Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-10-10 11:13:44 följande:
    Vad tycker ni om namnet Casper? Det är typ det enda vi kommer överens om, men hur kul kan det vara att heta det när man är typ 20 år?! Är inte det ett namn som passar bättre när man är liten?
    *ler* Casper e JÄTTEFINT tycker jag...fast jag är nog jävig, eftersom min yngsta heter det, men det är sååå passande, han är en glad, sprallig, utåt uppåt kille, med en massa livsglädje....Glad
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 13:23:19 följande:

Gash! Måste klaga lite..... haha! klagar för ja inte jobbar så mycket o när ja väl jobbar så klagar jag,haha! Men nu orkar inte min kropp jobba längre även om mitt psyke vill, blir såååå rastlös av o bara gå hemma så ja blir tokig!

Jobbade i helgen och har sån himlans värk i hela kroppen,foglossningen gör så ont så ja knappt kan gå,ont i rygg och onda sammandragningar,trött som bara den. KANSKE dax o lyssna på kroppen att jag inte orkar jobba längre.....Hoppas såååååååååååååååååååååå att jag får igenom min HP. Vet inte hur jag ska göra annars!!!

Förresten e de nån mer som fått myrkrypningar i benen??? Jag kan inte sova pga av detta,så irriterande,får ligga o sparka o sparka för de sticker i benen hela tiden. Hade så förra grav med minns jag....då fick jag sova med byxor på,haha!!!

Har packat upp vagnen nu med idag....åh vad jag längtar efter o få pimpa den o lägga lilla bebis i den,hihi!

Känner oxå av myrkrypninar i benen...till å från....
    har hört att bananer hjälper, å de äter jag minst 2 om dagen, vatten ska oxå hjälpa så de dricker jag...
    men för mig uppträder problemen xtra tydligt då man slarvat  med vad jag ätit, dvs FET mat å myck sötsaker har gjort att min ben lever ett eget liv.....
  • mamma smurfen

Kan inte annat än le här....
    Det är inte KUL å höra om alla krämpor, men ACK så skönt att höra att man INTE är ensam om dom iaf..

Själv har jag någorlunda repat mig efter Ullareds resan i fredags, å ganska nyss kom mina killar hem efter sin vecka hos sin pappa...Dom blev genuint GLADA över de kläder vi köpt till dom i Ullared, vart lite orolig över vad de skulle tycka, båda killarna har en väldigt bestämd smak när et kommer till kläder, men fick MVG på den fronten=)

Nu e de dax för en fika...innan de ska lagas lite käk.....=)

• mamma smurfen

Hej tjejer=)

Är nyss hemkommen från ett MVC-besök=)

Trycket va 120/70
    HB va fortfarande heeelt oki med 122 så inga tabletter för mig( tur man ääälskar broccoli*s* )
    Sf-måttet har tagit ett skutt, från medel till strax under övre kurvan...
    Socker va helt oki, kommer inte ihåg vad de va bara....
    ingen äggvita
    De värsta va nog vikten...+16 kilo sedan start.....suck....
    Å Ellies lilla hjärta slog 146 slag/minut=) 

Efter MVC så åkte jag å sambon å käka lunch, kändes såååå lyxigt=) 

Ang Jacka inför vintern, så ska jag inte köpa någon, har en stooor gammal sak som hänger i garderoben, så den får duga...vill inte köpa nya kläder i storlek giganto, vet med mig själv att motivationen att gå ner i vikt krymper lite då....å DE vill jag inte=) 

• mamma smurfen
    SaraKlippan skrev 2010-10-13 12:57:56 följande:
    Just det... jag är lite orolig också... :(
    Vissa här skriver om att ni inte känner så mycket rörelser just nu...
    Jag tycker att jag aldrig har kännt så där jätte mycket rörelser :( Många skriver att det är full rulle och att era små håller er vakna på nätter och ni känner det hela dagarna osv... Det gör inte jag :( Känner nästan aldrig av bebis på dagarna och ibland känner ja något på kvällen... varför är min så fruktansvärt lugn? Är det något som är fel på honom? Blir så orolig... Har aldrig fått en spark eller något som är så stark så att de gör ont och jag har aldrig sett rörelserna utanpå magen... får ingen respons när ja buffar på magen eller så som ni skriver att ni får!

