Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Här börjar jag nog komma på rutinerna för kvällen på Nemi, var själv hela dagen igår & kvällen fram till kvart över sju...

Nemi vaknar vid ca 17-18, är nöjd en stund med blir sedan kinkig...inget hjälper, tar tillslut fram bärselen, hon somnar som en stock..lägger över henne i sängen efter en stund...hon sover till ca 21.15, vaken & nöjd en stund..sen kinkig igen....lägger oss i sängen, GALL skriker, verkar ha ont nånstans, lägger upp henne på axeln,kommer en rap...sen snuttar hon lite, vid bröstet, men blir arg, vill inte ha, får nappen & sin filt...somnar fort...Sov till 05 ca

Så nu ska jag försöka detta ikväll igen, men helst utan gallskrik

Men hennes pappa tar aldrig henne på kvällarna, han har inget tålamod & försöker ingenting som en annan gör...tråkigt...

Nu ska jag försöka städa lite, har en son hemma som får feber på kvällarna när han varit igång med storasyster...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-02-04 11:11:37 följande:
    Cissi: Mysigt, då får ni börja verkstaden dagen efter bröllopsnatten Flört

Vi tuffar på med våra rutiner här hemma. Någon mer än jag som har en bebis som behöver sova mycket men lätt blir övertrött istället? (=gnällig) Han somnar bara själv på natten, på dagarna får vi ta till lite olika metoder. Ju mer han har fått sova ju nöjdare är han, antar att han bara är en sån som behöver sova mycket.

Han vaknade 2.30 och 6.00 "inatt" igen, sen knorrade vi i 45 minuter (trööööött men vill inte sooova) och sen sov han till 10.

Hejjahejja ludi. Jag tänkte börja träna så smått nästa vecka på gymet. Mina föräldrar kan passa Tim på vardagskvällarna så att jag o Martin kan träna samtidigt när vi vill Glad Jag har en bröllopsklänning att komma i! Tungan ute
    Har med en tjej som vill sova mycket har vi kommit på, klarar 1-2 timmar vaken sen är hon skit arg....När hon är vaken vill hon att man ska prata & busa med henne hela tiden annars blir hon arg...Tungan ute

Imon ska jag väga mej, har missat många promenader denna veckan för sonen varit sjuk...

Ang mens så vet jag inte om den kommit ännu, misstänker det men vet inte...
    Ang avslag, har varit utan hela dagen idag...kommit nån droppe kanske...hoppas jag kan överraska sambon ihelgen

Nu har vi bara lillan hemma, tomt & tyst men mer tid att ägna åt henne, skönt på de viset!! Hon ligger med mej nu vid datorn & pratar med mej, bajsar & skrattar
    Så nu ska vi äta lite god mat....

Jag kan med sakna magen En till kommer det bli men senare...vill bli färdig med min utbildning & jobba upp mamma penningen som jag säkert kommer förlora under tiden...
  • Trollungarnasmamma

Nemi sover nog ungefär 15 timmar...Har haft tur med alla mina att de sovit mycket...tror Nemi har varit den "krångligaste" hittills att få till ro på kvällarna...& det är inte så farligt egentligen....bara tagit lite tid att förstå hur hon vill ha det...

• Trollungarnasmamma

Någon som vet nån bra sida med fina/tuffa dregelhaklappar? Tycker Nemi redan börjat dregla mycket när hon är vakenTungan ute

• Trollungarnasmamma
    Lmks0910 skrev 2011-02-06 12:10:27 följande:
    hejsan allihoppa :)

Jag har följt eran tråd ända sen den startade! Både snacktråden och bilderna :) Jag fick själv mitt andra barn nu i december, har fortsatt följt den även efter alla har fått nu, har fått massor med bra tips som jag läst! Vet inte varför jag inte skrivt tidigare, ångrar mig nu för ni verkar ha sån sammanhållning och det låter verkligen som ni alla känner varandra i erat skrivande :) Jag känner igen mig såå mkt med många av er! Vet inte heller varför jag skriver, hoppasdes kanske på att få hoppa in så här sent eller nått, men framför allt så ville jag skriva GRATTIS till er all :) Ha det bra !
    Grattis själv

Och vad kul att du fått tips, bara häng med med din underbara bebis, vad har du för kön på dina små?
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2011-02-06 17:43:56 följande:
    hihi...nu har storasyster sövt lillebror i vagnen! Duktig flicka Hjärta

Tänkte höra efter när ni alla har tänkt ha namngivning/dop på era små? Vi ska ha i mitten av april om kyrkan är helledig nån dag då. (Vill inte ha i samband med gudstjänst) Måste ta tag i det där och ringa i veckan.
    Min syster ska ha dop för sin Tindra i mars och jag har tänkt på denna som present:
    bettinasdoptavlor.blogspot.com/p/galleri-dopt...
    Någon som har förslag på vad man kan önska sig i present til Arvid? Skulle själv vilja ha en sån tavla jag ger till min systers bebis men vad finns det mer för fint? {#emotions_dlg.flower}

Ja duktig tjej

http://www.ateljevidagard.com/, denna sida har kanon fina saker, MEN tror de bara har avhämtning tyvärr...

