över att de ska byta dagis igen....
    Detta är en lång historia, men jag lastar sambon för detta rätt mycket, för det var han som sa att vi skulle klara oss att bo här & han lovade att det inte skulle bli så här, som det nu blivit...
    usch ja...

NU vaknade min förkylda son så ska springa in till honom...
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-02-01 14:54:48 följande:
    Ja antagligen.....tur att storebröderna då är i 25 -års åldrarna, så då får DOM jaga henne*ler*
    Medans jag sitter hemma å spelar Bingo lottoSkrattande 
    Hahaha skönt
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-02-01 16:06:17 följande:
    Blir man sugen på att testa semper med ju....... Fast det verkar som att lille Tim blivit bättre.. Sov som sagt nästan hela dagen igår och har sovit mycket idag också. I natt sov han 23-3, sen 3.30 till 5.45 sen 6.30 till 9 ungefär.. Mer än 3,5 timmar går det inte mellan målen Tungan ute Ska testa minifom när vi utvärderat sempers magdroppar, ifall det inte blir jättemycket bättre av dessa alltså. Magknipet är väl det som verkar störa honom lite, men han skriker ju inte alls lika mycket som bara för några dagar sedan. Av sempers magdroppar kan dom bli värre dom 2 första dagarna och det är tredje dagen för oss idag och han är bara bättre, men det kan dröja upp till en vecka innan man bör utvärdera. Ångesten börjar släppa lite, men vågar ju inte slappna av helt..
    Skönt ändå juh!!
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-02-01 16:16:11 följande:
    OH ja, jag klagar inte, bara känns som att han är lite orolig fortfarande. Men känns inte som att det är kolik iaf.. Men.. Ska inte säga något, då brakar väl allt lös!
    Ne, men ska inte säga för mycket, lika bra att ställa in sej på det värsta ibland så man inte blir besviken
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 16:17:08 följande:
    Men fy vad jobbigt finns det inget som kan hjälpa soc eller så att få mer hjälp ?
    Eller bostadsbedrag ?
    Eller det kanske ni reda har ?
    Hoppas det löser sig så ni slipet flytta för det är jätte tråkigt ju
    Var med själv med om detta att det var dyrt vi bodde i sverige i en 2:a och hyran var på 5000kr + El ca 500-1000 kr det var jätte dyrt
    Och ebba misste alla sina vänner och amadeus hade PRECIS börjat dagiset när han var 9 månader och så plötsligt måste vi alla flytta
    NU har vi radhus hyran är på 5000kr sen El 500-1000 kr men vi betallar OXÅ vatten som kan gå till ca 3000 kr var 3:e 4:e månad det är billigt att bo här men vi har soc hjälp oxå .. sambon jobbar och jag är mammaledig får själv bara ut 4000 kr sambon 9000 kr och sen barnbidrag var 3:e månad 11000kr och bostadsbidrag på 3000-4000kr ..
    Så vi har bättre här

Håller tummarna att ni slipper flytta vännen..

Aj då en förskyld pojk inte kul alls vet hur det e min Elias har hosta hostar HELA tiden lilla gubben då och har snorig näsa inte så det rinner men att han har jobbigt att sova
    Men jag lyfter upp honom med kudde under hans madrass så han halv ligger upp och sover det är det bästa för honom just nu.
    Ne vi får ingen hjälp, tjänar för mycket...& här är det jätte svårt att få hjälp av soc osv...

Alltså vi kommer juh bo kvar i samma stad men byta område, så det är egentligen inte hela världen men jag tänker på barnen...
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-02-02 17:56:12 följande:
    Willes mamma 08: jag har inte heller någon sexlust. Vi har inte haft det än fast sixten är 8 veckor. Jag vågar inte ha sex, är såå rädd att det ska göra ont. Jag sydde inte efter dottern så antar att det är skillnad. Vi har inte haft sex på 5 månader tror jag, min stackars sambo...

Sixten har varit hemsk idag har sovit två timmar totalt sen han vaknade kl 8.30 och har bara gnällt. Jag är helt slut för Sixten sov jätte dåligt i natt också.. 
    Vi har inte heller haft sex sen lillan kom...vill vänta tills allt avslag är borta....men sambon har fått lite roligt en gång, men sist vi hade sex var samma dag vattnet gick så 10 veckor sen imon...han klarar sej ett tag till

Jobbigt att vara trött Hoppas natten blir bättre!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)