Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Imorgon kl.10.30 är jag och sambon på TUL-spännande värre! 
    Jag gissar på en liten kille därinne så får vi se imorgon vad de säger.
       Efteråt ska vi äta på kinan och handla lite på stan. Sen bär det av till en bilhandlare och provköra en BMW 330. Vi måste byta bil då vi har en Volvo v70 som jäklas med oss och sen har vi en förvisso rolig och bra Subaru Impreza men det är ju en sportbil och inte så värst "familjig" kanske! Så det blir till att byta bort de två bilarna och skaffa en bättre kombi helt enkelt. MEN det är ju inte så "enkelt" som man kan tro. Vi har också kollat in Passaten, de är ju jättefina!  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Emelle: Innan jag flyttade hemifrån så köpte mams o paps en ny Opel Zafira vid -00 skiftet. Då hade de precis kommit ut minns jag och det var en fröjd att åka i en bil där alla i familjen fick plats! (Vi är 5syskon) Så jag förstår att det ibland behövs en bil med många platser-den är ju ändå relativt "liten" om man jämför med andra 7-sitsiga bilar. De andra bilarna du nämnde är ju som sagt sjukt dyra!
    Jag tycker alla är dyra iofs på de vi tittar..runt 250t för beg.BMW eller Audi och en ny Skoda eller Passat strax över 300t.  Det är ju sjukt egentligen så mkt pengar! Förvånad

Själv sitter jag nu och har tagit mig frukost med en stor kopp te-är dunderförkyld! Nu måste Nova göra sig iordning för att åka till extra-farmor som ska ha henne idag (skolan har studiedag) och vi ska ju på ultraljud!
    Återkommer ikväll med info. om hur det gick!  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Hej alla! 
    Var ju på TUL igår och har inbokade besök med flöde och tillväxt varannan vecka framöver till han tittar ut. (pga. tillväxthämmad storasyster) Känns onödigt med så många nu...för jag har visst en Stor pojke i magen! haha! Hade jag väl aldrig trott då Nova vägde 2,6kg i v.41+1 när hon kom ut. Igår på TUL beräknade hon vikten på pojken i magen till 2575g! Jag höll på att smälla av!  Beräknad födelsevikt ligger på ca.4kg trodde hon..

Så vi får väl se om när jag går till min BM på måndag om vi avbokar något TUL, känns som det vore bra med kanske ett i v.36 eller 38 eller så men inte redan om 2veckor igen om han är så välmående!

Strax så ska vi sätta oss i bilen och åka till Norrköping för att titta på ännu en bil..en Audi A6. Hoppas nu den är "the one"! Den vi skulle se på igår var precis såld när vi kom in. Så typiskt!  

• ÄlskarMina

Är tillbaka efter en heldag i bilen känns det som...(Norrköping ligger ca.18mil hemifrån) och bilen vi tittade på var verkligen superfin! Får luugnt plats med barnvagn, 2ungar i bilstolar och massa benutrymme. Helsvart ute och inne och i superskick-ett plus att den är 4-hjulsdriven! Blir nog den tror vi..ska bara fundera klart tills måndag.

• ÄlskarMina
    Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:
    måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
    det låter ju som din knodd bestämt sig för att den vill komma ut nu.. envis en! Stor kram! 
  • ÄlskarMina

Åhh, jag är såå avundsjuk! Min syster har nu åkt in till förlossningen..har haft värkar hela natten och slemmisen har släppt helt. Hon tror att hon blir hemskickad igen, men det tror inte vi. Sist hon åkte in med storebror för en "koll" var hon öppen 6cm! så hon har säkert hög smärttröskel. 
    Hon har BF den 27/10.

Ska bli spännande att se under dagen när hon ringer..Baby 

• ÄlskarMina

skrev ju imorse att syrran åkte in till förlossningen-men hon trodde ju hon skulle bli hemskickad. Pyttsan! Hon var öppen 5cm och ca. halv två idag kom hennes lilla flicka till världen! Vet inte mkt mer än att allt gått bra och så. 
    Nu blev man ju inte ett dugg mer sugen på sin egen i magen!
    Är så glad för systers skull. Hjärta 

• ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-20 13:45:28 följande:
    vart hittade du spjälskyddet förresten någonstans?? Vill med ha ett i vitt,hade ett från IKEA till William,TOTALT värdelöst va de, o fult dessutom,men hittade inget annat vitt då!
    Jag har hittat ett vitt här: http://www.babyland.se/spjalskydd-sang-standard-vit_x_RS9029.aspx
  • ÄlskarMina

Idag var vi och hämtade vår nya bil förresten! Den Audi A6:an vi tittade på i lördags är nu vår och det känns såå skönt att ha det fixat!
    Imorgon ska sambon måla inomhus med en oljefärg så Nova och jag drar iväg till lillstan och handlar lite. Tänkte passa på att hämta hem babyskyddet och spjälsängen då med. Sen är det bara vagnen kvar som ska hämtas i affären. men det gör vi nästa vecka bägge två.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)