Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

blondinkermit skrev 2010-07-06 14:22:44 följande:

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
    Välkommen Tungan ute
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-07-08 09:07:15 följande:
    Oj hjälp! 21 december så har jag haft mitt körkort i 10 år!! Jisses så tiden går! Jag fyller år den 8 december, och den 21:a så körde jag upp. Det gick rätt fort det med, skrev teoriprovet på min födelsedag har jag för mig

Är det någon av er som har erfarenhet av både Emmaljunga city cross och edge duo combi? Vi står i valet och kvalet mellan dem... city cross verkar så smidig, och lätt att lyfta och ha sig med. Edge duo combi är ju bra på det sättet att  den är rymlig och man kan bädda in barnet ordentligt då den kommer mitt i smällkalla norrbottniska vintern som är rätt lång. Då vi bor i en by, så kommer det bli mycket promenader här i området, men vet ju inte än hur mycket man kommer behöva ha med vagnen i bil då vi ska till stan.... Vi ska köpa ett babyskydd som är kompatibelt med vagnschassit, så att man kan haka på den också. Många beslut om ska tas!
    Du kan gå med i denna tråden och fråga... där är många som vet och har erfarenhet! 
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html 
  • SaraKlippan

Hej 

Jag är sååå trött idag! är trött alla dagar tycker jag! Var jätte trött i början av graviditeten... sen tyckte jag att det gick över men nu är jag lika trött igen tycker jag! :( Sover rätt dåligt på nätterna också :( vaknade kl halv 3 inatt och behövde kissa sen kunde ja inte somna igen förns kl 5 och så ringde sambons klocka kl halv 7 men vi sov till 9! Har såååå mycket som jag vill göra men jag orkar inte...

Jag är arbetslös så allt som ska göras här hemma hänger ju på mig... det ska städas, lukas i rabatter, målas, tvättas... ja allt... känns så jobbigt att inte orka! :(
    Sen känns det väl trist också att allt som har med huset att göra numera hänger på mig :( Det är ju inte mer än rätt att det är så... han jobbar ju... men det är så mycket roligare när ja också jobbar och vi sen hjälps åt! Önskar så att ja hade ett jobb! :(

Sen går man och funderar på hur de ska bli sen när vi får den lilla... är det jag som ska göra allt då också plus att sköta barnet? Så trött som jag är nu... det kommer ja ju säkert vara då också när ja inte får sova på nätterna... hur klarar man det? Ni andra som har barn redan... var ni lika oroliga när ni skulle få er första? och hur blev resultatet? Blev ni possitivt överraskade?

Sen är ja orolig för både jag och min sambo är väldigt äckelmagade... hur ska det gå med blöjbyte? Där var en gubbe på mitt förra jobb som vägrade byta blöja på sina barn... hans fru fick göra det på alla tre.. han bytte inte en enda blöja...
    idag om jag passar barn så är ja rädd för att de ska bajja.. har funderat på hur ja ska göra om det händer... ta in dem i duschen och spola av dem kanske... fast det är kanske värre med andras barn.. får man en egen så vänjer man ju sig från början innan det "riktiga" bajset kommer. Eller vad säger ni? Är ja dum som går och oroar mig? Jag kan väl inte va den enda som är äckelmagad och skaffar barn? måste ju kunna skaffa barn ändå! haha känner mig rätt dum!

Hoppas ja inte skämmer ut mig helt här nu!  

• SaraKlippan
    skogsbollen skrev 2010-07-08 12:29:32 följande:

@2barnsmamman:
    Jag har RUL dagen före dig, dvs 2 veckor kvar. Lång väntan känns det som.

@SaraKlippan:
    När vi väntade vår son (född i september-08) så hade jag en kompis som fått barn ungefär 5 mån före oss. Hon såg till att vi tänkte bort allt det där rosa skimret, som många tänker när de väntar barn, dvs att det ska bli så mysigt med den lill*, man ska sitta och mysa, gosa och njuta hela dagarna. Hon sa till oss att inte tro det, utan förbereda oss på att det skulle bli en tuff tid, om än övergående. Så vi förväntade oss det värsta, räknade med sömnlösa nätter, att vi skulle gå på knäna, att allt skulle enbart vara jobbigt, samtidigt som det skulle bli mysigt oxå såklart. Men, vi blev positivt överraskade, säkert för att vi oroat oss för det där mörkret. Visst, sömnlösa nätter blev det (vår son sov dessutom dåligt tills dess att han började på dagis när han var 16 mån, vaknade varannan timme osv), totalt fokus på den lill* och inte särskilt mycket tid över till nåt annat alls, dessutom en massa oro för både det ena och det andra....Till råga på allt så flyttade vi från lägenhet till hus när han var 5 veckor gammal.
    MEN man får så otroligt mycket tbx av de där små, så att man inte skulle orka finns lixom inte. Dessutom får man extra energi nånstans ifrån, så man orkar, tro mig. Men man får nog inte ha några krav på sig att det måste vara tipptopp i hemmet under tiden, utan man får låta det bli som det blir. Det är ändå en förhållandevis kort period som det handlar om, just det där med sömnlösa nätter.

