Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

Vi har införskaffat en ac till sovrummet! Men i denna jäkla värmen hjälper den knappt! Sen är den så högljudd att man kan inte sova med den utan får ha den igång innan man ska sova. Jag vaknar alltid med ett ryck tidigt på morgonen för att ja är så varm o sen har ja svårt att somna om igen när de är ljust varmt och fåglarna kvittrar. Funderar på att slänga ut täcket o bara ha lakan jag också! Som de e nu så ligger ja bara ovanpå täcket ändå. Anledningen till att ja får göra två RUL är att första gången låg bebisen så gömd o ville inte komma fram så barnmorskan kunde inte utföra undersökningen så noga som hon ville. Så hon ville att den skulle få växa till sig lite och att vi skulle komma tillbaka igen efter två veckor :) o de tackar man ju inte nej till :) dessutom kunde hon inte alls se kön då så jag är glad att vi får en chans till :) hade nästan önskat att vi fick vänta nån vecka till så att de var ännu säkrare att kanske se könet. Men är ju i vecka 20 nu så hoppas verkligen att de går. Bara några timmar kvar nu! Borde försöka sova nån timme till kanske. Har inte sovit så många nu. Är sååå varm!

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-07-12 09:06:22 följande:
    I natt sov jag och sambon med ett påslakan istället för ett täcke, väldigt behagligt och jag vaknade inte och höll på att dö av värme som jag gjort tidigare mornar. Detta trots att vi inte hade öppet några fönster i natt.
    Låter skönt :) Det första ja gjorde imorse när vi gick upp var att ta ut täcket ur påslakanet och slänga in det i garderoben... så inatt ska jag förhoppningsvis kunna ha lite täcke på mig utan att avlida! haha
  • SaraKlippan

Nu har vi varit på vårt andra RUL! Blev grymt besviken :( fick ingen alls bra bild o könet gömde den lilla fisen :( men det såg bra ut annars o det var friskt vad hon kunde se! O de e ju huvudsaken :) så glad är ja ju ändå! BF den 7 december. Vi kommer nog att boka in ett 3D ultraljud om någon vecka!

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-07-12 12:55:38 följande:
    Fast även om såklart det viktigaste är att se om det är friskt så är det ju självklart att man blir besviken om man inte får några bra bilder med hem. Vi får ju aldrig veta könet på RUL här, så det är jag inställd på i alla fall!
    Vi har RUL om tre veckor exakt idag, och jag tycker det kunde vara NU! Förstår inte hur jag ska kunna vänta tre veckor till, och sen vänta ännu längre för att få reda på könet. Helt galet nyfiken!

Det där med att drömma om vilket kön det blir funkar inte heller. Förra veckan drömde jag en natt att det blev en tjej, och hon hette Ella. Natten efter drömde jag att vi gjorde ett ultraljud, och det blev en pojke, och sen föddes barnet och det var en pojke. Så ja, antingen är det tvillingar (fast nej, då får den andre gömma sig bra), eller så blir det en hermafrodit (för det är ju så vanligt) eller så är det helt enkelt så att jag inte har en aning så min hjärna drömmer om både och. KAN vara det sistnämnda  
    Ja och det tråkiga är att under undersökningen så var där fina ögonblick som både jag och min sambo tänkte att där sparade hon säkert en bild... Men det gjorde hon tydligen inte... så när hon efter undersökningen visade de tre bilder vi kunde få köpa blev ja såå besviken... ville inte ha nån av dem... men min sambo ville ha dem så han sa att vi skulle ha dem... hade ja varit själv hade ja kanske köpt en. 

Ja jag är också jätte nyfiken... vill veta könet nu! trodde verkligen att det skulle gå idag eftersom jag är i vecka 20 nu ändå! Men men de får väl bli att boka tid till 3D sen :) Hade bara hoppats att slippa den kostnaden nu när ja är arbetslös... men verkar så kul med just 3D :) 
  • SaraKlippan

Ush... tycker det är skrämmande att titta på det programmet.... jag blir ju lite rädd... är det såå hemskt! :( 
    Min sambos brors tjej fick kejsarsnitt för att hon har förlossningsfobi! Jag vill föda vanligt men vet inte om ja pallar att se på sånt innan bara!

3 barns mamma84 skrev 2010-07-14 20:45:47 följande:
    Nu har jag set filmen kärlekens mirakel åååh jag e så lycklig min lilla bebbe jag har i min mage
    Snart JA snart är det ''livet på bb'' jag kommer att se vija play kanal 5 redan set film klipp hihi läskigt att föda barn..redan rädd Om jag skulle på igångsättningen ...
     ååååh den filmen kommer ja ihåg att ja såg när ja var liten o tyckte den va så fin så ja spelade in reprisen... men hittar inte det bandet nu :( skulle vilja se den igen! Någon som vet var man kan få tag på den? 

• SaraKlippan

Fy vad hemskt! Stackars er! Jag ska då inte klaga på vårt RUL som var rena drömmen jämfört med ert! Konstigt att såna människor får lov att jobba på ett sånt ställe där man träffar så mycket folk! Om ni inte hade haft sån tur att hon har semester nästa gång så hade ni ju fått be om att få nån annan.

• SaraKlippan

Wiiiiiiiie :) är i vecka 19+5 nu och igår kväll tyckte ja att ja kände något som rörde sig... Men ja hade ont i magen igår o tänkte att de kunde va det... Men nu när ja ligger här i soffan så känner ja att det buffar lite :) bättre sent än aldrig :) min sambo kom o la handen o tyckte att han kände något också :) det är ju bara lite än men när ja såg hans glädje kunde ja inte hålla mig från att börja gråta :) stora glädjetårar i Klippan idag :) bättre än RUL :D

• SaraKlippan

Fy... Låter jobbigt med sån yrsel! Vad kan det bero på? Hoppas att det blev bättre o att du nannar gott nu! Jag har precis vaknat o varit ner o kissat... Samma rutin varje natt... Vaknar vid 4 måste kissa o kan inte somna om :( kollar FL och försöker igen! Denna gången har ja dessutom en jäkla huvudvärk :( tagit en tablett o hoppas på att somna igen snart! Finns så mycket att fundera på när man vaknar så här... Barnvagn, skötbord, o allt annat som ska inhandlas! Sen funderar ja på att byta efternamn... Ja heter Johansson o tycker de e så trist! De tråkiga är att min sambo heter Persson o de e inte mycket roligare tycker jag så de hjälper ju inte att vi gifter oss... Så vi sa att om ja byter nu så kan vi ju ta mitt efternamn när vi gifter oss! O så får ju barnet rätt efternamn direkt också :) vet bara inte vad man skulle heta! Men sånt funderar man på vare sig man vill eller inte så här på sönlösa nätter! Hoppas ni andra sover sött iallafall :) Kram

Svar på tråden December Bebis 2010 :)