Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Suzzy, jag håller inte med dig där. Så små barns hjärnor är inte utvecklade nog för att förstå din "uppfostringsmetod".

Att lära sig ordet nej är en sak, men att bestraffa på det sättet är något helt annat.

Att barn pruttar med munnen i den här åldern är helt normalt och det går över

• Mysmamma70

Cornelia är väldigt mild och fin på alla sätt, hennes händer smeker bara, men hennes storebror som nu är 21 mån har plötsligt blivit väldigt hårdhänt och knuffar gärna omkull henne och drar i henne och lappar till henne ibland. Jag är glad att hon inte är sååå ömtålig än, även om jag försöker skydda henne hela tiden och naturligtvis säger till honom på skarpen

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-31 21:34:24 följande:
    Suzzy: näh han är bebis och förstår INTE alls som älde barn gör.
    Jag säger till elias ajja bajja och tar honom undan när han håller på med sladdar men om han skulle göra detta med maten skulle jag bara skratta och ta bilder på honom

Härlig inställning
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-31 21:35:39 följande:
    Cissi: iiih hahaha hon kommer ge igen en vacker dag

Haha, ja, jag vet. Hon är redan envisare än honom, så det blir hon som bestämmer sen
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-08-31 21:38:29 följande:
    Jag tycker iaf inte att det är kul när man spottar ut maten över hela mig! Fast man säger åt honom!

Kul och kul... allt är väl inte kul med små barn...

Han är för liten ännu för att förstå när du säger åt honom. Och när han blir större kommer han ändå inte alltid att bry sig om att du säger åt honom.

Om du tycker att det är jobbigt nu så kommer du att få det ännu jobbigare när han kommer i trotsåldrarna  
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-31 21:40:58 följande:
    Cissi de roligaste är när han nyser och maten flyger ut från hans mun och allt hamnar på mig varje gång får elias ett stort skratt !!

Idag så lekte vi nöff nöff jag var grisen och elias skrattade så mkt att han blev helt röd i ansiktet och varje gång jag nöffade till skrattade han varje gång FAN att jag inte filmade men de gör jag i morgon

Det bästa som finns är väl att få skratta tillsammans med sina barn och glädjas tillsammans med dem. Lite får man bjuda på
  • Mysmamma70

Haligh - det är ju precis vad modern beteendeforskning säger - belöna det positiva och lägg mindre fokus på det negativa

• Mysmamma70

Vi kom hem från Turkiet i söndags

Ska du ha vagn med dig och är rädd om den, så hyr en aishellväska, det är mitt bästa tips!

Ha dryck och färdig välling, gröt eller mat med på flygplanet, samt något att underhålla med.

Vattenkokare är toppen att ha med om det inte finns på hotellet.

Glöm inte alvedonsuppar och vätskeersättning

• Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-09-01 19:03:39 följande:
    Ja det skulle vi ha gjort, Cissi! Chassit var helt skevt så att den inte gick att fälla upp, efter lite våld gick det. Nästa gång blir det inte finvagnen som får hänga med utan en resevagn. Vi blev super ompysslade både gångerna och fick små leksaker och sånt!

Nej, de misshandlar verkligen vagnarna på flyget...

Vi fick riktigt usel service, reste med Ving och flög med SunExpress... vagnen kom hem 24 timmar efter vår hemkomst, dock med taxi till dörren   
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-09-01 21:11:28 följande:
    Ja just de Cissi, hur hade ni det

Ludi: ska in & kika, ska med göra det efter allt annat som är påbörjat

HEEELT fantastiskt var det, kan varmt rekommendera Turkiet
Svar på tråden December Bebis 2010 :)