• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan

Verkar som allas förlossningar starar med vatten avgång

I dag har inte varit någon rolig dag har så ont i både fogar och magen men det närmar sig för varje dag i morgon är det bara 8 dagar kvar om jag härdar ut så länge.

Någon som blivit igångsatt med ballong?

• Saliva123
    Småstadsbönan skrev 2010-12-05 20:58:19 följande:
    Verkar som allas förlossningar starar med vatten avgång

I dag har inte varit någon rolig dag har så ont i både fogar och magen men det närmar sig för varje dag i morgon är det bara 8 dagar kvar om jag härdar ut så länge.

Någon som blivit igångsatt med ballong?
    Jag blev igångsatt med ballong med min dotter. Allt gick jättebra! Hade havandeskapsförgiftning, blev igångsatt v.40+4. Tog 7 h från första värken, krystade ca. 20 min. Ska du sättas igång? När och varför?
  • Småstadsbönan
    Saliva123 skrev 2010-12-05 21:04:53 följande:
    Jag blev igångsatt med ballong med min dotter. Allt gick jättebra! Hade havandeskapsförgiftning, blev igångsatt v.40+4. Tog 7 h från första värken, krystade ca. 20 min. Ska du sättas igång? När och varför?
    Hur lång tid tog det för värkarna att komma efter att dom hade använt ballongen??

Den 14 skall jag till förlossningen och blir igångsatt om jag är tillräckligt mogen. Jag är stomi opererad och under denna graviditeten så har jag så mycket komplikationer pga den. Jag blev igångsatt förra gången med då i v 40+1 och pga immunisering och inte med ballong som dom pratat om denna gången.
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-12-05 15:49:29 följande:
    Kände av hormonerna för första gången ordentligt i morse.
    Har sovit hos Pappan och efter ett förhållande jag hade för några år sen där den killen var otroligt elak så är jag rätt osäker och har svårt för att "ta för mig".
    Har sovit grymt dåligt inatt pga sammandragningar o foglossning så har vart lite nervös för att väcka Pappan som skulle jobba idag så har legat längst ut på kanten på sängen för att märkas så lite som möjligt och verkligen försökt att vara tyst.

När han vaknade var han lite kinkig över att jag hade stört honom inatt iallafall men blev sen ombedd att klia honom på ryggen så jag gjorde detta o kommenterade att han var kall, han sa då att han frös. Så jag la mig närmare och la mitt egna täcke över honom.
    Då säger han " och så det här att du ligger så jävla nära, se här, du har ju massa plats på din sida, det e inte så jävla kul o ha en stor fet flodhäst alldeles intill när man vaknar"

Vi har en hård stil mot varann och jag brukar verkligen bara skratta bort det och kalla honom fet tillbaks osv. Men det bara brast för mig idag. Jag storgrät och kunde inte sansa mig. Dock försökte jag dölja det så gott jag kunde. Jag pratade inte mer med honom förrän jag satt i bilen med honom på väg hem.
    Han trodde att jag blev SUR för att han kallade mig flodhäst och bad tillslut om ursäkt o sa att det inte alls var meningen att göra mig ledsen men att jag ju senast igår kallade _honom_ fet.
    Felet är ju att jag aldrig förklarar något heller utan när jag väl hade sansat mig o kände att jag kunde prata utan att storgrina så var ju allt som vanligt.
    Han hade kanske förstått om man gav honom en chans.
    Men jag vet också att jag inte hade reagerat så här om jag inte vart höggravid o är "lite" överdrivet känslig, vi är ju som sagt alltid rätt hårda mot varann- ironiskt givetvis. Ledsen blev jag iaf.

Irriterar mig på att hans mamma har fått honom o tro att en förlossning minsann inte är något alls, att det inte gör minsta ont osv. Det e märkligt dock för minsta krämpa o det e så hiiimla synd om honom så han hade då minsann inte överlevt att föda barn. Det känns lite otäckt att man kanske kommer bli behandlad som om man överdriver på förlossningen om man nu har jätteont pga något som hans mamma har sagt. Jag känner ju att jag vill bli bekräftad och få stöd om det e jobbigt...

Fattar era barns pappor allvaret?

Usch vad jag e gnällig o bitter idag:).
    Ska äta o försöka sova lite så kanske man e lite käckare sen:P.
    Ne vad tråkigt Du skulle nog ha visat hur lessen du faktiskt blev & kanske prata lite om förlossningen med honom...

Min sambo fattade verkligen allvaret, han var kanon....Hjärta 
    När ni väl är där & han ser din smärta så hoppas jag att han förstår.
    kraaam på dej
    skogsbollen skrev 2010-12-05 16:45:24 följande:
    Hej tjejer!