Har alltid önskat mej mätstickor därifrån vid dopen...

Vi ska nog med ha dop i April  & litet bröllop
  • Trollungarnasmamma
    Lmks0910 skrev 2011-02-06 19:02:39 följande:
    tack Jag har en flicka och en pojke  
    Ja det har varit jätte mkt till hjälp, och sen kunna läsa och känna igen sig i så mkt! Våran son har troligtvis kolik :( misstänkte komjölksallergi först. Så vi har kört med 2 olika mjökfria ersättningar. Innan testade vi minifom, semperdroppar, gripe water, windi m.m Inget hjälpte speciellt mkt. Men nu med de mjölkfria så är han mkt mkt bättre i magen men inte helt bra, så då sa läkarn att det nog är kolik! :( men men, det går ju iaf över snart förhoppningsvis, hellre det än allergi faktiskt. Jobbigt bara imellanåt, känner sig så värdelös när man inte kan hjälpa han, och så blir man helt slut! Känns som man går in i nån slags bubbla och väntar på att han ska sluta skrika någongång.
    Usch vad jobbigt Speciellt när du har rätt tätt, min son är med född i jan-09 & lillan november. Sonen kräver rätt mycket fortf så det kan vara tufft bara det....stackare...
    Hade storasyster med det?
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2011-02-07 01:08:24 följande:
    Hej tjejer. Gu va flitiga ni är på att skriva Här rullar dagarna på. Fullt upp med 3 st. Speciellt när 2 är i sina trotsar. Mario har smått lagt på sig. Tippar att han väger precis under 5 kg. Har som bara inge hull på kroppen men gokinder har han. Denna månad har vi 2 extra kontroller på Sunderbyn. Första är på barnmottagningen, hos en läkare som ska kolla hans utveckling. Andra gången ska vi och kolla hans hörsel på vänster öra. Har inte fått nå signal på testerna. Hoppas han inte är döv på de örat.
    Min tjeja vägde strax under 5kg för två veckor sen med, hon har inget hull på kroppen heller, men kinder
    Anairda skrev 2011-02-07 07:25:20 följande:
    2barnsmamma : Usch som man kan bli behandlad ibland, jo tack jag vet hur det känns. Men det viktigaste är att barnen är friska och mår bra! Fast vid sådana tragiska händelser så får ju föräldrarna oftast en dålig start, vilket är synd!

Min lilla vaknade nyss av magknip får inte ut fisarna. Har använt minifom innan men tog bort det då jag inte märkte förbättring. Har endast sempers magdroppar nu. Håller det på såhär efter 3 månader då ska hon få akupunktur!

Hur ofta vaknar era på natten för att äta? Min vill ha mat var 3e timme dygnet runt!
    Min tjeja vaknar vid 05 oftast & äter...innan dess vid 22 tiden. Sen äter hon igen vid 8-9 tiden.
  • Trollungarnasmamma
    Lallan skrev 2011-02-07 09:23:36 följande:
    Kikar in och kollar läget lite.

Här har man precis vaknat upp efter en natt med 40 graders feber pga mjölkstockning men nu är det på bättringsvägen igen som tur är. Dom två stora har tid på förskolan och dagis idag, mycket tacksam för det så att jag hinner vila upp mig lite igen.

Jag har haft lite svårt att ta till mig barnen men nu har dom passerat två månader och äntligen börjar det kännas riktigt bra. Dom börjar bli två personligheter och det är lugnare och mer avslappnat hemma nu när vikterna är bra. Nu senast vägde dom 4,4 resp. 4,5 kg och var 55 cm långa.
    Oj då

Skönt att det är på bättringsvägen!
    Inte lätt att få två guldklimpar på en gång!!
  • Trollungarnasmamma
    Lmks0910 skrev 2011-02-07 10:16:50 följande:
    Så är det här med. Fast hon är väldigt bra på att kunna sitta i sitt rum och leka själv, vill först att man följer med sen kan hon sitta där inne. Nej hon hade inte det, magknip hade hon o så, men långt ifrån så som det är med sonen nu.
    Ja på sistone har han oxå börjat sitta mycket på sitt rum & leker, ficl mycket bilar & sånt när han fyllde år så där kan han sitta en stund, men han & Nemi synkar inte varann utan de vill nått oftast precis samtidigt!!
    Anairda skrev 2011-02-07 10:33:55 följande:
    Nhjärtad lyx!
    En hel del
Svar på tråden December Bebis 2010 :)