December Bebis 2010 :)
Ahh tack :) då ska ja kolla det där :)
Det är väl 4 bebisar som tittat ut nu tror jag :) Vad bra de där tipset om kanel :) jag gillar inte the men kanel är gott på filen :) då ska ja ta lite extra kanel nu framöver! Enda problemet är halsbrännan som blir värre av kanel :( men de tar ja om de kan hjälpa lite :)

*mys!Inatt kl 00:40 så vaknade jag o trodde att ja kissa på mig! Sprang ner till tia o de bara rann längs benen. Satt på toa o fundera på hur FAN ja skulle förklara för sambon att ja kissat ner mig i sängen! Gick ner o duscha av mig o gick upp till sängen igen, precis när ja skulle lägga mig känner ja hur det rinner igen. Springer ner igen o sätter på mig ett trosskydd och tar en handduk o torkar golvet och trappen med. Går upp o sätter mig i sängen o känner att de är mycket vått, mer än ja trodde! Min sambo som tydligen vaknat av att ja sprang ner första gången frågar om ja kissa på mig eller om de var vattnet som gått. Jag svarar att ja vet inte men att ja tror att de måste va vattnet! Fick ont i magen men visste inte om de va för att ja va nervös eller något annat! Han säger till mig att ja måste ringa förlossningen o de gjorde jag. De sa att vi skulle komma in o att om de va så att vattnet gått så fick vi förbereda oss på att stanna kvar eftersom han ligger i säte också så var det extra viktigt! Nu ligger vi här på BB o försöker att sova. Jag kan inte sova då ja har för mycket att fundera på! Vattnet har gått så nu ska de tas beslut om ja ska ha kejsarsnitt eller om ja ska försöka föda i säte. Jag vill nog kejsarsnitt men känner mig kluven! Allt känns sååå förvirrande nu! Hade nästan räknat med att få gå över tiden då han verkade så bekväm där inne och så händer det här! Har så mycket som ska göras hemma också nu! Hantverkare som ska komma o bilar som ska besiktigas o servas. Hinner inte ligga här nu! Barnrummet är inte klart, måste målas o läggas golv! Kläder i så små storlekar har vi ju inte heller då ja alltid föreställt mig att ja skulle få ett stort barn! HJÄLP!!!
Om ja väljer kejsarsnitt! Vad är de stora riskerna med det? Kan ja få problem att bli gravid igen? Vad talar för o emot kejsarsnitt vs föda säte? Behöver er hjälp i mitt beslut! Allt kom så plötsligt så ja har inte hunnit läsa på! Visste ju att han låg i säte o att vi antagligen skulle på vändningsförsök eller att de kanske skulle bli kejsarsnitt! Men ja tänkte att de tar ja efterhand och dessutom skulle vi på vår sista föräldragrupp nu på torsdag där skulle vi prata om just kejsarsnitt! Fasen också! Kunde ja inte bara fått va med där också!!!
Tack för alla fina ord :) vi har bestämt oss för kejsarsnitt nu och det kommer att ske inom de närmsta timmarna! Är jätte nervös och vet inte riktigt hur ja ska smälta allt! Kommer in o uppdaterar så fort ja kan!
Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
Hej allihopa :)
Nu är vi hemma o utskrivna från neonatal. Vi har det bra och har haft det bra på sjukhuset också, men det känns underbart att vara hemma!
Vi fick komma hem på permis redan i lördags men de har varit så mycket annat att ja inte orkat sitta vid datorn.
Har varit lite problem med amningen nu i början då han varit lite svag o inte orkat suga ordentligt. Han fick ju mat via sond i början. Första natten vi var hemma så fick han inte i sig tillräckligt vilket gjorde honom trött o han däckade direkt när ja la honom till bröstet, så den natten fick Andreas sitta o hålla honom till bröstet o ja sitta o massera fram mjölken ur mina bröst som kändes som de skulle sprängas! Skit jobbigt, men skam den som ger sig :)
Nu funkar det lite bättre förutom att ja har sår på bröstcårtorna o det gör skit ont. Men ja vill amma så de e väl bara att härda ut!
Jag mår bra efter kejsarsnittet o har inte speciellt ont längre utan känns mer obehagligt.
Jag har nästan hundra sidor att läsa igenom här nu så om någon frågat något o ja inte svarar så är de inte för att ja är otrevlig eller så! Ni skriver ju så mycket! Hihi
Lägger in nån bild imorgon då ja sitter vid datorn. Nu skriver jag från mobilen o där kan ja inte lägga in bilder vad ja vet?