Herregud så längesen det var som jag skrev här. Tiden räcker inte riktigt till längre. Det har varit fullt upp med jobb, 2-åringen och såklart bebisen i magen. Full fart där inne. Det är en livlig krabat, som beräknas komma ut om knappt 3 veckor (23:e dec).

Hur är det med alla här? Vad har hänt? Några bebisar? Nu borde vi åka till BB, den ena efter den andra. Så spännande! Kände jag bara måste ta mig tid till att ha lite koll här.

En annan liten fråga: Vad har ni laddat med för kläder till den kommande lill* bebisen? Vinteroverall? Fleeceoverall? Hur tänker ni? Vår son föddes i september och då var det ännu inte så kallt, så här behöver handlas nytt... fast jag vet inte alls vad. Eftersom jag förmodligen kommer vara en hel del ute med bebisens storebror så bör det ju vara bra kläder till den lill* oxå. 

Vi har en "nalle" overall lite tjock men ingen direkt vinteroverall som hon har när vi åker bil osv, när hon är i vagnen nu när det är kallt så fick vi en ja, åkpåse men med armar & luva på, finns på Lindex tror jag.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Stefanie

Har ont i magen... Förvärkar och ont när liten sparkar. 

Har börjat äta järntabletter igen och blir väl hård i magen, kanske är därför det gör ont också.

Sambon tvingade i mig alvedon, får se om det lugnar... 

• MFJG

Hur funkar det med tappen. Man kan gå runt länge och vara öppen. Kan tappen vara "omogen" och man är ändå öppen? Om cervix är stängd så kan man inte vara öppen? Hur många cm måste man vara öppen för att få en hinnsvepning? Tydligen kan slemproppen gå fast cervix är stängd? Mjuk livmodertapp = mogen? 

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-12-05 17:42:43 följande:
    men hu, har du en sån svärmor, man tycker hon ju borde ha lugnat ner sig när ni har ett par barn redan!!

stackare med foglossning, tröst i misären att du inte ens har en vecka kvar (åh nej inte alls avis, nej då...)
    Enligt henne nej då inte alls utan bara bestämma över alla ett nej betyder inte något för henne.
    Men du du ska bara veta på onsdag ser jag till att hon inte tvingar sig på dit jag ska utan hon ska sitta på caffet och möggla för sig själv jag SKITER i jag har sagt nej och då är det nej jag menar.
    Det är helt okej om hon sitter där så länge hon låter mig och sambon vara ensamna i rummet där jag sen kommer att få massa skit som blodprover-katetern och dropp och sen kommer jag ligga där ca 1 timme för att det ska vara så med dropp att man ska få i sig den härliga vätskan *urkiburki* haha

Men jag blir bara så rädd visst sambon har vår son men sen då ?????
    Jo sen kommer hon och tar honom och vad gör jag jo ligger på uppvaket utan makt och kontroll.
    När vi har hos henne sa hon att hon skulle ta honom när jag inte orkade då jag ligger på uppvaket man ba HALLÅ sa till henne dirket nej sambon har honom det är det jag vill.
    Sa det till sambon oxå inne i bilden att han tar kläderna på honom han håller om honom tills jag kommer.
    E bara så rädd att när alla håller om honom och närt jag väl ska göra det så vet han fan inte vem jag ärGråter

Ja inte änns en vecka men denna veckan nu blir det måndag det går snabbt här ligger jag ju med smärta och förskylning så jag har tid till att vänta inte brotom alls inte nu haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-12-05 21:53:52 följande:
    Hur funkar det med tappen. Man kan gå runt länge och vara öppen. Kan tappen vara "omogen" och man är ändå öppen? Om cervix är stängd så kan man inte vara öppen? Hur många cm måste man vara öppen för att få en hinnsvepning? Tydligen kan slemproppen gå fast cervix är stängd? Mjuk livmodertapp = mogen? 
    Hmmm alltså när livmodern är mjuk är den mogen när den är hård är den omogen.
    När slemmisen lossnar kan tappen vara öppen några cm men den kan ändå vara omogen.
    Krongligt detta.
    Man måste vara huffsat mogen för att våga sätta någon igång.

Jag var 2½cm öppen men min tapp var omogen och jag fick inte bli igångsatt och jag hade då varit i vecka 41 han var inte änns fixerad utan var det 41+2 2 dagar efter.
    Slemproppen lossnade på min BF dag 4 aug men han kom ut med snitt 14 aug
  • 3 barns mamma84

Haha jag har kommit på en ide kloka jag jag har ju så ont så sambon har fått hjälpa mig men nu ville jag inte hålla på utan jag e envis haft jag gråter av smärtan jag har men jag tog fram en stol och drar stolen framför mig som rulllator och går bakom med snigel fart hahaha det går ju

Svar på tråden December Bebis 2010 :)