Har ju fått höra hjärtat hos BM och det lät bra men kan ändå inte riktigt släppa min oro :(

Det är säkert inget fel o bara ja som är nipprig... men tycker det är sååå synd att inte alla får göra TUL... det är så lång tid mellan RUL och BF tycker jag...

Inte ska du gå å vara orolig över det, som du skriver så låter ju hjärtat bra, å då e de oxså BRA med bebbe....
    Kan det vara så att du har moderkaka i framvägg, då känner man ju inte så mycke sparkar eller SER så mycke "moves" som annars..(den fungerar ju som ett  buller plank vid vägen isf menar jag) 

Sedan kan de ju bara varaa så att din bebbe inte ÄR lika livlig, fullt normalt de med..å så länge du känner bebbe iaf några ggr/dygn så e de normalt=) 
  • mamma smurfen
    blondinkermit skrev 2010-10-13 16:02:52 följande:
    hej hej!
    har fått konstaterat att ja har havandeskapsförgiftning och det är verkligen inget ja rekomenderar...
    händerna e så svullna at skinnet spricker å kliar.. anklarna e så svullna att ja inte kan gå.. de känns som ett
    högt tryck i huvudet att de sprängs av både de å huvudvärken...
    var på provtagning i måndas och då ville de lägga in mig men ja böna å bad så ja slapp...
    ida va ja på ny provtagning.. de såg bättre ut å bebben mår åsså bra.
    är i v 33 (32+3) ida å bebben väger 1760g (10%-)  dessutom hade min cervix växt jätte mycke 37mm är den nu.
    många siffror hehe :)
    slutade röka för 2 veckor sen å de känns bra men detta har bidragit till att min bebbe växer MYCKE bättre nu!

ville bara skriva av mig en rad eller 2.. hoppas ni andra mår bra med övriga vanliga krämpor
    som även ja har.. sömnlöshet å halsbränna mm mm... har även börjat må illa men NU e de ju inte långt kvar!!!
    har ju fått veta av min doktor att ja kommer gå tiden ut denna gången (FÖR FÖRSTA GÅNGEN AV 4:E GRAVIDITETEN) så ja svävar lite på rosa moln.. hihi även om ja lider.... :(
    Ussa de låter illa , hoppas att dina världen fortsätter att bli bättre, så den lill* håller sig kvar ett tag tillGlad
    GRATTIS till 2 rökfria veckor oxå, INTE lätt å sluta, men super att du klarat det till slut=)
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2010-10-15 09:37:58 följande:
    jaaa min HP är beviljad!!! Åh snacka om att jag är överlycklig, jag behöver aldrig sätta min fot på det jobbet igen :D
    =)  grattisSkål
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-15 10:41:02 följande:
    Wiiiih, min körlektion gick sjukt bra idag! Enda "felet" jag gjorde var att jag kör rätt hårt när jag blir stressad men annars inga fel. Nu ska jag njuta av helgen!
    Och stoort grattis till linasmamma som fått sin hp, det är du värd! :D
    Way to go girl=)
  • mamma smurfen

någon annan här som har en bebbe som verkar vilja sparka/knö sig ut i världen GENOM  MAGEN??

Gör så sjukt ont nu när hon verkligen TRYCKER med foten utåt......
    Kan inte minnas att de vart såhär de andra gångerna.....*hmmmmm* 

• mamma smurfen
    alberta77  och  Stefanie  

TACK för att ni "dela med er"...
    började tro att jag hade en sjukt stor/stark bebbe imagen,
    men jag verkar ju inte vara ensam om känslan, skönt å veta=)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)