December Bebis 2010 :)
Ang föräldradagar. Kan man blanda och ta några lägsta nivå och några SGI? Tex mån-fre ta ut SGI och lör-sön ta ut lägsta nivå?
Ang föräldradagar. Kan man blanda och ta några lägsta nivå och några SGI? Tex mån-fre ta ut SGI och lör-sön ta ut lägsta nivå?
går också in i vecka 30 idag.. har hittat ett namn idag också.. Enya :)
Dumt att inte ha tid att kolla FL varje dag... har inte varit inne och läst nu på en vecka och har massor att läsa igen! Vi håller på för fullt att renovera här hemma så ja får se hur mycket jag hinner läsa...
Läste något om att ni snackade om babynest till o ha bebis i sängen... om ni inte känner för att lägga 600 kr eller mer så åk till ÖoB och köp en hundbädd för ca 59kr... funkar säkert lika bra :)
Jag börjar känna mig väldigt otymplig nu! Gick in i vecka 33 igår och börjar mer o mer känna av fogarna... speciellt nu när det är stressigt och mycket fix här hemma!
Känner mig så usel som inte kan göra lika mycket som ja brukar :( Jag går här hemma hela dagarna men kan ändå inte göra så mycket som ja hade önskat! :(
Jätte jobbigt att börja mig :( Men som tur är har jag min underbara vovve... säger bara "Tappa" så kommer hon direkt och plockar upp saker till mig :) och hon tycker det är så roligt... jag ska bara lära mig att utnyttja henne mer... glömmer det lätt och gör det själv ändå! Riktig service hund hihi en sån skulle alla gravida ha.
Ska börja packa BB väskan nu också... min sambo tjatar på mig varje dag om det... så ja får väl ta tag i det nu :) Han börjar nog bli lite orolig att de kan sätta igång när som nu... speciellt nu efter att ja berätta för honom att första decemberbebisen var född! :D
Avis på alla danska mammor som får så mycket mer gratis paket... vill också ha sånt... har hämtat min babybox på babyland... blev jätte besviken... var ju bara en massa papper... ja och så var det ju blöjhinken :) Men ja trodde de skulle va lite mer...
Vi ska spackla och måla barnrummet sen... tänkte att spackla kan ja ju göra men slipa och måla får nog min sambo göra själv... :( Känns lite trist!
Hoppas att allt är bra med er annars...
Ska försöka att ta mig tid att läsa lite sen!
Kram på er alla
Hej Hej alla underbara mammor :)
Nu har jag äntligen kämpat mig igenom allt som skrivits senaste veckan... mycket läsande :) Men alltid lika trevligt att läsa vad ni har att berätta och dela med er av :)
Ang jackor och skor, Jag köpte en större jacka i ullared när ja va där... men den är inte så varm som ja hade önskat :( Jag är ju storlek större i vanliga fall också så det var inte lätt att hitta någon... kan fortfarande knäppa min vanliga vinter jacka men det är inte mycket marginal kvar nu... så vilken dag som helst går det inte mer... får se hur ja gör då, men känns inte lönt att gå o köpa en jacka nu. Tror min sambo blir tokig på mig om ja ska köpa en jacka till!
Skor har ja gjort om snörningen och satt en dragsko eller vad det heter och så har jag klippt av skosnörena i rätt längd... så ja behöver inte knyta utan drar bara till det... kan skicka blid som förklarar vad ja menar om ni är intresserade :) visserligen får ja böja mig för att dra åt men de e inte lika jobbigt som att knyta och min sambo kan ju hjälpa mig om han finns i närheten :D
Ang: Arbetsförmedlingen. Jag var där idag och skulle göra ny handlingsplan.. var lite orolig då ja fått en ny handläggare... min förra sa att ja bara behövde komma dit och visa mig och sen gå hem igen eftersom ja är så långt gången... men var lite orolig nu eftersom ja fått bytt och dessutom till en man. Men det var absolut inga problem. Jag sa att ja skulle ha barn om en och en halv månad och då sa han GRATTIS vad kul, då är det ju inte så mycket vi behöver göra här nu! :) Behövde inte redovisa något jobbsökande alls och vi pratade inte ens om de... han började bara prata om sina barn och hur underbart det är osv :) Han tyckte det var perfekt tidpunkt för mig att få barn nu eftersom arbetsmarknaden ser ut som den gör och att när ja kommer tillbaka om lite mer än ett år så har det säkert blivit bättre :) Det var det absolut bästa besöket jag någonsin varit med om på arbetsförmedlingen :) Var sååå glad när ja kom ut därifrån :) Kändes så befriande... För precis som ni säger, finns väl ingen som vill anställa mig nu ändå!
Kram på er och lycka till med arbetsförmedling och allt annat :)
Just det... jag är lite orolig också... :(
Vissa här skriver om att ni inte känner så mycket rörelser just nu...
