Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-07 11:02:36 följande:
    Nu har Emil haft en underbar vakenstund! Kan det bero på att hans syster kommit hem? Hon har varit i Sthlm i helgen. Hon köpte med sig en skallra från kuldesign, ett mjukt E. Hon leker med alla möjliga saker framför honom men han har bara ögon för sin syster :) så han har legat vaken, nöjd och glad i nån timme nu, SKÖNT!!

Härligt

Nemi tycker med det är kul att titta på sina syskon, men med mamma går det lika bra med

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Håller med som alla andra, alla barn är olika....

Har 3 barn & alla har varit olika som bebisar & är nu....första kunde inte sova i min säng & hade magknip behövde inte alls mycket närhet men ville sova där det var lugnt, använde napp, ingen favorit snutte....
    andra behövde lite mer närhet, ingen magknip, kunde somna varsom, först napp sen tumme sen inget, ingen snutte...
    nu med tredje behöver mycket närhet, lite magknip ibland, har favorit filt, napp....Man kan inte köra på som man gjort med de barn man har innan för de är alla olika, man får testa sej fram!!

• Trollungarnasmamma
    Lallan skrev 2011-02-07 16:32:53 följande:
    Det onda är tyvärr kvar och nu verkar febern vara påväg tillbaka, tur att det finns alvedon och hungriga barn.

Jag känner mig mer låst den här gången då jag inte kan bära omkring på dom. Även om den ena nu oftast är nöjd så är jag lite ledsen över att inte ha möjligheten att ge dom den närheten som dom två tidigare men försöker se det som så att dom har varandra istället.
    Ja jag kan tänka mej att du känner dej otillräcklig som inte kan ha båda...det gör juh jag som bara har en liten, känner däremot att jag inte har så mycket tid till alla barnen som jag skulle vilja...kämpar ständigt med den känslan att vara otillräcklig...

har du ringt nån ang din mjölkstockning?
  • Trollungarnasmamma

Ikväll har Nemi återigen en missnöjd kväll... matar henne, söver henne, hon vaknar, jag matar henne, söver henne, hon vaknar...gnälligt...hon är juh trött...säkert övertrött...
    Nu får pappa ta över henne lite....

• Trollungarnasmamma
    Lallan skrev 2011-02-07 20:51:38 följande:
    tycker att det kan vara svårt att veta om det är trötthet eller hunger som gnället handlar om emellanåt.

Här är det också två kräkbarn, går åt massor med dregglisar och handdukar. 
    Ja väldigt...Ibland är hon så arg att hon inte tar bröstet, men provar man igen sen så tar hon det så ja...väldigt svårt!
    Hon somnar i famnen efter lite gungning, men så fort vi lagt ner henne vaknar hon
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 21:37:14 följande:
    Det är samma här.. nu är hon i pappas famn, så jag får vila min lite
    Hon somnade i pappas famn, men vaknade när han la ner henne...han sövde om henne & vi la henne i soffan där vi satt...sover fortf ville väl bara höra våra röster...kanske så enkelt, ele bara tur

Nu är det sängen & kanske lite mys första gången sen förlossningen
  • Trollungarnasmamma
    Lallan skrev 2011-02-07 22:26:27 följande:
    Jag och dom små bor mest i soffan och dom somnar oftá bredvid mig men går jag därifrån så vaknar dom direkt.
    Ja de kan känna det så väl tydligen!!
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-02-08 09:48:27 följande:
    Cornelia somnade också i pappas famn, så jag fick vila ett par timmar innan läggdags. Sen låg vi vakna till kl 00.00 och sen sov hon faktiskt till 5.30

Hoppas du fick till ett mysigt mys igår
    Bra de Nemi vaknade redan halv ett & åt men hon åt rätt tidigt på kvällen innan hon somnade...sen bökade hon mellan 20 över 5 - 6.30 av nån anledning efter hon ätit...
    Men hon brukar inte göra så här på natten så man står ut

Men igår snurrade hon runt i sängen vid 2 tillfällen, så hon ligger på tvären ist, blev helt chockad när jag hittar henne sån!

HIhihi ja det fick vi till, men det var lite ömt & inte riktigt som vanligt, men är bara att knipa på
  • Trollungarnasmamma

Kikar in en snabbis...

Var på BVC idag, jag har en väldigt lätt tjej fortf men lång. Ska försöka väcka henne vod lunch ele hålla henne vaken på fm för att hon ska få ett extra mål i sej, men rubbas allt & de blir knas så skulle hon få sova som hon gör...hon kan äta vid 8 på morgonen & sen inte äta förrens 14-15.
    Hade gått upp 250g på 2 veckor.
    Men men, hon sa att hon mår juh bra eftersom hon sover på natten med så vi skulle inte stressa upp oss för mycket, så vi får väl se
    Ikväll har hon inte varit tjurig ännu heller, hon var vaken en stund i fm för det var massage, men somnade lagom till vi skulle börja så det blev att jag fick massera en docka inte särskilt kulTungan ute

Annars rullar vardagen på, sambon jobbar över endel så det är fullt upp för mej här hemma...

Imon ska vi gå på babysång med två andra grannar som fick i april

nu ska vi se om vi kan få gå & lägga oss snart!!

• Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-02-09 22:16:26 följande:
    250 på 2v är väl bra? De ska väl gå upp 100g på en vecka....... fast min plutt har gått upp 250 på 6 dagar! hihi
    Ja det är juh inte dåligt kanske men vi tyckte ändå det var ett glapp mellan ,måltiderna på dagen & att det kanske påverkar hennes gnälliga kvällar....men vi testar så får vi se
Svar på tråden December Bebis 2010 :)