Hoppas annars att allt är bra med er! :)
Nu närmar det sig med stormsteg för er även om era små väljer att stanna tiden ut.
Är lite snurrig o förvirrad så ja har säkert missat att skriva något! Men tack för alla gratulationer :)
Kramar
Jisses vad ni skriver :) kommer aldrig hinna ikapp er! Har över hundra sidor att läsa ikapp...
Det var någon som fråga hur de kändes med kejsarsnitt o om man kände när de rotade där nere. O ja det kändes o de kändes coolt att man ändå va med o kände lite vad som hände. Tror att man kännt sig med snuvad på förlossningen om man inte kännt så pass mycket ändå.
2barnsmamma: jag har såna stygn som försvinner av sig självt efter ett tag. Har fortfarande tejpen kvar sen efter operationen. De sa att ja kunde ta bort den efter någon vecka men sätta dit ny så att ärret blir så fint som möjligt. Funderar bara på varför ja ska ta bort den tejpen om den sitter så bra o sen ändå sätta dit ny.
Grattis moma till klarad uppskrivning :)
Annars är allt bra här. Vi fick väga lille man på BVC igår o han hade gått upp 40 gram. Känns skönt att veta att han får i sig mat som han ska :)
Däremot gör det hemskt ont i mina bröstvårtor :( vet inte vad ja ska ta mig till :( köpte tutt kräm igår på Apoteket. Får se hur de hjälper, sen säger de ju att man ska lufta... Men ja kan ju inte springa runt här o droppa mjölk överallt!
När man är gravid har man krämpor o när barnet är fött så byts dessa ut mot andra krämpor. Haha typiskt.
Kram på er alla
2 barns mamma84: är ditt snitt från navel o neråt? Varför tog de snittet så?
Mitt snitt är vågrätt under troskanten o kommer aldrig att synas om ja inte är naken.
2 barns mamma 84: Hahaha asg. Oj då. Det var verkligen ett fint ärr du har. Syns ju inte alls!
Min syster gjorde akut kejsarsnitt o fick då ett snitt från navel o ner, o hennes ärr är jätte fult o syns jätte mycket! Hon fick också klammrar men de satte nog inte dem tillräckligt tätt så det läkte jätte fult :(
På den bilden på dig o Amadeus. Vilken storlek i kläder har han där ungefär? Jätte fin bild. Rätt coolt att han är så stor jämfört med andra i samma ålder.
Stift menade jag när ja skrev klammrar. Kom inte på ordet! Haha
Såg att ni skrivit om hundar för ca hundra sidor sen. Måste bara berätta hur det gick med våra två hundar när vi kom hem...
Vi har en golden retriver och en liten coton de tule'ar. Den lilla cotten är väldigt fäst vid mig o går alltid efter mig o vill sitta hos mig så det var väl henne ja var mest orolig för hur det skulle gå. Tänkte att hon kunde bli sur på Benjamin eftersom han tar mig. Hon har själv haft valpar o när vattnet gick för mig här hemma så såg de ut som hon förstod precis vad som var på gång.
När vi kom hem o min mor kom o lämna hundarna så tog det inte fem minuter ens innan den lilla tog rollen som livvakt åt Benjamin. Jag får göra vad ja vill med honom men när min sambo ska ta sin son håller hon extra koll så att han inte gör något dumt. O när sköterskan från BVC var här så fick ja hålla Adina när hon skulle gå nära Benjamin o titta o väga. Har märkt en annan rätt så kul sak också, innan har Adina varit väldigt rang hög o när man tittar henne i ögonen så har hon nästan aldrig vikit bort blicken. Nu däremot gör hon det direkt med mig. Precis som om ja blivit godkänd som flockledare nu när jag fått barn, jag har klarat inträdesprovet. Haha
Den andra vovven fattar inte vad de e för gnällig bajs maskin vi asat med oss hem o tycker mest att de e lite otäckt. Det är säkert mycket för att Adina redan tagit honom som sin o även skyddar honom från stora vovven.
Ett tips till er som inte vill packa bb väskan än... Gör en lista på allt som ska med iallafall Det hade jag gjort och det är jag väldigt glad över. För när ja stod där på natten o vattnet hade gått så var jag väääldigt förvirrad o visste varken in eller ut o sambon var verkligen inte bättre men med hjälp av listan så lyckades vi slänga ihop de mesta rätt så kvickt :)
GRATTIS moma till friheten! Sååå underbart att kunna köra själv precis när man vill! Kommer ihåg vilken underbar känsla det var när man fick sätta sig själv i bilen första gången o bara köra iväg :)
Kör nu försiktigt :)
Kram