Å ja, jag var absolut lika orolig som dig när jag väntade gossen :) Jag är orolig nu oxå, men nu har jag andra farhågor, som hur jag ska hinna med två barn, att ge dem båda lika mycket uppmärksamhet, att inte försumma någon av dem... Men innerst inne litar jag på att jag klarar av det oxå... Man är ju inte den första som har två barn typ =)

Tror det kommer vara helt annorlunda att byta blöja på din egna lilla sen :)

Tack så mycket för dina fina ord :) Men de kanske är bra att vara lite extra orolig nu då så man blir possitivt överraskad :D 

2 barns mamma84: Guuud vad söta :D Gillar speciellt brandman då vi är en brandmanna familj :D 
  • SaraKlippan
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 12:41:50 följande:
    Samma här sambon ska ta utbildning till brandman ggggr hahahaha
    Vill du oxå beställa ?
    ooo najs :) Var är det du ska beställa ifrån? 
    lite sugen blir man ju... men jag har inte vågat köpa något än så ja får nog vänta ett tag till... känner mig inte alls gravid nu och vill att de ska kännas mer innan ja vågar köpa något :)

Men intresserad av att veta var de finns så ja kan beställa sen kanske :) 
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-07-08 13:51:22 följande:

Nu har vi gjort slag i saken. Jag hittade en så fin Emmaljunga Edge Duo Combi på Blocket, med tillhörande babyskydd och en massa tillbehör. Den är från 2008, väldigt välskött... så den har vi köpt

Nu ska vi bara för den hit upp till Norrbotten också. Tjejen som säljer skulle kolla upp hur man bäst förpackar och sådär. Jistanes! Nu blir det än mer verkligt! Ultraljud igår, idag togs beslut om vagn och babyskydd till den. Underbart, men läskigt samtidigt!

grattis till vagnen :) jag och sambon har snackat om att köpa en ny vagn... så ja håller på att spara till det nu! 

hur mycket fick ni ge för den ni köpte nu? 
  • SaraKlippan

Visst fasen går tiden fort! Jag börjar känna mig väääldigt stressad då vi inte ens har något barnrum ännu! Vi ska bygga... har ett stort sovrum på ovanvåningen som vi rivit ut allt i... sen ska halva det rummet bli badrum och andra halvan ska bli barnrum! Så det är lite att göra... kan va därför också som ja inte känner för att köpa något än... jag har ju ingenstans att göra av det nu så länge! :( Men vagga har vi en stående i vardagsrummet... det är svärfar som gjort den när sambon och hans syskon var små så nu går den i arv till de som skaffar barn... den får vandra mellan hemmen! :) den är såååå fin så vi har haft den här hemma i ett år nu... fin att ha o bara titta på :D

• SaraKlippan

Jag tycker Amadeus är fint :) men det tycker inte alls min sambo! :( apropå att vilja ha namn som liknar varandra på syskon är inte alltid så bra! Min mor ångrar att hon döpte mig till Sara o Min syster till Suzanne! Hon säger alltid fel till oss! Hahaha

• SaraKlippan

Jag är i vecka 19 och går in i vecka 20 på söndag! Har fortfarande inte kännt ett smack! :( men hoppas på att de ska sprattla till nu vilken dag som helst! Ligger på kvällarna o verkligen känner efter! Avundsjuk på alla er andra med era fina runda magar! På mig syns det inte så mycket än! :( ser mer snåret ut! :(

• SaraKlippan

Fy vad det är varmt o äckligt klibbigt! Blev sååå glad innan när de börja regna och åska men det var inte många droppar det kom :( hoppades på en sval natt! Men nu ligger ja här o kan inte sova! :( sååå jobbigt! Hur sover ni? Jag hatar denna värmen o vill bara gräva ner mig eller nåt! Imorgon förmiddag ska vi på vårt andra RUL :) går in i vecka 20 idag så vi hoppas verkligen på att vi kan se om det är en flicka eller pojke denna gången! Hoppas hoppas hoppas :) nu måste ja försöka sova! Kram på er alla fina mammor :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)