Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-08-11 18:51:10 följande:
    Cissi: härligt med Turkiet! Här har vi iaf sol men det känns i luften att det inte är högsommar längre.

2barnsmamma: spännande!
    Vi har haft sämre sommar i Skåne än i övriga Sverige tror jag... som tur är sken solen på min bröllopsdag, det var det viktigaste. Har sparat väderprognosen från den veckan - regn varenda dag utom just på lördagen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-11 21:25:41 följande:
    Vi har pratat om minibuss innan haha vi ska ju änså ha bil en ny och sen kommer vi att flytta till ett större när vi hittar något.
    Bara leta o leta

Det praktiska löser sig alltid!
  • Mysmamma70

Ja enligt BVC ska man introducera gluten tidigt för att minska risken för intolerans. Helst medan man ammar.

• Mysmamma70

Här sovs det ca 3 timmar på dagtid och 9-10 timmar på natten. Nu kan hon klara att vara vaken 5 timmar i sträck

Det blir oftast en kort lur på morgonen och en längre eftermiddagsvila. 

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-08-12 11:29:05 följande:
    Loke är trött 2h efter han vaknat. Försöker få honom o sova på förmiddan efter frukosten och innan lunchen. Sen att han får sova 1-2ggr på e.m. Men han får inte sova efter kl 17. Kl 17 är det gröt. Sen får man hålla honom vaken till kl 20 när det är vällingdax.
    Svårt o hålla honom vaken när man kör bil, som jag gjorde igår. Var i eskilstuna (4mil bort) och åkte hem halv åtta o han somna i bilen. :/
    Ja, i bilen är det omöjligt...

Försöker få Cornelia att bara ta en kort lur på morgonen och sen sova efter lunch, så hon sover samtidigt som storebror och det blir lugnt här i huset nån timme

I bästa fall håller hon sig sen vaken till 19.30 och sover till kl 6. 
  • Mysmamma70

Smakisar av mjölkprodukter fr sex mån

• Mysmamma70
    Mama Jessie skrev 2011-08-12 23:34:39 följande:
    Samma här, gick ner under amningen men nu har jag gått upp igen men det har sin förklaring- jag äter för mycket skit! Nu är det nog, slut med sötsaker och träningskort ska skaffas:)
    Inte så konstigt, man förbrukar ju 500 kcal mer om dagen vid amning, och det är svårt att minska matintaget så mycket på en gång om man inte är medveten om det
  • Mysmamma70

Idag gick jag äntligen i mål på Viktväktarna! -16,8 kg på sju månader. Det ska vi fira med en flaska champagne (det är även fyra veckor sen vi gifte oss idag)

• Mysmamma70
    Mama Jessie skrev 2011-08-13 10:39:14 följande:
    Dubbelt grattis Cissi! Duktigt!
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 10:47:31 följande:
    SkålStort grattis 2 ggr woohoo inte illa
    Tack tjejer
  • Mysmamma70

Moma - du ska inte ha dåligt samvete, det är naturliga känslor som alla mammor har i olika grad och vid olika tillfällen. Du är världens bästa mamma, kom ihåg det!

Ang rökning så blir man ju avslappnad efter en cigg, men det går att ersätta rökningen med andra sätt att finna avslappning. Vill man så kan man

Svar på tråden December Bebis 2010 :)