Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-15 13:09:52 följande
    Vår flicka är likadan. Minns att vår ädsta dotter var lika knäkig i magen, pojkarna var lugnare.
    Jag får riktigt ont när hon sätter igång!
    AAAh...kanske har att göra med om de e tös eller kille då?
    Mina andra är ju killar menar jag=)
    Å detta ska vara en tös juhSkrattande
    Isf,.... om DEN teorin stämmer så är Stefanies bebbe en tösFörvånadSkrattande
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-15 13:21:23 följande:
    Fast vår är en kille så där sprack den teorin Han är totalvild!
    *S' Attans....jag som trodde jag kommit på någotTungan ute

Igår satt sambon på ena sidan av mig, å den stora killen på den andra, å "höll in" var sin sida av min mage*S*....så det inte skulle kännas som att hon var på väg GENOM magen... *ler dumt*

Hoppas jag inte förstör mina killar nu inför framtiden då de ska ska bli pappor själva....Obestämd 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-10-15 13:23:54 följande:
    Jamen det tror jag på. Stämde ju med mig iaf.
    Momalicious skrev 2010-10-15 13:21:23 följande:
    Fast vår är en kille så där sprack den teorin Han är totalvild!
    Haha, kanske kommer ut en tjej i allafall.
    Jag har börjat nojja, tänk om det är en pojke iallfall
    Har ju typ bara rött och klänningar nu ju. MASSOR med
    *S*    Well, Ladies, it´s not over till the FAT lady sing´sFlört
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2010-10-15 16:37:26 följande:
    Tack för era grattis

Mamma smurfen: Min bebis är lika, det känns som han ska komma ut genom skinnet, är inte alls skönt. Gör riktigt ont ibland.. Ska få en pojke så teorin spricker här med. Min dotter var riktigt lugn i magen däremot.

Ska iväg på "sexparty" ikväll, det är en tjej till iaf som ska vara nykter så jag slipper sitta själv nykter. Det blir nog kul iaf, såna partyn bryr spåra ur ganska bra när vi har de ^.^ Tråkigt bara att man inte kan ha några snygga kläder på sig.
    =)

Passa på att köpa några bra "gym-redskap" för de nedre regionerna*ler*
    Hoppas du får de kulCool 
  • mamma smurfen
    Ninnie81:  
    Lycka till, håller tummarna för att allt går bra
    MEGA kram till dig Gumman!!!!
    Momalicious skrev 2010-10-17 10:31:14 följande:
    Jag måste fråga er en sak. Min mamma är som jag, ett kontrollfreak. Nu har hon blivit väldigt jobbig angående bebisen. Typ om jag säger att vi köpt en overall säger hon att vi är dumma för man får så mycket och att det minsann är onödigt. Jaha. Ska barnet vara naket när vi åker hem från BB eller? Dessutom tänker inte jag räkna med att vi ska få hur mycket som helst. En annan sak hon gör är att tjata om namn och säger jag ett namn vi gillar så säger hon alltid hur fult det är eller så. Dessutom sa hon igår "men jag har faktiskt frågat många nu och loke kan han bara inte heta!! Det är som att döpa barnet till Judas". Blev jävligt sur. 1. Nej det är inte samma sak. Kristendomen är nutida och asatron är från typ... Jävligt längesen. 2. Vi väljer namn som är fina i första hand och skiter i vad de betyder.

Åh. Blir så arg. Det är vår bebis! Dessutom tycker hon att hon ska få komma till BB men jag vill inte ha besök då men jo, det får man räkna med, tycker hon. :(
    Tycker du ska sätta ner foten bara, som du skriver så är de ju ERT barn...
    (Vet att de e jobbigt, de e ju ändå ens MAMMA för tusan)

Sedan kan ju hennes "besatthet" bero på att hon är JÄTTE nervös för DIN/ER skull, med den stundande förlossningen, å föräldraskapet, hon ska ju bli MORMOR*ler*

Vill inte DU ha besök på BB så slipper du det, personalen går HET på vad DU som mamma vill, så det behöver du inte vara orolig över =)
  • mamma smurfen
    Jessika82 skrev 2010-10-17 12:31:59 följande:
    Då är man på förlossningen med värkar......
    OJ...ja de verkar onekligen som våra bebbar här i tråden har brottom ut*ler*
    Lycka till Jessika82=) 
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-17 23:14:30 följande:
    Har det kommit fler bebisar??

Igår gifte jag mig! =) 
    Grattis=)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-18 08:30:16 följande:
    Alltså åååååååh jag blir så sur! Insåg precis att det är alkohol i vanlig "alkoholfri" glögg som man köper i affären. Blossas vanliga lättglögg alltså. Jag ääääälskar glögg, och nu ska jag inte få dricka det innan bebisen kommer! :( Näe vad less jag blir, bara för det får han se till att komma tre veckor för tidigt så jag får dricka glögg på jul!
    Annars köper jag på mig flera flaskor och firar att han är här med

JÄKLA SKIT! 
    va??
    Men hur många % kan det vara då?
    Inte mer än lätt öl...eller? 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-18 08:56:50 följande:
    Det är 2,2 % alkohol. Det borde ju försvinna när man kokar det? Jag använder ju vin i matlagning hela tiden som är bra mycket starkare och det är ju ingen fara, så då borde det ju vara okej att göra så med?
    Startade nämligen en tråd och frågade och folk säger att alkohol inte försvinner när man kokar. Knasigt. Isf har jag fått i mig en del vin kan man ju säga... 
    *ler* ja koka den kan man ju göra...SMARTFlört 

(Jo...BTW...alkohol försvinner vid kokning, OM de nu va någon som inte trodde de menar jag) 
  • mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-10-18 09:37:36 följande:
    Det finns ju alkoholfri glögg, säljs ju i vanliga butiker. Åh, jag längtar efter både glögg och julmust. Pepparkakor smakar inte lika gott utan. Men jag längtar iofs efter allt som har med julen att göra. Men det första jag ska njuta av efter förlossningen är en kall RedBull för det är något som jag har saknat VÄLDIGT mycket.
    jaaa...redbull längter jag oxå efter...GÄRNA med en skvätt jäger i..........
Svar på tråden December Bebis 2010 :)