Jag tycker att jag aldrig har kännt så där jätte mycket rörelser :( Många skriver att det är full rulle och att era små håller er vakna på nätter och ni känner det hela dagarna osv... Det gör inte jag :( Känner nästan aldrig av bebis på dagarna och ibland känner ja något på kvällen... varför är min så fruktansvärt lugn? Är det något som är fel på honom? Blir så orolig... Har aldrig fått en spark eller något som är så stark så att de gör ont och jag har aldrig sett rörelserna utanpå magen... får ingen respons när ja buffar på magen eller så som ni skriver att ni får!
Har ju fått höra hjärtat hos BM och det lät bra men kan ändå inte riktigt släppa min oro :(
Det är säkert inget fel o bara ja som är nipprig... men tycker det är sååå synd att inte alla får göra TUL... det är så lång tid mellan RUL och BF tycker jag...
Ojojoj hinner inte läsa allt!
1000 sidor har vi kommit upp i nu
bra jobbat
Har haft så fullt upp med att läsa allt ni skriver så ja har inte hunnit kommentera något... dessutom tycker ja de e lite jobbigt att kommentera från mobilen som ja då oftast ligger och läser allt ni skriver i.
Jobbigt att sitta vid datorn, magen trycker och jag får svårt att andas... trivs bäst i ryggläge just nu...
ang SEX så existerar det inte här längre
min sambo tycker det känns fel och jobbigt att ha sex med mig när han tänker på att liten ligger där inne... så han vill inte alls mer
Men det är väl bara att acceptera antar jag. Är väl bättre att han är på det hållet än att han hade varit jätte pilsk o velat ha sex hela tiden för då hade ja nog inte pallat det heller.
läste något om ni hade skrivit om ömma bröstvårtor när de e kallt, så är det för mig också... när jag är ute o bröstvårtorna drar ihop sig så känns det som tusen nålar... fruktansvärt. Måste se rätt konstigt ut när ja är ute o går med hundarna och håller händerna över brösten. Hahaha
Funderar på att köpa såna där ilägg som man kan ha för att förhindra mjölkstockning. Kanske något man kan beställa över nätet? Någon som vet? Orkar inte åka in till stan för det.
Ang DOP så har vi inte bestämt oss för hur vi ska göra... våra vänner hade en jätte fin namngivningssermoni istället till sitt barn och det var sååå fint... så vi funderar på att göra något liknande istället... tror att när våra barn växer upp kommer det att vara nästan mer ovanligt att vara döpt än att inte vara det, är ju så många som går ur svenska kyrkan o så nu för tiden. så när det väl kommer till konfirmation så är det nog många som behöver döpas då isåfall.
En fråga till er... ni pratade för jätte länge sen om en kräm att smörja med efter förlossningen för att de inte skulle göra ont när man kissar. Vad var det den hette? Var dum som inte skrev upp det då... men jag skulle vilja köpa det, kan ju va bra att ha
Vi har varit på två föräldraträffar hittils nu... skoj att träffa andra i närheten som ska ha ganska samtidigt
vi känner inte så många här så jag hoppas att de andra är intresserade att hålla kontakten sen. Lite tråkigt är bara att deras gubbar inte följer med. Tycker så synd om min sambo som får sitta där som ensam kille bland oss tjejer. Men är så storlt och superlycklig att han gör det för min skull
Följer era gubbs med er på föräldraträffar och barnmorskebesök?
Min följde med mig på barnmorskebesöken i början men sen kändes det inte så nödvändigt... nu har han varit med ett par gånger för att min BM la tiden innan föräldraträffen.
Vår lilla kille har inte vänt sig ännu och ligger fortfarande i säte. Är i vecka 34+1 idag. Tror inte att han kommer att vända sig heller. Han är nog lite bekväm och har legat så nu så länge jag kan minnas... har inte kännt att han vänt sig något iallafall och sparkarna har alltid varit neråt. Rätt skönt att slippa sparkar på revbenen men samtidigt vill ja ju att han vänder sig nu. Ska till BM nästa vecka o har han inte vänt sig då så blir det vändningsförsök.
Börjar känna mig väldigt otymplig nu och allt känns jobbigt... tappar ja något på golvet så får de hellre ligga kvar än att ja ska behöva böja mig ner! Skönt att de närmar sig nu.
Men det som är skönt är att ja kan fortfarande ha min vanliga vinterjacka och kan till och med ha en del av mina byxor som ja hade innan ja blev gravid. börjar bli lite spänt och jag måste knäppa under magen, men det går
STOLT
GRATTIS till alla mammor som har fått bebis! Känns märkligt att det redan är så många... Men verkligen jätte stort GRATTIS
Kram till er alla
Majorima: Tack :) Nu har ja skrivit upp det.