Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Mammasmurfen - usch ja, det går fort. Charlie var på trappan vid åtta månader... Vi har ju alla grindar kvar.

Funderar på att sätta en till köket också, för han har börjat dra in stolar dit och klättra upp och länsa skåp och kyl...

• Mysmamma70

Har du haft spiral tidigare Ludi? Jag fick skjuta upp min insättning fyra veckor då BM inte trodde den skulle sitta kvar, och vara flitig med knipövningarna. Det gick bra sen

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2011-09-10 17:37:41 följande:

Ja fort  som tusan går de, men nu har vi flyttat grinden från altan dörren till trappen iställetSkrattande

E han så busig grabben=)

Min ena grabb drog fram en massa olika sorters mjöl, oboy, cacao å socker en gång, har för mig att han va ca 2 år den gången,

jag jobbade sent å hans pappa sov å vakna inte när Casper vakna å var hungrig, så casper drog fram allt ur skafferiet, blanda å drog runt det i HELA nedervåningen, soffan, fotöljen å hela golvenDrömmer innan han blev trött igen å la sig jämte pappa för att sova, när jag kom hem den natten, trött som tusan så var det ingen vacker syn vill jag lova, å inte va det Casper jag slet upp för å städa den gången.....{#emotions_dlg.djavulsk}

Hahaha, vilken syn, men jag hade inte skrattat om det hade varit jag som kom hem

Jo, storebror som snart blir 2 är en vilding. Vi har inga blomkrukor, inga bordsdukar, inget, inget, inget framme...

Igår öppnade han grinden i trädgården och sprang ut - som tur var ut på lilla gatan och inte på den stora Förvånad
    LillSnurr82 skrev 2011-09-10 18:21:50 följande:
    Agnes har en gång lyckats ta sig upp hela trappen upp inom loppet av ca 1 min, jag stod o diska och hade typ 2 glas kvar då satt hon inom synhåll. När jag var klar hade hon hunnit genom hallen och nästan hela vägen upp i trappen.. Så fort går det minsann.
    Usch så läskigt Foten i munnen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LillSnurr82 skrev 2011-09-10 21:29:45 följande:
    Cissi: jo kunde ju gått illa. Men jag är verkligen ingen "hönsmamma" och brukar inte oroa mig över saker som kunde hända! Det gick bra och jag blev inte rädd heller. Gick lugnt och sansat upp och plocka ner henne.

Men en grind ska absolut införskaffas, har bara inte hittat nån bra. Har en uppe i trappen så hon inte trillar ner men så jobbig stänganordning på den (från Ikea) så vill ha en annan enklare. Tips nån??

Nä, det är rätt. Man ska inte oroa sig för sådant som kan hända/kunde ha hänt
  • Mysmamma70

NhjärtaD, hoppas det gått bra!

Moma - fil eller yoghurt med frukt eller bär och cornflakes och en smörgås till kanske?

• Mysmamma70

Små portioner mjölkprodukter är helt ok från 6 mån ålder. Och vad har man för val om de vägrar annat?

Vi ger turkisk yoghurt, perfekt med 10 % fett till smalisen, eller A-fil. Det ska vara naturellt annars är det så mycket socker.

Det går bra att blanda i mycket cornflakes eller krossat knäckebröd så blir det matigare.

• Mysmamma70

Anledningen till rek om att vänta med mjölkprodukter är att de är mättande, men järnfattiga. Så om barnet äter mycket mjölkprodukter tillsammans med järnfattig kost finns risk för järnbrist. Men om barnet äter allsidigt och får i sig protein, kolhydrater, frukt och grönsaker behöver man inte bekymra sig om det

• Mysmamma70

7.00 1 portion gröt och smörgås
    10.00 mellis
    12.00 lunch och frukt
    15.00 mellis
    17.30 mat med oss
    19.30 1 flaska välling

Äter och äter, och ändå såååå smal Tungan ute 

• Mysmamma70
    Momalicious skrev 2011-09-12 21:44:53 följande:
    Duktig du är N!

Idag tog Elliot sina första riktiga krypsteg. Dessutom åt han kattmat för första (och förhoppningsvis sista) gången. Jag var på toa och på dom 2 minutrarna lyckades han ta sig in i köket, gräva ur all våtmat, smeta ut det på halva golvet, hälla ut vattnet, åla runt i geggan och dessutom äta. Gissar att han åt iaf för han hade runt hela munnen. Bläääää! Så nu står kattmaten utom räckhåll tills vi skaffat en grind till köket. Så två bad har vi hunnit med idag ;)
    Blääääk Foten i munnen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)