Mrs TH skrev 2010-09-03 22:46:16 följande:
oj vad ni är ute i god tid, jag gillar också att vara ute i god tid men just nu har jag inte den tiden

, men så fort jag går på hp så ska jag boa, städa ett rum varje dag så det blir sterilt och alldeles perfekt, göra iordning bebisens rum, somd en så klart inte kommer att ligga i alls

tvätta, styka, vika och organisera kläderna och annat smått och gott.
Ang förlossning och läsa på, jag är av naturen vetgirig och älskar att lära mig, men jag har kommit fram till att i det här fallet så är det bättre för mig att inte veta så mkt. Alltså jag har ju läst mig till basic information om hur förlossningen går till, men jag ramlar alltid in på hemskheter och sen så vill jag inte ha en alltför fast uppattning om hur förlossningen kommer att vara eftersom jag faktiskt inte vet hur det kommer bli, det kanske går jättefort, eller långsamt, man kan spricka alldeles för mkt och få opereras, eller lite grann och slippa. Det kan bli akutsnitt etc. Sen tycker jag att det bara händer saker, ex jag vill ha epidural, det var typ det enda jag vetat med säkerhet. Men så fick en kompis barn nyss och hon började läcka ryggmärgsvätska efter epiduralen och har fått legat platt på rygg i 2 veckor... Då känns ju inte det så lockande. En annan gick långt över tiden och fick en bamsebebis, hon gick sönder nått otroligt och fick en massa blod och iväg på operation, så nu nojjar jag över att gå över för mkt. And the list goes on.......
Så i mitt fall är det så att ignorance is bliss, ju mindre jag vet desto mindre kan jag oroa mig över.
Kvinnor har fött barn i alla tider och överlevt, jag litar på att min naturligt instinkt är så pass utvecklad att jag fixar det, att jag fattar det här med att vara mamma, att det faktiskt kommer att gå bra. Jag har ju överlevt och min mamma hade inte en susning om hur barn fungerade, eller om förlossningar. Mormor visste ännu mindre och hennes barn mår bra
För att inte tala om alla "fel" som kan uppstå, jag håller mig jävligt långt borta ifrån sådana sidor

När ja läser det du skriver så känns det som de e jag själv som skrivit det! Precis så känner jag också! :)
Vill inte veta om alla risker och så innan... varför gå o oroa sig för det långt innan... bättre att ta det när det kommer (om det kommer)
Skönt att veta att ja inte e den enda