LillSnurr82 skrev 2010-10-18 18:47:51 följande:
Bra sagt!
Har också hållt mig utanför denna diskution pga att man redan innan den kom igång kunde ana vart den skulle leda.
Undrar bara hur man ens kan riskera att skada sitt barn för att man inte kan låta bli att avstå från alkohol (och även andra droger)i ynka 9 månader av sitt liv...
Själv sluta jag röka 3 månader INNAN jag blev gravid och har inte ens smakat nåt med alkohol.. (nu tycker jag ju inte att det är fel att använda alkohol i maten , då barn som sagt tom kan äta rödvinssås osv.. eller dricka sk alkoholfri cider eller glögg från ica) skulle inte falla mig in ens en gång.. 
Kan erkänna att mitt röksug är enormt och jag längtar tills den dagen jag kan avnjuta en cider igen.. Men min kärlek till mitt barn och min önskan att mitt barn ska få ett friskt liv är större..Skulle ALDRIG förlåta mig själv om jag hade fortsatt rökt eller druckit alkohol under tiden (oavsätt tidigt eller sent i graviditeten, om jag blev bjuden eller inte) och det sen visa sig att mitt barn blev sjukt och det kanske var mitt fel.. usch hemska tanke!!
Hur ofta är nån gång ibland är det okej att ta ett glas vin undrar jag då?? När blir nån gång ibland lite för ofta??
Varför ens ta risken?
Jag/vi har skapat ett liv men bara för det har jag väl inte rätten att skada det??
Jag instämmer bara med vad du har skrivit, å likaså med de andra av denna åsikten!
moma: behöver egentligen inte säga något till dig..för du VET ju hur de e med din lille i magen=)
Var  å en får leva efter sina övertygeler, precis som var å en får leva med de beslutet, på gott eller ont helt enkelt.